MacDEV

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verslechterd bereik na werkzaamheden in Nijmegen

Hoi,
 
Op maandag 4 juni 2012 heeft Vodafone in Nijmegen werkzaamheden verricht zoals aangegeven op de website. En inderdaad, sinds gisteren zie ik regelmatig EDGE opduiken in de status van mijn telefoon ipv GPRS en/of 3G als ik op mijn werk ben (bedrijvenpark Kerkenbos)
 
Echter, heel leuk die nieuwe EDGE verbinding die sneller zou moeten zijn dan GPRS maar het bereik is zo beroerd en de verbinding zo instabiel dat ik liever de GPRS verbinding terug heb. Deze was niet snel maar deed het altijd en met bijna altijd volle bak aan bereik. zaken als e-mail, WhatsApp en MSN werkten prima en stabiel. Het 3G bereik is en was sowieso al om te huilen dus dat heb ik op mijn werk nooit aanstaan om de batterij te sparen. Echter, nu heb ik dus een smartphone waarbij zelfs op 2G/EDGE de verbinding met programma's als Whatsapp en MSN de verbinding er gewoon uitdonderd en continue de melding geeft "reconnecting".
 
Mijn telefoon is een BlackBerry Bold 9900 en die staan er juist om bekend dat ze erggoed zijn in het opbouwen en vasthouden van een data verbinding.
 
Hebben meer mensen hier last van? En kan iemand van Vodafone hier commentaar op geven?
4 Reacties 4
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi MacDEV,
 
Vervelend probleem wat je hebt 😞
Je kunt rustig vragen of andere gebruikers hier ook last van hebben.
 
Ik denk echter niet dat Vodafone hier meteen op zal duiken, maar misschien zit ik verkeerd.
 
Volgens dit Topic grijpt Vodafone zo min mogelijk in.
 
Succs iig!
 
als ik je meer info had kunnen geven had ik dat gedaan. Je hebt alleen niet veel aan mijn bereik ( Zuiden des lands)
 
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Het is goed mogelijk dat je nu nog niet de gewenste verbeteringen merkt. Ik zie namelijk dat er nog steeds werkzaamheden gaande zijn. dat kan voor tijdelijk verslechterde dekking zorgen zolang de werkzaamheden voortduren. Op dit moment is de prognose dat de werkzaamheden donderdag rond de middag voltoid zijn. Ik wil je vriendelijk vragen daarom evengeduld te hebben. Mijn excuses voor het ongemak.


MacDEV
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het vlotte antwoord. Ik kijk het nog even aan dan en hou iedereen hier op de hoogte.
MacDEV
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zoals beloofd een update:
 
De vertrouwde GPRS verbinding is sinds vanochtend weer terug, stabiel en wel, zij het natuurlijk langzaam. Maar in elk geval goed genoeg om moeiteloos te kunnen mailen, pingen, whatsappen en msn'en etc en wat licht internetwerk (mobiele websites).
 
De instabiele EDGE verbinding is niet meer te vinden.....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic