jos2512

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Visa accepteert telefoon en/of simkaart niet..

Aangetrokken door de mailling van Vodafone over het gemak van de Wallet donderdag een NFC kaart gehaald voor mijn LG toestel van Vodafone en mijn vis kaart aangemeld voor digitaal betalen via mijn smartfone.
Reaktie van Visa:
"U heeft onlangs een mobiele World Card Gold aangevraagd. Helaas komt u hiervoor niet in aanmerking, omdat wij mobiel betalen nog niet ondersteunen op de telefoon en/of simkaart die u heeft."dit terwijl in Google Play wordt aangegeven dat mijn toestel hiervoor geschikt is...
Vodafone, waar ligt de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste jos2512,

Dan kan je het beste even contact opnemen met de Vodafone Klantenservice bereikbaar op 1201 met een Vodafone simkaart. Zij kunnen je indien nodig ook met de klantenservice van Visa Smartcard door verbinden en met je nagaan wat het probleem zou kunnen zijn.

Je weet in iedergeval al dat je toestel ervoor geschikt zou moeten zijn dus dat is al een obstakel minder.

Met vriendelijke groet,
MrMister

Bekijk in context

8 Reacties 8
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste jos2512,

Naast het feit dat het een gecertificeerd toestel moet zijn die in aanmerking komt voor het gebruik van deze mogelijkheid kan het in sommige gevallen ook vereisen dat het een vodafone branded toestel is. Aangezien je niet hebt gepost welke LG je precies hebt kan ik dit nu ook niet voor je zien dus wil ik je even doorverwijzen naar de plek waat je dit kunt terug vinden.

Bezoek de volgende website https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/apps/wallet.shtml en klik vervolgens op "Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?" waarna je gaat klikken op "gecertificeerd toestel" Dit zal een PDF bestand openen met meer informatie of het een gecertificeerd toestel is en of het een Vodafone branded toestel moet zijn en hoe je kan nakijken of dit zo is of niet.

Edit: Je kan ook klikken op gecerficeerd toestel in mijn post deze opent ook het PDF bestand. En valt het me ineens op dat er maar 1 LG toestel is die een branded toestel nodig zou hebben en dat zou de LG G2 Mini (D620) zijn.

Met vriendelijke groet,
MrMister


jos2512
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een door Vodafone geleverde LG G3, dus volgens de lijst
https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/algemeen/toestellen_nfc_betalen.pdf
zou die aan de eisen moeten voldoen...
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste jos2512,

Dan kan je het beste even contact opnemen met de Vodafone Klantenservice bereikbaar op 1201 met een Vodafone simkaart. Zij kunnen je indien nodig ook met de klantenservice van Visa Smartcard door verbinden en met je nagaan wat het probleem zou kunnen zijn.

Je weet in iedergeval al dat je toestel ervoor geschikt zou moeten zijn dus dat is al een obstakel minder.

Met vriendelijke groet,
MrMister
jos2512
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
probleem ligt waarschijnlijk bij Visa zelf.. toestel voldoet aan alle Vodafone en Visa eisen, is branded dus het zou moeten werken.. dinsdag gaat de 2e lijn bij Visa er naar kijken
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste jos2512,

Hou ons op de hoogte met de ontwikkelingen en wat de eventuele oplossing is. Hier hebben misschien meerdere mensen straks wat aan.

Met vriendelijke groet,
MrMister
jos2512
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
doe ik !
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Even off-topic: ik wist nog niet dat de LG G3 inmiddels ondersteund werd.
Dus ik ging gisteren naar de Lidl om met dat ding te betalen en inderdaad, het werkt!

Hiermee is een van de drie problemen verholpen (nu nog ondersteuning voor Nexus apparaten en EINDELIJK een oplossing voor mijn hoofd SIM kaart, waarmee ik sinds meer dan een jaar nog steeds niet in mijn Vodafone Wallet app kan komen vanwege een 'fout' PIN code).

(Ik gebruik trouwens SmartPass.)
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
BesteDavidBlaszyk,

Goed om te horen dat er weer een probleem minder is. Hoop dat de ondersteuning voor de Nexus er ook aan gaat komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic