richard1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Simkaart heractiveren

Afgelopen week heb ik een nieuwe nanokaart ontvangen ivm nieuwe telefoon.
Algelopen weekend is deze telefoon gestolen, is het mogelijk dat hij oude kaartje weer geactiveerd wordt?
De oude telefoon met simkaart heb ik namelijk nog.


Met vriendelijke groet,

Richard
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Hey richard1,

Zover ik weet is dat niet mogelijk en dien je echt een nieuw kaartje te halen. Deze kun je verkrijgen via de klantenservice of een van de winkels.

Groetjes stevied86
richard1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je reageert wel lekker vlot maar, als je een zin begint met "zover ik weet" ben je niet zeker van je antwoord?
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste richard1,

Niet alle oude simkaarten kunnen opnieuw geactiveerd worden afhankelijk van een aantal factoren en komt een gebruikt kaartje ook vaak niet ten goede van je verbinding dus je kunt het beste een nieuw simkaartje halen. Mocht je geen tijd hebben om er een op te halen kun je het beste even bellen met de klantenservice dan sturen ze er een voor je op.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
richard1

Alle simkaarten kunnen technisch gezien opnieuw geactiveerd worden. Na de deactivatie van een SIM krijgt hij zogezegd een 'gebruikt' vlaggetje. De klantenservice (de winkels kunnen dit niet) kan dit vlaggetje eraf halen waarna de SIM weer geactiveerd kan worden. (let wel op dat waarschijnlijk niet iedereen bij de klantenservice hier bekend mee is, aangezien dit middels een netwerk commando gedaan wordt).

Ik moet wel aangeven dat ik niet weet of dit nog gedaan wordt. Het is nl. eerder uitzondering dan regel. Ik raad je aan gewoon even contact op te nemen met de support desk, kom je er snel genoeg achter. 😉

MrMister

Een simkaart werkt wel of niet. Er bestaat niet zoiets als een 'niet goed' werkende SIM. Als je netwerkverbinding hebt is er dus niks met je SIM aan de hand.
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Farid-,

Afhankelijk van of het simkaartje is geregistreerd in het oude of nieuwe systeem van Vodafone kan de winkel ook een simwissel uitvoeren bij een simkaart met een zogezegd "gebruikt" vlaggetje.

En wat ik probeerde te zeggen met mijn bericht is dat een simkaart ook een levensduur heeft en omdat er niet staat hoe oud het simkaartje daadwerkelijk is lijkt me een nieuwe simkaart een goede optie.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Farid-

Wat jij aangeeft is exact de reden waarom ik zeg dat dit niet mogelijk is omdat ik denk dat niet iedereen dit weet.

Groetjes stevied86
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
MrMister

Afhankelijk van of het simkaartje is geregistreerd in het oude of nieuwe systeem van Vodafone kan de winkel ook een simwissel uitvoeren bij een simkaart met een zogezegd "gebruikt" vlaggetje.

Dat klopt, maar aangezien dit in het Hybride deel gepost wordt ga ik er van uit dat het ook om een Hybride sim gaat. Die zitten momenteel nog op het 'oude' systeem.

En wat ik probeerde te zeggen met mijn bericht is dat een simkaart ook een levensduur heeft en omdat er niet staat hoe oud het simkaartje daadwerkelijk is lijkt me een nieuwe simkaart een goede optie.

Levensduur (van plastic en metaal)?
Zolang je geen gekke dingen doet met een simkaart kun je hem jaaaaren gebruiken. Kwam laatst nog een werkende Libertel sim tegen :D.

Wat ik met mijn opmerking wilde aangeven is dat een sim simpelweg wel óf niet werkt. Er wordt helaas vaak gedacht dat een sim, waarmee je verbinding kunt maken met het netwerk, voor eventuele netwerk problemen kan zorgen (lees: dropped calls, datasnelheid en dergelijke).
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste,

In je vorige post gaf je aan "Alle simkaarten" vandaar dat ik ook een algemene reactie geef zonder een specefieke betrekking op het hybride gedeelte.

Met vriendelijke groet,
MrMister
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic