christianjansie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzekering opzeggen

Hallo,
ik wil graag mijn verzekering opzeggen, nu heb ik het het emailadres gevonden waar dat naartoe moet alleen kan ik nergens vinden wat ik precies in deze email moet zetten. Weet iemand dit?

Met vriendelijke groet,
Christian Jansie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat kan gewoon via 1201 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
randyw_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. mijn verzekering, het scherm van mijn Samsung galaxy s3 is stuk gegaan sinds vorige week. Erg spijtig en mijn eigen schuld natuurlijk. Nu ben ik verzekerd bij vodafone en heb de standaard garant verzekering.

Vandaag bij de vodafone winkel langs gegaan om het nummer te krijgen voor een claim nummer. Ik heb toen met ACE gebeld en een claim aanvraag gedaan en de medewerkster van ace zei dat ik binnen 2 dagen het claim nummer zou ontvangen in mijn mailbox.

Echter kreeg ik vandaag een email met daarin een bijlage dat mijn aanvraag is afgewezen waarin staat:

Wij hebben uw schadeclaim met betrekking tot uw telefoon ontvangen en uitgezocht.
ACE is genoodzaakt uw claimaanvraag af te wijzen, omdat de omstandigheden van de
geleden schade en uw claim niet voldoen aan de voorwaarden die gelden voor een
vergoeding bij schade. Voor een uitgebreide uitleg verwijzen wij u naar de volgende
polisvoorwaarde(n):
Volgens de Algemene Voorwaarden (Artikel A, wat niet onder de dekking valt) kunt u
maar tweemaal in een periode van twaalf maanden een succesvolle claim indienen.


Het klopt inderdaad dat ik mijn telefoon al 2maal heb ingeleverd bij de verzekering. Dit was ergens vorig jaar in juli. eerst was het moederbord stuk door waterschade en vervolgens heb ik een week later mijn telefoon laten vallen. Tevens staat in de voorwaarden eigenlijk dat er niet tweemaal in dezelfde kalender maand een claim mag worden voldaan, wat ik dus toch heb gedaan en ook uiteindelijk geen probleem was..
Er is mij bij de 2e keer dat ik mijn telefoon kreeg niet verteld dat ik nu 12 maanden moet wachten voordat ik hem weer zou kunnen laten repareren via de verzekering, zou wel zo netjes zijn geweest lijkt mij?! Als ik dit eerder wist had ik deze verzekering meteen opgezegd omdat ik er niet veel meer aan zou hebben aangezien mijn abbonement maar loopt tot ergens in augustus 2014.

Nu is mijn vraag kan ik mijn verzekering probleemloos opzeggen nu? aangezien ik dit bedrag nu voor niks betaal en kan ik dit bedrag terug kunnen vorderen wat ik heb betaald sinds dat ik mijn 2e keer mijn telefoon kreeg?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @randyw_ ,

meestal sluit je een verzekering af voor bepaalde tijd.
Als je dit niet hebt, zou je inderdaad beter je verzekering kunnen opzeggen.

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé randyw_,

Je verzekering loopt mee tot het einde van je contract, als je deze via Vodafone hebt afgesloten. Vervelend dat je claim is afgewezen:(.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
De toestelverzekering betaal je natuurlijk niet voor niets, wanneer je de volledige kosten van de eerdere reparaties zelf volledig had moeten betalen had je zeker hoger uitgekomen qua reparatiekosten dan de toestelverzekering die je hebt afgesloten.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat het bij een dergelijke verzekering niet de bedoeling is om eerst reparaties uit te voeren en als het vervolgens niet meer kan omdat er beperkingen zijn qua aantal reparaties, de verzekering dan ook maar te beëindigen.

Misschien is het voor een volgende keer een leer om wat zorgvuldiger met je mobiele telefoon om te gaan.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @christianjansie

Zet er je contract gegevens in en dat je wilt opzeggen, dat moet voldoende zijn. Je kan deze opzegging ook telefonisch doorgeven.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@Arina

Misschien wel handig en servicegericht om dan ook meteen het telefoonnummer te vermelden voor het opzeggen van de smartphone-verzekering. 😉

Succes !


Netwerker
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat kan gewoon via 1201 🙂
Tjeumig

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De Vodafone Garant Verzekering is maandelijks opzegbaar. Deze zit niet vast aan je belcontract. Uiteraard vervalt deze wel als je je belcontract opzegt.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic