Toen ik vorige week nieuwe abonnementen wilde afsluiten werd ik door de Vodafone account manager verteld dat ze "niet kunnen garanderen dat Vast-op-Mobiel blijft bestaan". Dit betekent dus dat we kunnen verwachten dat Vodafone binnenkort Vast-op-Mobiel gaat stoppen. Alleen voor bestaande abonnementen moeten ze het blijven aanbieden. Als je dus een nieuw of ander abonnement will afsluiten ben je het kwijt. Dat is voor ons, en vele kleine bedrijven en ZZP'ers met ons, een ramp. We zijn bekend op het vaste nummer als zakelijk contact nummer op websites, bij relaties, enz., hebben gedrukt briefpaper, kaartjes, enz. enz.
Hoe kan Vodafone plotseling zo'n dienst stoppen? Ze gaan prat op hun service for zakelijke klanten, en dan doe ze dit? Misschien moeten we hen aansprakelijk stellen voor de gevolgkosten van een dergelijke wijziging van diensten.
Een alternatieve oplossing hebben ze niet. Alleen kunnen ze het nummer waarschijnlijk overzetten op Ziggo vast (als je dat hebt). Maar dat gaat meer kosten (extra lijn, doorschakeling kosten per minuut).
Onbegrijpelijk. Dit treft vele kleine bedrijven en ZZP'ers.
Hou voorlopig dus maar je bestaande abonnement aan, ook al ben je aan het einde van de looptijd. Hopelijk komt er zoveel kritiek dat ze hun plannen wijzigen. Reageer daarom hierop.