Annemarie84

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verschil red essential A, B, C, D, E

Ik ben aan het kijken voor verlengen van mijn abonnement en kom er niet helemaal uit. Weet iemand het verschil tussen red essential A,B,C etc?

Red essential C is bijvoorbeeld voor een Samsung S4 40 euro per maand voor 300 min onbeperkt sms en 1 gb.
Red essential D is 45 euro voor exact hetzelfde.

Iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Marco, het idee van de categorieën is dat je kunt kiezen om een bedrag bij te betalen per maand en niets voor het toestel, of bij verlengen een bedrag voor het toestel te betalen maar dan per maand minder te betalen.
Lagere categorie -> lagere abonnementskosten en een hoger bedrag los bijbetalen voor het toestel.
Hogere categorie -> minder/niets bijbetalen voor het toestel maar wel een hoger maandbedrag.

Zo kun je kiezen wat jou beter uitkomt. In dit geval zou je A of B kunnen nemen. Neem je A, dan betaal je wel een bedrag bij voor het toestel, maar je betaalt ook 5 euro minder per maand aan abonnementskosten.

Categorie C nemen heeft geen zin. Op vodafone.nl is dat ook niet mogelijk omdat je dan 5 euro meer gaat betalen als bij categorie B zonder dat je daar iets aan hebt ;). Je kunt op onze site daarom alleen de categorieën selecteren waar je ook iets aan hebt.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Annemarie84,

De letters geven de toestelcategorie aan. Hoe duurder het toestel, hoe meer je op je maandelijkse bedrag bijbetaald. Hierdoor onstaan deze categorien. Welk toestel en abonnement zou jij graag willen?
marco1958

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij alle abonnementen met toestel kan ik kiezen voor A t/m E, maar als het toestel vanaf B al gratis is, waarom is het dan zinvol voor E te kiezen en meer te betalen voor hetzelfde gratis toetsel?

Waarom filtert de interface alle categorien boven de eerste gratis niet uit?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @marco1958,

De categorie is vooraf vastgesteld per telefoon. Je kunt dus niet zelf de categorie verhogen of verlagen.

Bij het kopje; 'Kosten telefoon' kun je de keuze maken uit het bedrag eenmalig vooraf of per maand.

Of zie jij iets anders? Kun je de link doorgeven waar je precies kijkt?
marco1958

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kostte even voor het kwartje viel. Ik keek via belsimpel.nl en daar kon ik bij de LG G3 bijvoorbeeld A-E kiezen terwijl de telefoon al gratis was vanaf B. Zodra de bijbetaling op 0 staat heeft het geen zin een hogere categorie te kiezen? Bij vodafone zag ik dat dat werkte en werden hogere categorieen onzichtbaar.

De aanbiedingen in de vodafone app zijn een uitdaging op zich 🙂
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Marco, het idee van de categorieën is dat je kunt kiezen om een bedrag bij te betalen per maand en niets voor het toestel, of bij verlengen een bedrag voor het toestel te betalen maar dan per maand minder te betalen.
Lagere categorie -> lagere abonnementskosten en een hoger bedrag los bijbetalen voor het toestel.
Hogere categorie -> minder/niets bijbetalen voor het toestel maar wel een hoger maandbedrag.

Zo kun je kiezen wat jou beter uitkomt. In dit geval zou je A of B kunnen nemen. Neem je A, dan betaal je wel een bedrag bij voor het toestel, maar je betaalt ook 5 euro minder per maand aan abonnementskosten.

Categorie C nemen heeft geen zin. Op vodafone.nl is dat ook niet mogelijk omdat je dan 5 euro meer gaat betalen als bij categorie B zonder dat je daar iets aan hebt ;). Je kunt op onze site daarom alleen de categorieën selecteren waar je ook iets aan hebt.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic