Damianvandijk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vochtschade Galaxy s5

Goedeavond,

ik heb vandaag (07-07-2015) mijn Galaxy s5 binnen gekregen, die ik samen met een abbonementverlenging op belsimpel.nl heb gekocht binnen gekregen. Het toestel werkte helemaal perfect.

Omdat de telefoon waterdicht met een IP67 certificatie is, deed ik hem op de kop rustig in het water. Toen de telefoon ongeveer voor de helft onderwater was, begon het scherm raar te doen, en daarna viel die uit. Alleen het scherm werkt niet meer, de rest (knoppen, led, tril, geluid, enz) werken nog wel.

De telefoon ligt nu te drogen in een afgesloten bak droge rijst. Word deze schade verzekerd, en valt die ook onder de garantie?

Met vriendelijke groet,
Damian van Dijk
12 Reacties 12
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
beste Damianvandijk ten eerste snap ik persoonlijk niet dat je een nieuwe telefoon in het water houd omdat deze volgens de fabrikant waterdicht is?

volgens mij bedoelen ze hier eerder mee spatwaterdicht voor bijv buiten in regen
of je dit vergoed krijgt durf ik niet te zeggen wat ik je kan adviseren is om even contact op te nemen met samsung zelf hoe dit precies zit
Damianvandijk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Volgens veel sites kan deze telefoon 30 minuten lang in het water wat niet dieper is als 1 meter. Ook kan je op youtube ook verschillende onderwater videos vinden die gemaakt zijn door de s5.

Ik ga morgen naar Arnhem stad, en ik ga langs de vodafone winkel. Ondertussen ligt de telefoon wel in een gesloten bak met droge rijst.

Ik zal morgen er wel meer over vertellen wat ze in de winkel hebben verteld
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Damianvandijk,

Hoe staat het er inmiddels voor toe? Is het nog gelukt?
Damianvandijk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb hem dus afgelopen week terug naar belsimpel gestuurd. Die hebben er na gegekeken, en hun hebben hem weer doorgestuurd naar Samsung. Ze zeiden dat de reparatie tot 10 werkdagen zou kunnen zijn.

Verder heb ik nog geen informatie. Ik houd jullie op de hoogte
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Top! Alvast bedankt Damianvandijk.

Fijne avond verder.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Damianvandijk , heb je inmiddels al iets vernomen over je telefoon?
Damianvandijk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Sorry dat ik niks meer had gepost.

Ik heb mijn telefoon een paar dagen geleden weer gerepareerd thuis gekregen. Alleen ik ben nu op vakantie, dus ik heb het toestel nog niet gerepareerd in mijn handen gehad.

de reparatie duurde 11 werkdagen, en het heeft mij (gelukkig) niks gekost. Ik zal over 2 weken wel weer een reactie posten, als ik hem weer in mijn handen heb gehad
Anonymous
Niet van toepassing
Super, we horen het graag! Geniet van je vakantie!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Damianvandijk heb je een fijne vakantie gehad? Heb je al nieuws voor ons? We zijn benieuwd!
Damianvandijk
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb de telefoon weer thuis een tijdje gehad. Alles werkt perfect, alleen de speaker klonk niet mooi (zacht en scherp geluid alsof er nog water in zat) daarom is de s5 weer terug gestuurd voor reparatie. Dit duurt ook weer 5 tot 10 werkdagen.

Tot zo ver de update
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Aha oke, in ieder geval bedankt voor de update :). We horen graag nog van je!

En natuurlijk heb je hopelijk ook snel je Galaxy S5 weer binnen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Damianvandijk , inmiddels al wat vernomen van je telefoon?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic