Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes

Vodafone Backup+

http://voda.fo/ne/7qij6Update 06-06-'17:
Backup+ wordt een stuk eenvoudiger! Voortaan heb je alleen nog maar de Dropbox-app nodig om je foto’s en video’s veilig op te slaan. De Backup+ app zal daarom vanaf 31 juli 2017 niet langer beschikbaar zijn. Alle contacten, foto’s en video’s die je tot nu toe hebt opgeslagen met de Backup+ app blijven wel gewoon beschikbaar. Voor meer informatie, klik hier.

Vodafone Backup+ is een service waarmee je als Vodafone klant op een veilige manier je contacten, foto’s en andere bestanden op je smartphone of tablet online kunt opslaan en terug kunt zetten.

Met Backup+ kun je altijd en overal zorgeloos je bestanden opslaan en beheren vanuit één app:

• Veilig synchroniseren van je contacten
  • Back-up maken van je foto’s, video’s en muziekbestanden
  • Terugzetten van eerder opgeslagen bestanden op je toestel

Hoe werkt het?
Met Vodafone Backup+ kun je automatisch een back-up laten maken van je contacten, foto’s, video’s en muziek. Je bestanden worden veilig bewaard via het platform van Dropbox zodat je altijd toegang tot je bestanden hebt op je computer, smartphone of tablet. Je kunt ervoor kiezen om een bestaand Dropbox account te koppelen aan Backup+ of om een nieuw account aan te maken.

• Download de Vodafone Backup+ app en log in
  • Koppel een nieuw of bestaand Dropbox account
  • Selecteer zelf waarvan je een back-up wilt maken
  • Je bestanden worden veilig bewaard in Dropbox
Je kunt de app via wifi of je mobiele netwerk gebruiken.

Wat kost het?
Backup+ is gratis voor alle Vodafone klanten. Het is mogelijk om een nieuw of een bestaand Dropbox account te koppelen aan Backup+. Nieuwe accounts ontvangen via Dropbox standaard 2 GB opslagruimte. Bestaande Dropbox accounts maken gebruik van hun huidige opslagruimte.

Meer opslagruimte nodig?
Voor € 1,99 per maand krijg je 25 GB extra opslagruimte. De extra opslagruimte is iedere maand opzegbaar en betaal je eenvoudig via je telefoonrekening.

Klanten die vanaf 4 april 2016 een Red Essential, Red of Red Super abonnement hebben aangesloten ontvangen gratis 25 GB opslagruimte. Bij een Black abonnement krijg je zelfs 50 GB opslagruimte.

Voor wie is het en hoe kom je eraan?
Alle Vodafone klanten kunnen gebruik maken van Backup+. Dit geldt ook voor prepaid klanten, Hybride klanten en zakelijke abonnees. Vodafone Backup+ is beschikbaar voor Android en iOS. Je kunt de app gratis downloaden via de App Store en Google Play.

Waar vind ik meer informatie over mijn account en instellingen?
Je kunt een uitgebreide FAQ vinden in de Backup+ app.

Ik heb deelgenomen aan de actie waarbij ik de eerste 6 maanden gratis 25GB extra opslagruimte kreeg. (actie liep tot en met 3 april). Hoe kan ik deze actie opzeggen?

• Opzeggen is maandelijks mogelijk via https://offers.vodafone.com/nl/cancel?partner=dropbox
  • Als je binnen de 6 maanden opzegt kun je tot het einde van de lopende promotiemaand gebruik blijven maken van de extra opslagruimte. Na opzegging van de promotie is het niet mogelijk om opnieuw deel te nemen.
  • Als je geen actie onderneemt wordt de 25 GB extra opslagruimte aan het eind van de promotieperiode omgezet naar het reguliere abonnement van € 1,99 per maand.
  • 14 dagen voor het einde van de promotieperiode ontvang je een herinnerings-sms om je af te melden voor een betaald abonnement met 25 GB Dropbox opslagruimte.

Goed om te weten

• Backup+ en Dropbox kunnen allebei automatisch je gemaakte foto's uploaden. Schakel je beide functies in, dan kost je dat twee keer zoveel data. Daarom adviseren we je de camera-upload van Dropbox App uit te schakelen en de functie van Backup+ te gebruiken.
  • Klik hier voor meer informatie over Vodafone Backup+
  • Klik hier voor meer informatie over Dropbox

Nieuwe Backup+ actie!
Vanaf 4 april hebben we 3 verschillende aanbiedingen, afhankelijk van je abonnementsvorm:
- Heb je een Red Essential, Red of Red Super abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 25GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.
- Heb je een Black abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 50GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.
- Heb je een ander abonnement?
Dan kun je 25GB extra Dropbox opslag activeren voor € 1,99 per maand. Hiervoor betaal je via je telefoonrekening van Vodafone. Het opzeggen van de extra opslagruimte kan maandelijks.

Hoe activeer ik mijn extra Dropbox opslagruimte?

• Download de Vodafone Backup+ app en koppel een nieuw of bestaand Dropbox account aan Backup+.
  • Je ontvangt kort na het koppelen een bericht om jouw persoonlijk aanbod voor extra opslagruimte te activeren. Let op: Ontvang je extra opslagruimte cadeau bij je abonnement? Na het aansluiten van je abonnement kan het enkele dagen duren voordat het juiste aanbod zichtbaar is. Mocht je niet direct het juiste aanbod zien, probeer het dan enkele dagen later nogmaals via https://offers.vodafone.com/nl?partner=dropbox.

• Voltooi minimaal 5 Get Started stappen van Dropbox, hierna wordt de 25GB of 50GB extra opslagruimte toegekend. Totdat je 5 stappen hebt voltooid ontvang je alvast 3 GB extra opslag.
Maak je al gebruik van Backup+? Dan kun je via deze link: https://offers.vodafone.com/nl?partner=dropbox extra opslagruimte activeren. Natuurlijk kun je dit ook in de Android Backup+ app activeren via ‘Menu’ en vervolgens ‘Mijn account’.

Heb je al extra Backup+ opslagruimte geactiveerd en sluit je een Red of Black abonnement af met gratis extra opslag? Dan hoef je niks te doen, dit wordt binnen een maand automatisch omgezet. Wel zo handig J

Jouw mening telt!
Wat vind jij van de Vodafone Backup+ app? We vinden het leuk om jouw mening te horen!
57 Reacties 57
Anonymous
Niet van toepassing
Als de telefoon niet meer werkt is het ook niet mogelijk om een back-up te maken van het toestel. Hiervoor moet hij wel nog aan gaan.
ruudfwitte1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb nu abonnement met 25 GB backup+ en de dropbox gekoppeld/geactiviteerd. Dacht dsat het gratis zou zijn (zo woprdt het voorgespiegeld ("part of the deal"), maar zie dat ik nu toch 2 euro per maand moet betalen. Is er fout die wordt hersteld, of betekent part of the deal niet gratis?
Anonymous
Niet van toepassing
Er is bij mij niks bekend dat dropbox of back-up+ geld kost, tenzij je zelf de extra 25gb hebt geactiveerd. Deze kost namelijk 1,99 per maand. Ik raad je aan om de rekening eens te specificeren via my Vodafone of eventueel hierover contact op te nemen met de klantenservice
Zij kunnen met jou meekijken en zien waar dit vandaan komt.
nimarte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
LET OP! Backup+ heeft weliswaar een instelling dat backup via mobiel netwerk geblokkeerd wordt, maar dit werkt niet goed! Ik zat thuis op WIFI, had backups via mobiel netwerk uitgeschakeld, maar toch werd er in enkele minuten (seconden?) 2,5GB aan data via mobiel netwerk verstuurd. Resultaat: dikke rekening. Vodafone klantenservice is heel vriendelijk, maar kan niks doen omdat ze niet kunnen controleren of ik de waarheid spreek over de instellingen.
Dus backup+ NIET GEBRUIKEN of vooraf een screenshot maken van je instellingen!!!!!!!!!!
MrMoLoZ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik probeer een ander dropbox account te koppelen alleen lukt dit me niet. Zelfs bij het verwijderen van de app en opnieuw installeren krijg ik de melding dat ik eerder een ander dropbox account heb gebruikt.

Is hier een mogelijkheid voor ?

THX
Anonymous
Niet van toepassing
In dit geval raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice
Mijn collega's van de klantenservice kunnen dit doorspelen naar de technische dienst.
Zij gaan er dan mee aan de slag voor jou.
stefmooij

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens mij was er nog een service van vodafone voor dat backup+ bestond.
Klopt dat? En zijn die gegevens nog beschikbaar mocht ik daar contacten in hebben opgeslagen?

Mvg, Stef
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
stefmooij, we hebben nog 2 andere diensten gehad. De laatste voor Backup+ was Vodafone Contacts. Deze is vanaf 15 februari 2016 opgeheven. De gegevens daarvan zijn niet meer beschikbaar.
niek01

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dag,
als ik probeer om mijn Dropbox aan Backup+ te koppelen krijg ik de foutmelding "Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw." Dit krijg ik al de derde dag op rij.
het wachtwoord klopt. Wat is er aan de hand? (Ik maak wel gebruik van 2 factor authenticatie op Dropbox.)
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
niek01 Zou je eens die 2 factor authenticatie uit willen zetten en het dan nog eens proberen? Dan kunnen we even checken of het daaraan ligt.

We horen graag van je!
DDekker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren heb ik de app geïnstalleerd op mn HTC one, direct begonnen met een backup te maken. Echter draait deze al 24u, en is de helft pas gebackupt. Is dit normaal qua tijdsduur..?
robert1972

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
probleem met filmpjes
app werkt perfect heb ook de 25 gig, alles zit in de dropbox filmpjes uit de camera map ook echter filmpjes in overige mappen niet.... alles aangevinkt in totaal 250 filmpjes maar hjj laat het bjj 40 filmpjes die hij in de dropbox zet (nog 19 gig over..).
Anonymous
Niet van toepassing
Dat zou normaal niet de bedoeling moeten zijn. Heb je het toestel al eens herstart en de app ook?
niek01

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sharon
Dank voor je suggestie. Het lag idd daar aan. Ik heb de 2-factor authenticatie uitgezet en koppelen van mijn Dropbox account werkt nu.
Ik heb ook de extra opslag ontvangen.

Komt er nog een versie van Backup+ die 2-factor authenticatie van Dropbox ondersteunt?
(Wel zo veilig).

Sorry overigens voor mijn late reactie, was met vakantie.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
niek01 Wat lekker dat je op vakantie bent geweest! Heb je het leuk gehad?

Fijn dat het nu wel gelukt is om Dropbox aan Vodafone Backup+ te koppelen.
Ik geef intern door dat er problemen zijn met het koppelen wanneer er gebruik wordt gemaakt van tweestapsverificatie.
Dan zal de desbetreffende afdeling kijken of ze dit kunnen oplossen.
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het is opgelost niek01 ????
Hoe was je vakantie?
niek01

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sietske, Steven-,
Ik gebruik trouwens de iOS app. Dank voor jullie hulp.
Mijn vakantie was uitstekend.
Anonymous
Niet van toepassing
Mooi om te horen niek01
Vakantie gaat meestal veel te snel voorbij!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic