Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes

Vodafone Backup+

http://voda.fo/ne/7qij6Update 06-06-'17:
Backup+ wordt een stuk eenvoudiger! Voortaan heb je alleen nog maar de Dropbox-app nodig om je foto’s en video’s veilig op te slaan. De Backup+ app zal daarom vanaf 31 juli 2017 niet langer beschikbaar zijn. Alle contacten, foto’s en video’s die je tot nu toe hebt opgeslagen met de Backup+ app blijven wel gewoon beschikbaar. Voor meer informatie, klik hier.

Vodafone Backup+ is een service waarmee je als Vodafone klant op een veilige manier je contacten, foto’s en andere bestanden op je smartphone of tablet online kunt opslaan en terug kunt zetten.


Met Backup+ kun je altijd en overal zorgeloos je bestanden opslaan en beheren vanuit één app:


  • Veilig synchroniseren van je contacten
  • Back-up maken van je foto’s, video’s en muziekbestanden
  • Terugzetten van eerder opgeslagen bestanden op je toestel

Hoe werkt het?
Met Vodafone Backup+ kun je automatisch een back-up laten maken van je contacten, foto’s, video’s en muziek. Je bestanden worden veilig bewaard via het platform van Dropbox zodat je altijd toegang tot je bestanden hebt op je computer, smartphone of tablet. Je kunt ervoor kiezen om een bestaand Dropbox account te koppelen aan Backup+ of om een nieuw account aan te maken.


  • Download de Vodafone Backup+ app en log in
  • Koppel een nieuw of bestaand Dropbox account
  • Selecteer zelf waarvan je een back-up wilt maken
  • Je bestanden worden veilig bewaard in Dropbox
Je kunt de app via wifi of je mobiele netwerk gebruiken.

Wat kost het?
Backup+ is gratis voor alle Vodafone klanten. Het is mogelijk om een nieuw of een bestaand Dropbox account te koppelen aan Backup+. Nieuwe accounts ontvangen via Dropbox standaard 2 GB opslagruimte. Bestaande Dropbox accounts maken gebruik van hun huidige opslagruimte.

Meer opslagruimte nodig?
Voor € 1,99 per maand krijg je 25 GB extra opslagruimte. De extra opslagruimte is iedere maand opzegbaar en betaal je eenvoudig via je telefoonrekening.

Klanten die vanaf 4 april 2016 een Red Essential, Red of Red Super abonnement hebben aangesloten ontvangen gratis 25 GB opslagruimte. Bij een Black abonnement krijg je zelfs 50 GB opslagruimte.

Voor wie is het en hoe kom je eraan?
Alle Vodafone klanten kunnen gebruik maken van Backup+. Dit geldt ook voor prepaid klanten, Hybride klanten en zakelijke abonnees. Vodafone Backup+ is beschikbaar voor Android en iOS. Je kunt de app gratis downloaden via de App Store en Google Play.





Waar vind ik meer informatie over mijn account en instellingen?
Je kunt een uitgebreide FAQ vinden in de Backup+ app.

Ik heb deelgenomen aan de actie waarbij ik de eerste 6 maanden gratis 25GB extra opslagruimte kreeg. (actie liep tot en met 3 april). Hoe kan ik deze actie opzeggen?

  • Opzeggen is maandelijks mogelijk via https://offers.vodafone.com/nl/cancel?partner=dropbox
  • Als je binnen de 6 maanden opzegt kun je tot het einde van de lopende promotiemaand gebruik blijven maken van de extra opslagruimte. Na opzegging van de promotie is het niet mogelijk om opnieuw deel te nemen.
  • Als je geen actie onderneemt wordt de 25 GB extra opslagruimte aan het eind van de promotieperiode omgezet naar het reguliere abonnement van € 1,99 per maand.
  • 14 dagen voor het einde van de promotieperiode ontvang je een herinnerings-sms om je af te melden voor een betaald abonnement met 25 GB Dropbox opslagruimte.

Goed om te weten

  • Backup+ en Dropbox kunnen allebei automatisch je gemaakte foto's uploaden. Schakel je beide functies in, dan kost je dat twee keer zoveel data. Daarom adviseren we je de camera-upload van Dropbox App uit te schakelen en de functie van Backup+ te gebruiken.
  • Klik hier voor meer informatie over Vodafone Backup+
  • Klik hier voor meer informatie over Dropbox

Nieuwe Backup+ actie!
Vanaf 4 april hebben we 3 verschillende aanbiedingen, afhankelijk van je abonnementsvorm:
- Heb je een Red Essential, Red of Red Super abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 25GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.
- Heb je een Black abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 50GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.
- Heb je een ander abonnement?
Dan kun je 25GB extra Dropbox opslag activeren voor € 1,99 per maand. Hiervoor betaal je via je telefoonrekening van Vodafone. Het opzeggen van de extra opslagruimte kan maandelijks.

Hoe activeer ik mijn extra Dropbox opslagruimte?

  • Download de Vodafone Backup+ app en koppel een nieuw of bestaand Dropbox account aan Backup+.
  • Je ontvangt kort na het koppelen een bericht om jouw persoonlijk aanbod voor extra opslagruimte te activeren. Let op: Ontvang je extra opslagruimte cadeau bij je abonnement? Na het aansluiten van je abonnement kan het enkele dagen duren voordat het juiste aanbod zichtbaar is. Mocht je niet direct het juiste aanbod zien, probeer het dan enkele dagen later nogmaals via https://offers.vodafone.com/nl?partner=dropbox.

  • Voltooi minimaal 5 Get Started stappen van Dropbox, hierna wordt de 25GB of 50GB extra opslagruimte toegekend. Totdat je 5 stappen hebt voltooid ontvang je alvast 3 GB extra opslag.
Maak je al gebruik van Backup+? Dan kun je via deze link: https://offers.vodafone.com/nl?partner=dropbox extra opslagruimte activeren. Natuurlijk kun je dit ook in de Android Backup+ app activeren via ‘Menu’ en vervolgens ‘Mijn account’.

Heb je al extra Backup+ opslagruimte geactiveerd en sluit je een Red of Black abonnement af met gratis extra opslag? Dan hoef je niks te doen, dit wordt binnen een maand automatisch omgezet. Wel zo handig J

Jouw mening telt!
Wat vind jij van de Vodafone Backup+ app? We vinden het leuk om jouw mening te horen!
57 Reacties 57
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo dat heb ik al gedaan maar helaas ik moet echt de app gaan openen dan pas gaat hij controleren als er iets nieuws is kwa contacten en fotos
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ulbert , heb je zowel de Backup+ app als de Dropbox app geïnstalleerd? Als je beide hebt kun je het beste in een van beide de synchronisatie uitzetten. Heb je bijvoorbeeld alleen de Backup+ app, installeer dan de Dropbox app en zet vervolgens de synchronisatie in de Backup+ app uit en bij Dropbox aan. Dan kun je in ieder geval testen of het aan de app ligt of dat er een algeheel automatische synchronisatieprobleem optreedt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ulbert , is het inmiddels nog gelukt?
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sorry voor de late reactie nee is nog niet gelukt , heb de app verwijdert en er weer op gezet maar zonder resultaat , als ik bv nieuwe fotos of conacten heb moet ik dus echt zelf de App openen en dat pas gaat hij indexteren en opslaan , Automatisch doet hij het dus niet
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja maar als je niet de vodafone app uit zet te synchroniseren dat doet hij het toch zeker niet ???
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
Hoi ulbert , wat Marc bedoelde is dat je zo kunt testen of het synchronisatieprobleem in 1 van de apps ligt, of dat het een algemeen probleem is met het automatisch synchroniseren. Zou je dit dus toch even kunnen testen?
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo al gedaan maar hellaas
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
ulbert , werkte de synchronisatie van Dropbox wel toen je de synchronisatie alleen bij Dropbox aan had staan?
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee het werkt gewoon niet ik moet echt handmatig de app open en dan plots gaat hij synchoniseren
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
ulbert ,

Alleen met Dropbox werkt het dus ook niet? Er lijkt dan toch een probleem in het automatisch synchroniseren te liggen, niet alleen in de Backup+ app. Er zijn verder ook geen dergelijke problemen bekend. Kun je eens proberen de fabrieksinstellingen van je toestel te herstellen? Maak voordat je dit doet eerst een backup, bij het herstellen van de fabrieksinstellingen gaan namelijk opgeslagen gegevens verloren. Laat ons even weten of de synchronisatie na het herstellen van fabrieksinstellingen wel werkt, zowel bij Dropbox als bij de Backup+ app.
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ivm met een andere probleem wat ik hier ook heb geplaatst heb ik afgelopen maandag alles terug gezet in fabrieksstand maar ook nu werkt het dus niet
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je dropbox apart op je telefoon staan, dan zou je eens naar de instellingen van dropbox kunnen kijken of dat correct staat.
krisburg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

ik heb mijn telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen omdat hij heel traag was. Vol goede moed, omdat ik mijn foto's en contacten toch veilig had in apps. MAAR tot mijn grote verdriet krijg ik mijn contacten uit Backup+ niet meer terug op mijn telefoon. Als ik de app open dan staat er dat ik 831 contacten erin heb. Vervolgen vraag ik om de back up op mijn telefoon, het downloaden lukt (1 bestand?) en vervolgens de melding dat er 0 contacten zijn opgeslagen.

Doe ik iets verkeerd?

alvast bedankt!
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb ik al meerdere malen gedaan 1 door fabriek instellingen terug gezet 2 omdat er geheel zelf ee nieuw software is op gekomen door Samsung ivm video bellen dat is inmiddels opgelost alleen dit wil gewoon weg niet
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik echt aan om dit te laten onderzoeken door de technische dienst. De klantenservice kan een onderzoek hiervoor starten.
TP84NL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas weer geen Windows support 😞 Jammer Vodafone..
Anonymous
Niet van toepassing
Dankjewel voor je feedback ik ga het doorspelen naar het desbetreffende team wat hier over gaat.
kwartje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
quote:
Heb je een Red Essential, Red of Red Super abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 25GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.

*Meld er even duidelijk bij dat je dan ook een nieuw dropbox account moet openen!

Hierover gaat mijn vraag:
heb helaas de backup+ gekoppelt aan mijn bestaande dropbox account en moet nu 1,99 p/m gaan betalen.
Advies van vodafone om opnieuw het backup programma te installeren en een nieuwe dropbox account te openen zodat ik tijdens mijn abonnementsperiode gratig gebruik kan maken van de 25 GB.

heb deze stappen netjes gevolgd en zelfd de app verwijderd uit de oude dropbox account, maar nu geeft backup+ de melding: Je hebt eerder een ander dropbox account gebruikt voor backup+ Koppel het juiste Dropbox Account.

Hou kan ik backup+ resetten of wijzigen naar een ander dropbox account?

Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 22Oplossingen
  • 63Likes
kwartje , kun je eens proberen het Dropboxaccount los te koppelen van het Backup+ account? Probeer dit via Menu -> Mijn account. Koppel dan het nieuwe account aan Backup+
uzzovski

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn iPhone in het water laten vallen. Kan ik de foto's/gegevens nog back-uppen?. Het gaat niet meer aan en staat dus uit.
Met andere woorden kan ik de telefoon gewoon op een pc aansluiten en als drive gebruiken om de foto's/gegevens alsnog over te zetten naar de pc?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic