Stuur je een brief dat ze een aflopend abonnement (06-21....) moeten beeindigen, krijg je een bevestiging terug dat het ze spijt dat je bij ze weg gaat maar dat ze je nieuwe abonnement (06-52....) over 2 jaar, als het afloopt, zullen stop zetten.
Als je vervolgens probeert dit op te lossen, duurt het ongeveer 3 helpdesk medewerkers voordat er 1 is die begrijpt wat er aan de hand is.
In de tussentijd worden er natuurlijk wel rekeningen gestuurd en incasso's gepleegd.
Want dat is nu eenmaal de core busieness bij Vodafone.
Krijg je een brief dat je nieuwe nummer geblokkeerd gaat worden omdat er kennelijk iets fout gegaan is met de incasso van het oude nummer.
De in de brief genoemde "eerdere herinnering" is nooit ontvangen.
Betwijfel of die wel is verstuurd.
Probeer je het maar zelf via My Vodafone op te lossen door met iDeal te betalen.
Aanmelden voor My Vodafone blijkt niet te werken.
Elke keer als je je nieuwe wachtwoord in voert (7 letters, 2 cijfers, zonder spatie) blijft de site hangen.
Totdat je een melding krijgt dat je voorlopige wachtwoord is verlopen.
Is je account een kwartier geblokkeerd omdat je met het aangeleverde voorlopige wachtwoord kennelijk te vaak hebt geprobeerd in te loggen.
Ben je na heel veel vijven en zessen en meerdere voorlopige wachtwoorden eindelijk binnen, wordt elke link waarop je klikt beantwoordt met een pop up "help-scherm" waarin je gevraagd wordt je e-mailadres door te geven "om antwoord op je vraag te krijgen".
Terwijl je helemaal geen vraag gesteld hebt, maar alleen naar je online-rekening wilt om die van ellende dan maar via iDeal te betalen.
Kan je je browser venster sluiten, omdat "venster sluiten" helemaal tot niets leidt.
Eindelijk dan toch, na meerdere keren opnieuw inloggen vanwege dit "helpscherm" bij de online-rekening aangekomen.
Op "aanmelden" klikken.
En verhip: daar verschijnt alweer een melding: "Er is een fout opgetreden. Probeer het later nog eens"
Tjonge, wat een verrassing.
Dus, betalen via iDeal en snel het probleem oplossen is dus van de baan.
Dan maar de klantenservice bellen, want die zijn er tenslotte om, volgens de site van Vodafone, van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 20.00 al mijn problemen op te lossen.
Toch?
Niet dus.
Na een gesprek van €0,45 + kosten voor mijn mobiele telefoon gestart te zijn kom je in een keuzemenu.
En ben je dan eindelijk op de plaats van bestemming aangekomen, dan zegt de vriendelijke Vodafone dame:
"wij zijn op dit moment niet bereikbaar. U kunt ons op werkdagen bereiken van 8.30 uur tot 17.30 uur"
Ondertussen zit ik nu het hele paasweekeinde met een dochter die niet thuis is, maar ook thuis niet kan bereiken. Omdat ze dankzij het fantastische klantvriendelijke en hulpvaardige Vodafone nu niet kan bellen of sms-en.