janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsprobleem Htc Hd2

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet
100 Reacties 100
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mooi hè?

Welke ROM gebruik je?
Android is nog niet foutloos, maar wordt steeds beter.

Jan

Hallo,

Ook een nieuwe rom geinstalleerd (via XDA-developers). Het apparaat werkt nu als een tierelier...

Ben nu bezig met het installeren van Android op mijn HD2.

Het wordt dat een prachtig toestel...

Rob

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic