Krimson70

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone wallet werkt niet op de Samsung Galaxy S8+

Vodafone wallet wil niet goed werken op mijn Samsung Galaxy S8+. Het lukt om de app te installeren. Als ik paypal of een creditcard wil toevoegen krijg ik de volgeden de melding:

"Telefoon
Voor deze diensten heb je een telefoon nodig die gecertificeerd is voor veilige betalingen via de NFC SIM. Zie www.vodafone.nl/wallet voor een lijst van gecertificeerde telefoons."

Volgens deze lijst is de Samsung Galaxy S8+ gecertificeerd voor het gebruik van de Wallet.
Ik heb de app gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Geen verbetering.
Als 2de poging heb ik mijn toestel naar de fabrieksinstellingen teruggebracht. Sim kaart was nog in toestel geplaatst. Wallet weer geïnstalleerd. Geeft zelfde resultaat.

Hoe is dit op te lossen?

9 Reacties 9
raymondbdws

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Krimson70 schreef:
Vodafone wallet wil niet goed werken op mijn Samsung Galaxy S8+. Het lukt om de app te installeren. Als ik paypal of een creditcard wil toevoegen krijg ik de volgeden de melding:

"Telefoon
Voor deze diensten heb je een telefoon nodig die gecertificeerd is voor veilige betalingen via de NFC SIM. Zie www.vodafone.nl/wallet voor een lijst van gecertificeerde telefoons."

Volgens deze lijst is de Samsung Galaxy S8+ gecertificeerd voor het gebruik van de Wallet.
Ik heb de app gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Geen verbetering.
Als 2de poging heb ik mijn toestel naar de fabrieksinstellingen teruggebracht. Sim kaart was nog in toestel geplaatst. Wallet weer geïnstalleerd. Geeft zelfde resultaat.

Hoe is dit op te lossen?

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HTC U11...
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi beide, ik ga even voor jullie nakijken wat hier de reden van is en of ik meer informatie voor jullie heb. Zodra ik een update heb horen jullie van me.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Krimson70, Ik heb het even voor je nagevraagd maar het toestel hoort gewoon te werken i.c.m. de Wallet. Indien je nog steeds problemen ervaart raad ik je aan om hierover contact op te nemen met onze klantenservice.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Krimson70 schreef:Vodafone wallet wil niet goed werken op mijn Samsung Galaxy S8+. Het lukt om de app te installeren. Als ik paypal of een creditcard wil toevoegen krijg ik de volgeden de melding:

"Telefoon
Voor deze diensten heb je een telefoon nodig die gecertificeerd is voor veilige betalingen via de NFC SIM. Zie www.vodafone.nl/wallet voor een lijst van gecertificeerde telefoons."

Volgens deze lijst is de Samsung Galaxy S8+ gecertificeerd voor het gebruik van de Wallet.
Ik heb de app gedeïnstalleerd en weer geïnstalleerd. Geen verbetering.
Als 2de poging heb ik mijn toestel naar de fabrieksinstellingen teruggebracht. Sim kaart was nog in toestel geplaatst. Wallet weer geïnstalleerd. Geeft zelfde resultaat.

Hoe is dit op te lossen?

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HTC U11...

Hi raymondbdws, de dual versie van de HTC U11 is niet gecertificeerd. Alleen de normale versie met 1 sim zal werken i.c.m. de Wallet.
Krimson70
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dat is niet zo mooi dat het niet werkt met dual sim. Het staat ook nergens in de voorwaarden en ook niet in de voorwaarden genoemd. Ook in de lijst van de gecertificeerde toestellen is het niet genoemd. Misschien verstandig om dit op te nemen?

Wat is de reden waarom een dual-sim toestel niet wordt ondersteund? Een wallet app van je bank werkt gewoon normaal op een dual sim toestel zoals dat hoort.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Wat hier precies de reden van is weet ik helaas niet Krimson70. Op dit moment worden deze versies in ieder geval niet ondersteund. Ik zal je feedback wat betreft de lijst intern doorgeven!
Krimson70
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Serkan,
Bedankt voor je antwoord. Het is verbazingwekkend dat iets bij Vodafone niet wordt ondersteund, maar men kennelijk niet weet waarom.
Om jullie, maar vooral ook kopers die op basis van julliecertificeringslijst een toestel kopen, te helpen, hier een analyse uit 2016 (!).




mergelhoeve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag ook Vodafone wallet geinstalleerd als nieuwe klant en krijg dezelfde melding dit is ook een Samsung Galaxy S8+ dual sim (maar niet als dusdanig in gebruik).
Vervelend weer dat zoals ik begrijp dual sim toestellen niet ondersteund worden dan maar android pay gaan gebruiken toch?
Krimson70
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Android pay werkt, net als Samsung pay, nog niet in Nederland.
De grote banken (ING, Rabo en ABNAMRO) hebben hun eigen app waarmee je contacloos kunt betalen. Werkt prima op een de dual-sim Galaxy S8. Voor je andere pasjes heb je diverse apps zoals Qlever of STOcard. Dan heb je die hele Vodafone wallet niet meer nodig.

Waarom dual sim niet ondersteund wordt weet Vodafone zelf ook niet geven ze hierboven aan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic