Ik zou eerst inderdaad de kruistest proberen voordat je het gaat opsturen. Zoals je al aangeeft
Energieboy stap voor stap. Doe je dit niet en je slaat een stap over, dan kom je op een ander resultaat uit.
Vodnlru test eens een simkaart van ons met evt een ander nummer om te checken of het dan ook voorkomt. En wat gebeurt er als jouw simkaart in een ander toestel (type en merk).
Als het met de andere simkaart ook voorkomt en het komt niet voor in een ander toestel, dan ligt het issue in jouw toestel. Komt het ook voor bij het andere toestel, dan is er meer aan de hand.
Dit is inderdaad het lastige van de techniek. Je dient eerst uit te sluiten waardoor het komt voordat je verder gaat met de volgende stap.
Mobiel.nl slaat een heel klein stukje over en zeggen test met een simkaart van een andere provider. Hiermee kun je niet uitwijzen of het een instelling is, het toestel, het netwerk of het simkaartje. Hiermee laat je alleen zien dat het bij een andere provider misschien niet speelt.
Omdat je het toestel niet via ons hebt aangeschaft wordt je doorverwezen naar Mobiel.nl. Zij zijn in dit geval de partij die jou het toestel hebben verkocht.
Ik zal het topic open laten staan.