Hallo Mike, het komt heel zelden voor maar dit zou kunnen gebeuren als je iDeal-betaling nog niet geregistreerd was terwijl ons automatische systeem een nieuwe poging deed om af te schrijven.
Het kan één tot enkele dagen duren voor een handmatige betaling door ons systeem helemaal verwerkt is. Stel dat dat bv 3 dagen duurt. Gedurende die drie dagen staat er administratief gezien nog een bedrag open. Als je een automatische incasso hebt lopen doet ons systeem automatisch een nieuwe poging om dat bedrag te incasseren. Dus, stel dat je op dag 1 het geld overmaakt en dat dat op dag 3 binnen en helemaal verwerkt is. Dan kan het dat op dag 2 ons systeem een nieuwe incasso-poging doet. Dan heb je dus 2x betaald.
Opzich is er niks aan de hand. Ons systeem houdt op de balans bij wat wij elkaar schuldig zijn. Als jij te veel betaald hebt, heb je nu in ons systeem een soort tegoed staan. Als je niets doet, dan wordt je rekening van de volgende maand verrekend met dat tegoed. Als je niet buiten je bundel gaat heb je dan dus deze maand 2x betaald maar betaal je volgende maand niets.
Als je het geld graag terug wilt, bel dan even met onze afdeling betalingen. Als zij het tegoed inderdaad zien staan kun je de automatische incasso van deze maand laten storneren door je bank. Maar, als je het geld niet per se nodig hebt zou ik me de moeite besparen en het gewoon zo laten 🙂