svanbreen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Smartpass

Nieuw! Betaal contactloos met je mobiel dankzij Vodafone SmartPass

Ik ben Stephanie en ik werk als Marketeer binnen Vodafone. Samen met een projectteam heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan een nieuw innovatief betaalproduct, Vodafone SmartPass. Vodafone Smartpass is een prepaid betaalproduct voor op je mobiel, waarmee je makkelijk, veilig en snel af kunt rekenen. Dat betekent dat je altijd en overal controle hebt over je uitgaven. Ik zal hieronder meer uitleg geven over Vodafone SmartPass.

Bekijk hier een korte video over Vodafone SmartPass:


Wat is het?

Met Vodafone SmartPass kun je makkelijk en snel betalen zonder betaalpas of pincode. Het enige wat je hoeft te doen om contactloos te betalen is jouw mobiele telefoon bij de betaalterminal te houden, zo simpel is het. Je rekent op een eenvoudige manier kleine bedragen af en houdt zo meer tijd over voor leukere dingen. Via de Vodafone SmartPass app heb je altijd en direct jouw actuele overzicht bij de hand. Je kunt ook gemakkelijk geld overmaken naar andere SmartPass gebruikers. De SmartPass app is beschikbaar voor Android en iOS.

Heb je een geschikt toestel met NFC functie en een NFC SIM kaart dan kun je meteen beginnen met contactloos betalen. Je kunt op deze link controleren of jouw toestel deze functionaliteit biedt. Heb jij dit niet? Plak dan de SmartPass sticker achterop je toestel. Zo is ook voor jou contactloos betalen binnen handbereik. Je kunt nu overal betalen waar het contactloos betalen logo zichtbaar is. Is de winkelier nog niet klaar voor contactloze betalingen, dan kun je de Vodafone SmartPass kaart gebruiken voor de traditionele manier van afrekenen. Als laatste ontvang je een online Visa kaart om wereldwijd te kunnen betalen in webshops en appstores.

Vodafone SmartPass is veilig dankzij de wereldwijde samenwerking tussen Vodafone en Visa. Raak jij je mobiel of SmartPass kwijt? Neem dan meteen contact op met de SmartPass klantenservice op 0900- 466 64 00 (45 cent per gesprek) om je SmartPass te blokkeren.

Wil je ook contactloos betalen met je mobiel?

Vodafone klanten met een abonnement, die 18 jaar of ouder zijn, kunnen zich direct registreren voor SmartPass via de app. De app voor iOS kun je hier downloaden, de app voor Android hier. Heb je een geschikt NFC toestel maar nog geen NFC SIM kaart, klik dan hier. Wil je meer informatie over het product Vodafone SmartPass, klik dan hier.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van SmartPass vinden!

Groeten,

Stephanie

47 Reacties 47
Kannex8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al een week bezig zowel met ipad als smartphone kan mij helaas niet registreren en dus in het bezit komen van deze smartpass, ook de helpdesk weet geen raad.
Kannex8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al een week bezig zowel met ipad als smartphone kan mij helaas niet registreren en dus niet in het bezit komen van deze smartpass, ook de helpdesk weet geen raad.
Kannex8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot op heden vindt ik het niets kom niet door de registratie heen gedurende een hele week
Kan dus ook geen sticker kaart of what ever aanvragen
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
@Kannex8, een keer is voldoende om te begrijpen dat je al 2 dagen je niet kan registreren en dat Vodafone je niet kan helpen.

Anders kun je proberen je te registreren op deze site:
https://vodafonesmartpass.com/reg/nl/

Weet ook dat je je niet kan registreren als je op het Vodafone netwerk (3G/4G) zit, alleen op WiFi werkt het.
hds

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al sinds april '14 probeer ik de Wallet te installeren.
Steeds weer de melding dat er een fout is opgetreden en ik contact moet opnemen met de klantenservice.


  • Ik heb een Galaxay S3
  • Zit een NFC chip in
  • als ik *#1234# intyp dan staat er: csc:i9300vdfgne1
Toch werkt het niet ... :@

francoise1968

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een smartpass met sticker gekregen. Deze pas heb ik nog niet geactiveerd. Nu wil ik ermee stoppen omdat je jaarlijks voor de smartpas moet betalen [het 1 ste jaar is wel gatis maar daarna niet meer]. Moet ik het opzeggen zodat ik volgend jaar niet aan kosten verbonden zit of hoeft dit niet omdat ik de pas nog niet geactiverd heb?
Wel jammer dat er kosten aan verbonden gaan worden.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dat is ook de truuk: Vodafone Wallet (gratis service) communiceert alleen met SmartPass (betaalde service), dus uiteindelijk is niks gratis bij Vodafone.
Als alternatief kun je je bankpas gebruiken als je bij de ING of ABN AMRO zit of je kunt nog een paar maanden wachten op de mobiel betalen app van de Rabobank (als ze deze nog uitbrengen).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd nav onderstaande mail.

Hi!!

Kunnen jullie onderstaand topic over Smartpass offline halen? Deze dienst is al lange tijd niet meer beschikbaar.

https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/vodafone-smartpass-147497

Alvast bedankt!

Groet, Boudewijn
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic