thijssje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarneer Jelly Bean voor Xperia P

Hallo er is al een lange tijd een Jelly Bean update beschikbaar
voor de Xperia P, waarneer komt die naar de branded Xperia P van vodafone?
29 Reacties 29
Mauricenl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een hele andere vraag over updatebeleid.
Van Sony begreep ik dat Vodafone ook updates goed moet keuren voor UNBRANDED telefoons...
Ik ben heel benieuwd hoe dat zit. Het enige van Vodafone in mijn telefoon is de simkaart. En ik betwijfel of een update gekoppeld is aan de info op een simkaart... Wel aan het IMEI nummer van het toestel. (eerste lichting van Xperia p release hier en nog steeds geen update)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Maurice, dat hoor ik eerlijk gezegd voor het eerst.

Er zal ongetwijfeld wel overleg zijn tussen grote providers en fabrikanten over basisfuncties in updates. Dat lijkt me alleen maar verstandig en noodzakelijk om te zorgen dat toestellen ook overal in de wereld werken op alle netwerken. Er zit namelijk nogal wat verschil in netwerken en iedereen die wel eens met computers werkt weet dat die bij kleine wijzigingen ineens onverwachte dingen kunnen gebeuren 😄

Maar zover ik geven providers geen goedkeuring/afkeuring bij unbranded toestellen. Wat zei de medewerker van Sony precies tegen je? Dan ga ik dat hier intern eens navragen.
Mauricenl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je Bas voor je reactie.
Het was een vrij lange chatsessie, waarin ik lastige vragen stelde 😉 Hij gaf o.a. aan dat providers en fabrikanten goedkeuring moeten geven voor een nieuwe release. Dat weet ik, daarom heb ik een los unbranded toestel gekocht, zei ik daarop.
Zijn reactie was dat desalniettemin providers moeten controleren hoe en wat de gevolgen zijn. Ook om netwerken niet opeens tegelijk te belasten. Op zich klonk dat nog aannemelijk. Maar als t-mobile eerder een branded update uitrolt dan zou de vertraging dus aan Vodafone liggen. En daar twijfel ik aan, zeker omdat imei niet provider gekoppeld is en dat is waar ze de update op uitrollen bij Sony. (en dan heeft mijn toestel dus een heel vroeg uitgegeven imeinummer in de xperia p reeks.) Ik voel mij een beetje een zeur zo langzamerhand, maar ik wil gewoon Google Now en Butter project.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Mauricenl schreef:
Dank je Bas voor je reactie.
Het was een vrij lange chatsessie, waarin ik lastige vragen stelde 😉 Hij gaf o.a. aan dat providers en fabrikanten goedkeuring moeten geven voor een nieuwe release. Dat weet ik, daarom heb ik een los unbranded toestel gekocht, zei ik daarop.
Zijn reactie was dat desalniettemin providers moeten controleren hoe en wat de gevolgen zijn. Ook om netwerken niet opeens tegelijk te belasten. Op zich klonk dat nog aannemelijk. Maar als t-mobile eerder een branded update uitrolt dan zou de vertraging dus aan Vodafone liggen. En daar twijfel ik aan, zeker omdat imei niet provider gekoppeld is en dat is waar ze de update op uitrollen bij Sony. (en dan heeft mijn toestel dus een heel vroeg uitgegeven imeinummer in de xperia p reeks.) Ik voel mij een beetje een zeur zo langzamerhand, maar ik wil gewoon Google Now en Butter project.
Ik snap het, zou ook graag willen dat de update zo snel mogelijk beschikbaar wordt. Ken je dan wel mensen die Vodafone hebben die de update wél al hebben?
Mauricenl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,
 
Nee, die ken ik niet. Alleen een vodafone nexus bezitter die uiteraard allang over is 😉
Het is niet alleen ongeduld. Ik weet graag wat een update triggert bij unbranded telefoons. (anders dan si en imei-nummering). Nogmaals, volgens mij staat imei los van provider... Zover heeft niemand mij kunnen vertellen wat het grote geheim is. 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Maurice,

Ik heb het voor de zekerheid nog even bij een expert nagevraagd. Hij geeft aan dat bij unbranded toestellen het hele update proces in handen is van de leverancier. Hier komt Vodafone niet tussen. Dat is een ander verhaal dan wat jou in de chat verteld is, excuses daarvoor.
Ook gaf mijn collega aan dat de update mogelijk alleen via de PC software uitgerold wordt. Wellicht kun je even kijken of de update in de desktopsoftware al beschikbaar is.
Mauricenl

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor de moeite Arina!
Fijn dat het bevestigd is, wat ik al dacht. Ik heb sinds eind april elke dag op 2 verschillende pc's een check gedaan 😉
Ik ga het toestel opsturen (of wellicht toch zelf flashen) het is niet anders.
Nogmaals dank!
DylanVH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelf heb ik de update ook nog niet ontvangen, wel heb ik nog geregeld gekeken of er een update beschikbaar is.
Is er nog steeds niks bekend voor Jellybean 4.1 (of 4.2)?
 
En ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik kan zien of mijn toestel branded is of niet..
 
Bij voorbaat dank,
 
Dylan
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
DylanVH schreef:
Zelf heb ik de update ook nog niet ontvangen, wel heb ik nog geregeld gekeken of er een update beschikbaar is.
Is er nog steeds niks bekend voor Jellybean 4.1 (of 4.2)?

En ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik kan zien of mijn toestel branded is of niet..

Bij voorbaat dank,

Dylan
Hi Dylan,

Ik heb jammer genoeg nog geen nieuwe info voor je! Wel kun je nakijken of het een branded toestel betreft. Meestal zie je dan een Vodafone logo in beeld als je het toestel opstart. Is dit bij jou ook het geval?
DylanVH

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje,

Bedankt voor je snelle reactie.
Dit zie ik niet staan nee, dus dan heb ik geen branded toestel.

Bedankt!

Gr. Dylan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic