Leentje59

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone contacts

Hi,
Heb zojuist de Vodafone Contacts app. gedownload. Maar ik kan me niet registeren. Geeft elke keer authenticatie is mislukt. Gegevens zijn niet geldig? Wie kan mij helpen?
33 Reacties 33
Triez72

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb een LG P970 (L7II) en wil graag de contacten Backup instellen, tot mijn verbazing
zie ik alleen de "oude" modellen als toestellen vermeld staan en mijn model niet,
Deze is nu ong. maandje of 8 op de markt ?

Is er nog een andere manier om bij SIM contacten veilig te stellen ?

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat jammer dat jouw toestel er nog niet tussen staat. Je zou kunnen proberen of het werkt als je een andere LG selecteert. Vaak helpt dit.
djdirty

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond

Ik heb een probleem,
Ik heb mijn contacten overzet op contacten backup en nu wil ik hem weer gebruiken en mijn domme verbazing bestaat de app niet meer en dus zijn ook al mijn contacten niet meer te verkrijgen bij jullie... Hoe gaan we dat oplossen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @djdirty

Het klopt dat de Contacten Backup App niet meer bestaat. Hiervoor is Vodafone Contacts in de plaats gekomen. Hierover hebben we onze klanten per sms geïnformeerd. Als je toendertijd niet je contacten hebt overgezet naar de nieuwe app kun je deze helaas niet meer terughalen. 😞
fafieanie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik merk steeds vaker dat de vodafone app om contacten te backuppen een hels karwei is. Als ik ze opsla van mijn iphone, en daarna een aantal verwijder van mijn telefoon en dan de app gebruik, om te synchroniseren ik er juist meer contacten bij krijg op de server. Nu wil ik de gegevens op de server verwijderen, en weer een nieuwe backup kan maken met de gegevens die ik eigenlijk wil hebben?
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen??
MoonshadowQueen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag heb ik mijn nieuwe telefoon binnengekregen, de S5. De contacten van mijn vorige telefoon, de S3, heb ik via een app, Vodafone Contacts, opgeslagen.
Eenmaal op mijn nieuwe telefoon, simkaart erin, en contacts opnieuw gedownload. Tot nu toe, geen problemen.

Ik wis de contacten op mijn oude S3, en opeens zijn ook alle contacten, op mijn S5 weg. Sommige hiervan zijn heel belangrijk en ik wil ze dolgraag terug. En het liefst zonder 100 emailtjes te moeten versturen, gezien ik niet van iedereen een email / facebook heb.

Is er een manier om deze contacten weer terug te krijgen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @MoonshadowQueen
Dat is inderdaad een vreemd verhaal. Je kunt eventueel het toestel nogmaals synchrniseren met de online opgeslagen contacten. Wellicht is het ook verholpen als je je Google account opnieuw synchroniseert. De meesten mensen hebben hun contacten bij een android toestel ook opgeslagen in het Google account.

Ben erg benieuwd, laat je nogeven weten of het zo lukt? Suces!
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Volgens mij moeten al jouw contacten nog steeds geregistreerd staan in Vodafone Contacts. Die verdwijnen niet zomaar.
De oplossing is dus om de contacten van jouw Samsung Galaxy S 5 nog een paar keer te syncen met Vodafone Contacts. Dan staan ze weer allemaal in de Contacts van jouw smartphone.

Succes !

Netwerker
MoonshadowQueen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al het bovenstaande geprobeerd. Echter als ik via de pc op Vodafone contacts kijk zijn daar ook al mn contacten weg. En op Google account staan ze ook niet.

Volgens mij heeft mijn S3, nadat ik alle contacten daar heb verwijderd, de boel weer gesynchroniseerd, alleen dus nu met een leeg bestand...
Want ik was met een paar mensen aan het appen (op S5) en opeens waren hun namen weg en zag ik alleen een telefoonnummer. Ik kijk in mijn contacten, de namen stonden er wel, helaas zonder nummer.
En nu staat er "Onbekende Naam" en geen nummer.

Naja, als er niets aan te doen is, het zij zo. Wel typisch iets voor mij.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @fafieanie

Probeer eens of het lukt als je inlogt via de Contacts website. (https://contacts.vodafone.nl/web/default/welcome.vhtml) Zie je daar de optie, contacten wissen?
fafieanie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thnx, Het is gelukt!!!
AlwinvanElven

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een iphone 5 sinds donderdag. Alles werkte perfect. Iphone 4 aan mijn dochter gegeven. Zij heeft haar eigen vrienden en nu ben ik mijn nummers kwijt. En dat terwijl zij niet eens bij vodafone klant is. en dus niets met vodafone contacts van doen heeft. Waarom zijn dan wel alle nummers weg uit vodafone contacts ? Als jullie hier niets mee kunnen is dit voor mij de reden om mijn contract nog binnen de 8 dagen te beeindigen.
AlwinvanElven

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
O ja ik mis dus 116 nummers die allemaal zeer belangrijk zijn voor mijn werk.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@AlwinvanElven Heb je toevallig een reservekopie gemaakt met itunes? Dan zou je via die weg je contacten terug kunnen zetten. Probeer eens of dit lukt?
mkr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Om mijn contacten over te zetten naar mijn nieuwe smartphone (HTC One) heb ik Vodafone Contacts geïnstalleerd. Deze blijkt echter een maximaal aantal contacten (2000) te kennen. Aangezien Gmail gekoppeld is en hier bij mij meer dan 3000 (e-mail)contacten instaan, worden niet al mijn contacten gesynchroniseerd omdat dit er teveel zijn. Ik zie in Contacts geen mogelijkheid om te selecteren welke contacten wel/niet gesynchroniseerd worden. Alleen contacten met telefoonnummers synchroniseren zou voldoende zijn. E-mailadressen zijn immers al gesynchroniseerd door Gmail.
Ik heb mijn telefoonnummers vooral op de telefoon zelf opgeslagen, dus het overzetten van dat specifieke telefoonboek zou mijn probleem oplossen. Iemand een tip?
azkwast

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds gister heb ik mijn S5 vervangen voor een S3. Voordat ik naar de winkel ging heb ik mijn contacten overgezet met de Contacts app. Op mijn S5 dacht ik dat ik alles weer keurig had overgezet tot ik er vandaag achter kwam dat ik nog maar 50 nrs heb. Als ik hem synchroniseer zie ik iets van 300 nummers voorbij komen. En als ik online incheck met mijn laptop zie ik dat getal ook. Alleen niet op mijn S5.

Hoe kan dit?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @azkwast
klinkt niet helemaal jofel. 😞
Waarschijnlijk is er niet goed gesynchroniseerd. Gelukkig heb je de contacten opgeslagen. Ik adviseer om e op het toestel te wissen en dan opnieuw te synchroniseren. Sorry voor het ongemak, Per
steef2601

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo, Ik heb mijn contacten gesynchroniseerd met de vodafone contacts app. Ook daar een snapshot van gemaakt. Maar hij heeft het niet gepakt...wel geeft hij aan dat er 546 contacten geback-uped zijn...maar waar vind ik deze dan terug (en de snapshot) hopelijk kan iemand me helpen!!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Steef,

Dat is vreemd. Normaal gesproken zie je de Snapshot bij instellingen staan. Maak eens een nieuwe backup, wellicht dat het dan wel werkt. Je kunt je contacten ook via deze pagina beheren: Vodafone Contacts.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic