svanbreen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Smartpass

Nieuw! Betaal contactloos met je mobiel dankzij Vodafone SmartPass

Ik ben Stephanie en ik werk als Marketeer binnen Vodafone. Samen met een projectteam heb ik de afgelopen maanden gewerkt aan een nieuw innovatief betaalproduct, Vodafone SmartPass. Vodafone Smartpass is een prepaid betaalproduct voor op je mobiel, waarmee je makkelijk, veilig en snel af kunt rekenen. Dat betekent dat je altijd en overal controle hebt over je uitgaven. Ik zal hieronder meer uitleg geven over Vodafone SmartPass.

Bekijk hier een korte video over Vodafone SmartPass:


Wat is het?

Met Vodafone SmartPass kun je makkelijk en snel betalen zonder betaalpas of pincode. Het enige wat je hoeft te doen om contactloos te betalen is jouw mobiele telefoon bij de betaalterminal te houden, zo simpel is het. Je rekent op een eenvoudige manier kleine bedragen af en houdt zo meer tijd over voor leukere dingen. Via de Vodafone SmartPass app heb je altijd en direct jouw actuele overzicht bij de hand. Je kunt ook gemakkelijk geld overmaken naar andere SmartPass gebruikers. De SmartPass app is beschikbaar voor Android en iOS.

Heb je een geschikt toestel met NFC functie en een NFC SIM kaart dan kun je meteen beginnen met contactloos betalen. Je kunt op deze link controleren of jouw toestel deze functionaliteit biedt. Heb jij dit niet? Plak dan de SmartPass sticker achterop je toestel. Zo is ook voor jou contactloos betalen binnen handbereik. Je kunt nu overal betalen waar het contactloos betalen logo zichtbaar is. Is de winkelier nog niet klaar voor contactloze betalingen, dan kun je de Vodafone SmartPass kaart gebruiken voor de traditionele manier van afrekenen. Als laatste ontvang je een online Visa kaart om wereldwijd te kunnen betalen in webshops en appstores.

Vodafone SmartPass is veilig dankzij de wereldwijde samenwerking tussen Vodafone en Visa. Raak jij je mobiel of SmartPass kwijt? Neem dan meteen contact op met de SmartPass klantenservice op 0900- 466 64 00 (45 cent per gesprek) om je SmartPass te blokkeren.

Wil je ook contactloos betalen met je mobiel?

Vodafone klanten met een abonnement, die 18 jaar of ouder zijn, kunnen zich direct registreren voor SmartPass via de app. De app voor iOS kun je hier downloaden, de app voor Android hier. Heb je een geschikt NFC toestel maar nog geen NFC SIM kaart, klik dan hier. Wil je meer informatie over het product Vodafone SmartPass, klik dan hier.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie van SmartPass vinden!

Groeten,

Stephanie

47 Reacties 47
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dan is ook de kans groter dat je al over de 50 euro heen bent gegaan en opeens een pin code nodig hebt die je nog niet weet.
Ik vond het zelf ook raar dat er 2 brieven aankwamen.
Ik dacht bijna dat ik in het ene de kaart en sticker zou krijgen (ook gebeurd) en in de andere de mededeling dat ik over 2 weken pas een activatiecode zou ontvangen (gelukkig niet gebeurd).

Gelukkig is dit niet het geval geweest, alsnog was dit nogal 'beangstigend'.
En waarom zou "SmartPass" niet op de brieven moeten staan?
De ING zet ook hun eigen logo op bij elke brief (ook die ene brief met je pin code er in).
Daarnaast weten nog heel weinig mensen wat "SmartPass" betekent.
Bovendien kan zo'n beetje iedereen al raden dat er een kaart in de brief zit als ze aan de enveloppe gaan voelen.
balletjeg2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Expres (via Vodafone) een vanilla HTC One aangeschaft. Pracht telefoon, NFC geintegreerd. Veel interesse in mobiel en contactloos betalen dus SmartPass lijkt een mooie eerste stap. Ik een NFC SIM laten opsturen (blijkbaar kan interne NFC niet gebruikt worden) en nu hoor ik dat alleen branded toestellen gaan werken. Dat is natuurlijk een vreemde requirement als je adoptie wilt versnellen. Om dan als alternatief een sticker aan te bieden voor telefoons die technisch volledig capable zijn de techniek te ondersteunen is onprofessioneel en ondoordacht. Vodafone: zie ajb af van die requirement, hoeveel procent van de userbase heeft daadwerkelijk een branded telefoon?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Daarom vroeg ik net om het met alleen maar de NFC SIM kaart te proberen.
Gewoon NFC op je telefoon uit, scherm uit en betalen.
Ik probeer het zelf niet omdat ik in de laatste 2 maanden te veel en te vaak met NFC heb gekloot.

Ik vroeg dit omdat nu pas blijkt dat je eigenlijk niks nodig hebt als je al een NFC SIM kaart hebt.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik ben in een creative bui vandaag, hier volgen dus wat ideeën over de sticker:
1. Plak het op je Nintendo 3DS.
2. Plak het in je horloge.
3. Plak het op je PlayStation Vita.
4. Plak het op je hand.
5. Plak het op je rugzak.

Uiteraard kan ik deze ook op mijn telefoon plakken, alleen kan ik niet iets fotograferen waarmee ik fotografeer.
Xvilo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag echt geld op smartpass gezet! Jullie adverteren dat je de prepaid creditcard ook in je AppStore kon gebruiken! Ik vandaag dus op m'n iPhone de creditcard toevoegen en ik kreeg de melding dat het verzoek was afgewezen! Had het zelfde probleem met mijn Skrill Credit card...?? Oplossing hier voor?!

Ten tweede, in veel winkels zoals HEMA worden creditcards simpelweg niet geaccepteerd omdat dit ook extra kosten geeft voor de verkoper... HOE zien jullie dat voor je dat je dus ook "gewone" pin betalingen kan doen?! Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar dat schoot me wel ineens te binnen :S
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Die 'gewone' PIN betalingen gebeuren via Maestro of V-Pay.
Maestro is een product van MasterCard en V-Pay is een product van VISA.
Het klopt dat MasterCard en VISA vaak niet ondersteund worden in Europa, maar Maestro en V-Pay worden wel masaal ondersteund.

Op het NS kon ik 2 maanden geleden nog MasterCard en VISA gebruiken, tegenwoordig kan dit niet meer.
Ondersteuning voor Maestro en V-Pay zijn er echter nog.

Hopelijk heb ik hiermee je tweede vraag opgelost.

Voor de eerste vraag: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Wallet-Smartpass/Geld-toevoegen-van-een-creditcard-lukt-niet/td-p/150271
Xvilo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat mij er niet om, om geld VIA een creditcard OP mijn smartpass te zetten.... Maar de SmartPass toe te voegen aan Apple's AppStore als betaal middel! Dit wil niet, zou wel handig zijn hahaha, anders moet ik steeds van die domme kado kaarten van minimaal 20 euro kopen :S
Rambojambo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren smartpass aangemaakt moet zeggen ging superhandig. Je krijgt veel beveiligingsvragen en codes die je moet invullen maar dat geeft wel weer een veilig gevoel. Vandaag eerste betaling gedaan en yiehaaa gelukt. Tot op heden super content. Hopenlijk komen er snel meer terminals. Kun je de portemonee thuis laten. En wat je niet bij je hebt kan ook niet gerold worden:D
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Xvilo schreef:
Het gaat mij er niet om, om geld VIA een creditcard OP mijn smartpass te zetten.... Maar de SmartPass toe te voegen aan Apple's AppStore als betaal middel! Dit wil niet, zou wel handig zijn hahaha, anders moet ik steeds van die domme kado kaarten van minimaal 20 euro kopen :S
Daarvoor heb je de VISA nummer nodig.
Die vind je onder "Card details" in de SmartPass app.
Xvilo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mhhh.... De visa online kaart nummer maar geprobeerd.... werkte ook niet in iTunes, zie foto:

https://imagizer.imageshack.us/v2/966x444q90/838/nomb.png
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Heb je er wel geld op staan?
Arjan19121980

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bellen naar de klantenservice via de informatie op de achterkant van de smartpass kan niet. Het nummer bevat een 6 teveel. Dus ipv 0900 4666 64 00 moet er 0900 466 64 00 op komen te staan. Lekker betrouwbaar! En heel onzorgvuldig en slordig als je het mij vraagt. Als alle passen dezelfde fout hebben......snap zulke dingen echt niet.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Arjan19121980
Er is inderdaad een kleine oplage (1e druk) van de smartpass simkaarten, de deur uit gegaan met een verkeerd nummer. Helaas konden we verspreiding niet meer 100% tegenhouden.
Op de 2e zending is allesaangepast en staat het correct. Excuses voor het ongemak.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Zie het maar zo, alle mensen maken fouten.
In dat opzicht is Vodafone de meest menselijke bedrijf van Europa. 😛
Xvilo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Meer dan genoeg, rond de 10 euro.... Ik ben nog steeds app store loos
Erik_1991

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geweldig! Ga hem meteen downloaden! Zo even naar mijn appstore.. o nee wacht, onze vrienden van Vodafone supporten geen BlackBerry want die toestellen zijn toch kut enzo *kuch*.

Erg blij met jullie support voor de toestellen die buiten jullie perfect plaatje vallen 😉
FeliceVoerman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi guys! Superblij met mijn nieuwe Smartpass! Ik ben even benieuwd of er een overzicht bestaat van winkels/organisaties waar ik de met de Smartpass kan betalen? Groet, Felice
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @FeliceVoerman ,

Leuk om te horen.

''Er zijn inmiddels zo'n 30.000 contactloze betaalpunten in Nederland.
Zoals bij de NS of bij de kiosk enzovoorts...

Dus erg veel en aan het einde van het dit jaar zelf verdubbeld! Het zal zeker steeds vaker te zien zijn in winkels waar je dan gebruik ervan kunt maken.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
FeliceVoerman schreef:
Hi guys! Superblij met mijn nieuwe Smartpass! Ik ben even benieuwd of er een overzicht bestaat van winkels/organisaties waar ik de met de Smartpass kan betalen? Groet, Felice
Maestro heeft zo'n overzicht. Maar deze is inmiddels zwaar verouderd (alleen Leiden staat er nog steeds op).
Maar kort samengevat waar je SmartPass kan gebruiken:


  • Heel Leiden.
  • Schiphol aeroports.
  • Alles op NS stations behalve AH to go* en Dönner Company.
  • H&M.
  • Blokker.
  • Binnenkort ook IKEA, The Phone House en Lidl.
  • Goossens in Breda.

* = AH to go heeft wel aangekondigd contactloos betalen aan het eind van deze maand te ondersteunen, zelf zie ik nog steeds oude PIN automaten in zowel Breda als Eindhoven.

Ook wat opvalt is dat de IKEA zelf als eerste contactloze PIN automaten heeft geïnstalleerd, maar zijn vooralsnog niet geconfigureerd voor contactloze betalingen.
Kannex8

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat je je alleen kan registreren met een smartphone
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic