Tantesuus

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vragen & opmerkingen nav het "Ik kan niet bellen" topic

*edit door BasT*

Ten behoeve van de overzichtelijkheid van het algemene topic dit commentaar verplaatst naar een apart topic

==============

En wat als dit allemaal niet werkt? Nog steeds slechte dekking, 1 streepje of geen service. Heb duur abonnement en moet alsnog thuis me vaste telefoon gebruiken
22 Reacties 22
Tantesuus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verdere info op vorig bericht. Postcode is 3146CB en heb de klachten sinds sept 2012. Al 3x terug geweest naar telefoon winkel
datobe

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inmiddels ongeveer 5 dagen geen 3g/internet op mijn mobiel. Als je naar het scherm kijkt dan oogt het heel normaal, vol bereik en 3g aanwezig. Echter: open je een app zoals facebook, whatsapp of my vodafone dan werkt het niet. Het blijft lang nadenken en vervolgens krijg je de melding dat er een netwerkfout is.
Ik heb de telefoon diverse keren uit en aan gezet, de simkaart een half uur eruit gehaald, alle instellingen doorlopen (gisteren onder telefonische begeleiding van jouw collega) en we kunnen geen oplossing vinden. Jouw collega heeft er gisteren een "melding" van gemaakt. Probleem houdt nog steeds aan.
Een bijkomend probleem hierbij is dat hierdoor de batterij van het toestel snel wordt leeggetrokken.
Graag een oplossing hiervoor. Ik gebruik een Samsung Galaxy s3.
Mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem. Zij gebruikt een HTC One.

Tevens hoorde ik gisteren van mjn dochter dat zij hetzelfde probleem heeft.

Met vriendelijke groet
David
Amsterdam
Shirly

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dezelfde problemen als heer David zie melding hierboven.
Alleen is mijn storing zelf verholpen.
Maar ik moet wel betalen voor 4 dgn geen gebruik te hebben gemaakt van diensten.
Vodafone wilt dit niet vergoeden.
Dit kan toch niet
datobe

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoe heeft u de storing zelf opgelost?
 
mvg
David
 
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Aan iedereen die gepost heeft na mijn laatste post, lees eens! BasT opent dit Topic om het voor iedereen overzichtelijk en makkelijker te maken om te helpen.

Er is niemand die een glazen bol heeft waarbij we zonder informatie te krijgen en te vragen weten wat het probleem is. Er staat notabene beschreven in de first post wat je doen moet.

Ik vind support geven totaal niet erg. Maar een Forum is een community, ik/wij hebben input van jullie nodig, niet andersom.
datobe

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste DroidGuru,
 
Aangezien ik een van de laatste Posts geplaatst heb, voel ik mij aangesproken door jouw bericht, maar niet terecht.
Zoals je zelf zegt: “ Lees eens” .
 
Inderdaad en ik zou ook willen toevoegen voor jou en de helpdeskmedewerkers: luister ook eens naar wat de klant zegt.
Als jij mijn bericht goed hebt gelezen dan zie je welke stappen ik heb ondernomen:
 
“ Ik heb de telefoon diverse keren uit en aan gezet, de simkaart een half uur eruit gehaald, alle instellingen doorlopen (gisteren onder telefonische begeleiding van jouw collega) en we kunnen geen oplossing vinden. Jouw collega heeft er gisteren een "melding" van gemaakt. Probleem houdt nog steeds aan.
Een bijkomend probleem hierbij is dat hierdoor de batterij van het toestel snel wordt leeggetrokken.”
 
Vandaag heb ik weer gebeld om te vragen wat er aan de hand is: “ er is niks aan de hand met het netwerk” “ U moet naar een Vodafonewinkel en daar een kruistest laten doen.”
Dat ik als diverse keren aangeef dat ik zelf de simkaarten van zowel mijn vrouw als mijzelf op een ander toestel heb geplaatst en hetzelfde probleem aanhoudt, komt blijkbaar niet aan.
Ik heb een simkaart van KPN op onze toestellen geplaatst en dat werkt als een trein.
 
Maar goed: ik ben zojuist bij een Vodafonewinkel geweest. Kruistest laten doen en de medewerker heeft bij ons nieuwe simkaarten geplaatst.
Je raadt het nooit……: Ja, het probleem is er nog steeds. Geen internetverbinding.
 
Zojuist opnieuw gebeld met Vodafone gebeld, alles weer uitgelegd en ook aangegeven dat de kruistest is gedaan, simkaart zijn gewisseld maar dat dit niet helpt.
En wat denk je dat de Vodafonemedewerker nu zegt: “ Ja. Er is inderdaad een probleem met de masten/netwerk in dat postcode gebied………”
 
Oh….dat zei ik toch? Al ruim een week!!!  Hadden we het over lezen en luisteren…..?
datobe

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sinds vandaag werkt het internet weer. En een week lang volhouden dat er niks met het netwerk was.........
 
 
NewBridgesMarni

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mij overkomt gister en vandaag exact hetzelfde.
En inderdaad@DroidGuru: je praat tegen je klanten alsof je een moderator van een of ander gratis dienstje op internet bent.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik heb nav jullie commentaar het topic iets duidelijker gemaakt.

Als antwoord op de vraag: stappen doorlopen, en wat nu?

Als je na het doorlopen van de stappen nog geen oplossing hebt gevonden, dan neem aub contact op met de klantenservice, of maak een nieuw topic hier op het forum 🙂

@Droidguru: ik waardeer de morele ondersteuning van jou als klant naar ons als Vodafone.
Ik denk wel dat je boodschap iets subtieler brengen waarschijnlijk een positiever effect heeft 😉
Bas1405

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals de meeste mensen klachten hebben over internet, ik heb sinds aangaan van het contract, 2000 MB (RED), geen goed woord over wat betreft de snelheden. In heerlen noord kan ik een paar minuten wachten voordat er iets op mijn NOTE2 verschijnt. Word hier schijtziek van. Ook in Aalsmeer een drama, zo nog wel meer locaties. Aan mijn gsm ligt het niet, eenmaal op wifi dan raast het internet door.

Vraag mij af waarom ik een RED abbo bij vodafone heb afgesloten. Het kan wel een keer wat minder snel zijn, maar over het algemeen is het prut met een rietje. Heel enkele keer heb ik op een locatie echt snel internet, maar dat is ook maar een paar keer per maand en moet je maar net dicht bij de gsmmast zitten.

Ik betaal een hoop geld elke maand, wens een deel van mijn kosten terug omdat ik een simkaart bij KPN heb aangeschaft voor internet, dit werkt een stuk beter. Maar vodafone wilt hier niet op in gaan.

Ik wil nieuwkomers waarschuwen met de mededeling; schaf geen vodafone (RED) aan zonder goed te onderzoeken of het internet op de voor jou belangrijke locatie wel goed werkt. Ik kan wel huilen. Telefoon gaat ook sneller leeg door het wachten, wachten en wachten tot er iets op je scherm verschijnt. Mededelingen van chat programma's komen niet door. Pas als ik de gsm een keer 'refresh' dan komt er een bulk berichten binnen. Dit omdat mijn programma's zo nu en dan het internetcontact verliest, door het slechte netwerk.

Ook de klantenservice is een puinhoop. Moet MEERDERE keren bellen om alle ongewenste zaken te laten blokkeren en dat blijkt achteraf dat het nog steeds niet in orde is. In Buitenland bellen of gebeld worden was tot voor kort nog steeds mogelijk, terwijl ik meerdere malen de klantenservice had gebeld om dit te blokkeren.

In de vodafone winkel ook een drama mee gemaakt om een abbo af te sluiten, heb daar 3 uur in die winkel gestaan. En vodafone komt mij nergens in te gemoed. Heb spijt van de abbo bij Vodafone. Het moet eens tijd worden dat je persoonlijke adviseur gaat krijgen en weg met die tijdelijke callcenter medewerkers, steeds een ander aan de lijn, werkt voor geen meter. Ze doen maar wat, zeggen maar wat en als je er wat van zegt, dan verbreken ze de verbinding een manager krijg je niet aan de lijn.

Als iemand haar of zijn werk niet naar behoren doet, verkeerd advies geeft, ben ik duidelijk: "u kunt beter bij Albert Heijn gaan werken en vakken vullen". Dat word je niet in dank af genomen.
Maar eerlijk is eerlijk, die deeltijd medewerkers, het word er niet beter op.
Suzanne3956

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen internet in LEERSUM.
mlandegent

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds een week on en off wel normaal service of ineens 'geen service', waarbij helemaal niks het meer doet. Postcode 1053 had al slecht bereik, maar daar is nu standaard een gebied 'geen service' (collega's hebben wel service met vodafone) en nu begint het ook al thuis 1057 en op andere locaties binnen Amsterdam en voor steeds langere duur te ontstaan. Ik heb een iPhone 5, sinds mei en geen problemen, wel altijd slecht bereik gehad op 1053.
Ik zou het fijn vinden als iemand me kan helpen.

Hartelijke groet,

M. Landegent
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als je collega's geen problemen met Vodafone hebben dan denk ik dat het misschien in je simkaart zit of in je toestel. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?
Lilian1963

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In bezit van samsung 4 met 4G, geen bereik internet op postcode 2204AH en 2161 XA plaatsen waar ik regelmatig kom.
2204AH al regelmatig telefonisch door gegeven. Wanneer juli 2015 niet opgelost overstap naar KPN.
elsje100

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds 1 september, terug van vakantie, kan ik niet meer in mijn huis alleen op gprs netwerk komen. Geen 3G en ook geen 4G.
Telefoon is een I-phone 4s
postcode 7948BM
Ik kan geen storing vinden en ik wordt er heel erg kriegel van. Wie weet de oplossing. Als ik verder buitenshuis ben kan ik weer wel op 3G komen. De winkel in Meppel zegt dat 4G niet voor mijn toestel geschikt is.
DennisR

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als ik mijn tel instel op 4 g heb ik heeeeeel vaak geen telefoon berijk. Maar wel 4 g . Nu bij ik bij een samsung store geweest om te chekken als ik mijn tel moet kalibreren . En dat hoefte niet de tel was 100% goed . Maar mijn berijk blijf ik kweet of het is superrrr slecht op het 4g netwerk . Komt hier een oplossing voor.
DennisR

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is een storing op het 3g net werk heb geen internet en geen tel berijk nu al zeker 30 min
Wim_Vos

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik heb al lange tijd slecht bereik op vodafone. Zowel 3G als 4G. Maakt niet zoveel uit waar ik ben. Afgelopen weekend op een vakantiepark geweest bij Epe. Helaas maar sporadisch internet daar. We moesten het park aflopen richting het dorp om fatsoenlijk te kunnen internetten. Wat ik bedoel is dat ik vlak bij een mast moet zijn om goed internet te hebben. Familieleden hebben vaak beter internet dan ik op dezelfde plaats. Mijn toestel is een Sony Xperia Z1 Compact met een Vodafone Red Super. Hiervoor een iphone 5 gehad en een samsung. Dezelfde problemen. De instellingen staan allemaal goed. Kan er iets mis zijn met het abo? Ik lees namelijk op het forum dat dat in sommige gevallen nagekeken kan worden bij problemen. Het lijkt wel of het abo op de laagste snelheid ingesteld staat. Heel vaak een E of G.
4G alleen als ik vlak bij een mast sta. Ik betaal 53€ per maand maar ik vraag me af of dit het allemaal waard is ????
Markypie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik kom net terug van 14 dagen dominicaanse republiek.
Nou heb ik daar 1 moment mijn internet en bellen gebruikt. Waarna ik direct een bericht kreeg dat ik mijn limiet had bereikt. Voor de rest heb ik de hele vakantie allleeen maar wifi gebruikt.
Deze beschermende functie kan je aan en uit zetten door datalimiet aan/uit te smsen naar 5000.

Nu ben ik terug in nederland ik doe mijn pakket gegevens aan. Zonder succes....

Ik kan niet internetten , gebeld worden of zelf bellen.. Ook niet naar 1200 oid.
Smsen werkt dus ook niet... Maar links bovenin mijn telefoon staat wel vodafone nl..

Begrijp er niks van..

Help mij alstublieft
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic