janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsprobleem Htc Hd2

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet
100 Reacties 100
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan,

Dank voor je reactie hier.
Dan weet ik in ieder geval dat ik de nieuwe ROM er nog niet op gooi, gezien mijn enige probleem het verbindingsprobleem is.

Groet Roy
Robu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan,

Gewoon een vraagje, heb je toevallig een MMS gestuurd? Of zijn het gewoon de instellingen die je gebruikt om te internetten/weet up-to-date to houden?

De MMS instellingen zijn namelijk standaard niet goed.

Deze kun je instellen via Berichten uit je tabbladen te pakken. --> Meer -- Menu --> Instellingen --> Opties --> Menu --> Mms-Server --> Vodafone MMS --> Verbinden via --> (Stel hier Vodafone Live!) in.

Daarna doet de MMS het wel. Je krijgt anders namelijk steeds Meldingen dat hij geen data connecties kan maken.

Ik heb overigens met geen van alle rom versies connectie problemen (HD2 NL).

Wellicht dat je een keer langs de vodafone store kan gaan om de sim kaarten in 1 van hun HD2's te testen.

Gr,

Rob.

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Rob,

Dank voor de reactie.

Het gaat om de standaard verbinding via Vodafone live die steeds 'vastloopt'.

Een MMS heb ik nog niet verstuurd, dus ik heb geen idee of dat wel of niet werkt. Voor de zekerheid wel even de instellingen bekeken.
Bij 'Connect with' stond 'Vodafone MMS'. Daar heb ik nu 'Vodafone Live' van gemaakt.

Verder heb ik, vanwege de problen, twee nieuwe SIM-kaarten gehaald. Helaas zijn de problemen gelijk aan die met de oude SIM-kaarten.

Helas nog steeds geen oplossing dus.

Groet,

Jan

Hallo Jan,

Gewoon een vraagje, heb je toevallig een MMS gestuurd? Of zijn het gewoon de instellingen die je gebruikt om te internetten/weet up-to-date to houden?

De MMS instellingen zijn namelijk standaard niet goed.

Deze kun je instellen via Berichten uit je tabbladen te pakken. --> Meer -- Menu --> Instellingen --> Opties --> Menu --> Mms-Server --> Vodafone MMS --> Verbinden via --> (Stel hier Vodafone Live!) in.

Daarna doet de MMS het wel. Je krijgt anders namelijk steeds Meldingen dat hij geen data connecties kan maken.

Ik heb overigens met geen van alle rom versies connectie problemen (HD2 NL).

Wellicht dat je een keer langs de vodafone store kan gaan om de sim kaarten in 1 van hun HD2's te testen.

Gr,

Rob.

ezwets

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als Jan.
Al van alles geprobeerd:

Nieuwe SIM (geen effect)
HTC laten repareren (nieuw moederbord) (geen effect)
Nieuwe originele ROM (geen effect)
Custom ROM (Dutty 1.7) (beter maar niet 100%)

Mijn SIM in een Blackberry Bolt geeft deze problemen niet, dus zou ik de oorzaak in de HD2 moeten zoeken....
Een KPN sim in mijn HD2 geeft ook geen problemen, dus zou ik de oorzaak in de Vodafone SIM moeten zoeken....

Kortom, Vodafone en de HTC HD2 zijn blijkbaar geen goed huwelijk, ik weet het niet meer!
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
WAARDELOOS!!!!!

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als Jan.
Al van alles geprobeerd:

Nieuwe SIM (geen effect)
HTC laten repareren (nieuw moederbord) (geen effect)
Nieuwe originele ROM (geen effect)
Custom ROM (Dutty 1.7) (beter maar niet 100%)

Mijn SIM in een Blackberry Bolt geeft deze problemen niet, dus zou ik de oorzaak in de HD2 moeten zoeken....
Een KPN sim in mijn HD2 geeft ook geen problemen, dus zou ik de oorzaak in de Vodafone SIM moeten zoeken....

Kortom, Vodafone en de HTC HD2 zijn blijkbaar geen goed huwelijk, ik weet het niet meer!

dexter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier zelfde problemen. Moet steeds het vinkje aan een uitzetten bij verbindingen als ik op het net of email wil komen. Alles geprobeerd tot nu toe maar zonder resultaat. Zou de laatste rom update Releasedatum: 2010-02-02, helpen?
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb een manier gevonden om dit probleem te omzeilen, maar dit heeft wel weer een nadeel.

Omdat mijn batterij razendsnel leeg ging ben ik gaan spelen met de synchronisatiesettings van email, twitter en het weer.
Ik heb alles op 8 uur gezet, zodat er niet continu verbinding gezocht wordt.

Wat blijkt: Niet alleen de batterij gaat ongeveer 4x(!!) langer mee, maar ook is dit verbindingsprobleem verholpen. Iedere keer als ik na een tijdje iets op internet wil doen werkt het meteen zonder dat ik de verbinding hoef te resetten. Heerlijk!

De voordelen hiervan wegen voor mij absoluut tegen het nadeel op dat ik niet de hele dag up-to-date ben met mail e.d. Ik check gewoon af en toe zelf tussendoor.

Misschien heeft iemand hier wat aan....
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dat in het begin ook geprobeerd.
Helaas werkt het niet.
Er gaat iets fout bij het opzetten of verbreken van de dataverbinding, waardoor geen enkele app, die gebruik maakt van het Internet, werkt.
Ook voor bijvoorbeeld de browser moet ik steeds de dataverbinding verbreken en opnieuw laten opzetten.

Weet je zeker dat dat bij jou niet ook het geval is Bartj78?

Groet,

Jan

Ik heb een manier gevonden om dit probleem te omzeilen, maar dit heeft wel weer een nadeel.

Omdat mijn batterij razendsnel leeg ging ben ik gaan spelen met de synchronisatiesettings van email, twitter en het weer.
Ik heb alles op 8 uur gezet, zodat er niet continu verbinding gezocht wordt.

Wat blijkt: Niet alleen de batterij gaat ongeveer 4x(!!) langer mee, maar ook is dit verbindingsprobleem verholpen. Iedere keer als ik na een tijdje iets op internet wil doen werkt het meteen zonder dat ik de verbinding hoef te resetten. Heerlijk!

De voordelen hiervan wegen voor mij absoluut tegen het nadeel op dat ik niet de hele dag up-to-date ben met mail e.d. Ik check gewoon af en toe zelf tussendoor.

Misschien heeft iemand hier wat aan....

Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb dat in het begin ook geprobeerd.
Helaas werkt het niet.
Er gaat iets fout bij het opzetten of verbreken van de dataverbinding, waardoor geen enkele app, die gebruik maakt van het Internet, werkt.
Ook voor bijvoorbeeld de browser moet ik steeds de dataverbinding verbreken en opnieuw laten opzetten.

Weet je zeker dat dat bij jou niet ook het geval is Bartj78?

Groet,

Jan

Ja Jan, dat weet ik heel zeker. Ik heb nu al 3 dagen de verbinding niet meer hoeven te resetten. Voorheen moest ik dit wel 5x per dag doen. En inderdaad, bij alle applicaties die van internet gebruik maken.

Misschien moet je het nog eens proberen?
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bartj78,

OK! Ik probeer het nogmaals.

Ik heb ActiveSync 2x op "manually" gezet.
Verder heb ik bij Twitter en Weather "Download data automatically" uitgevinkt.
Heb je nog meer uitgezet?

Groet,

Jan

Ja Jan, dat weet ik heel zeker. Ik heb nu al 3 dagen de verbinding niet meer hoeven te resetten. Voorheen moest ik dit wel 5x per dag doen. En inderdaad, bij alle applicaties die van internet gebruik maken.

Misschien moet je het nog eens proberen?

Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Jan,

Je hebt een engelse versie? Ik wist niet dat Vodafone die ook heeft uitgeleverd?

Ik heb niks uitgezet overigens, alleen wat ruimer gezet dan het stond:

ActiveSync:

Piektijden: 2 uur (stond op elke 10 minuten)
Buiten piek: Elke 4 uur
Tijdens roamen: UIT (overal trouwens)

Aandelen:
Elke 4 uur

Weer:
Elke 6 uur

Facebook:
Elke 2 uur (default)

Twitter:
Elke 4 uur

Ik heb ook nog Gmail ingesteld:
Elke 4 uur

Dit is het enige dat ik heb gewijzigd en ik geniet er nog steeds van 🙂
Misschien heeft de HD2 er moeite mee als er 2 applicaties tegelijk proberen te synchroniseren en gebeurt dat nu niet meer omdat het zo ruim staat?

Gr,
Bart

Bartj78,

OK! Ik probeer het nogmaals.

Ik heb ActiveSync 2x op "manually" gezet.
Verder heb ik bij Twitter en Weather "Download data automatically" uitgevinkt.
Heb je nog meer uitgezet?

Groet,

Jan

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bart,

Ik heb bij BelCompany een UK-versie kunnen krijgen toen ik mijn Vodafone abonnement verlengde.

ActiveSync liet vandaag weer een keer of tien "Waiting for network" zien.

Heb net alles dat ik kan vinden dat automatisch verbinding maakt uitgezet.
Eens zien of de verbinding nu ook echt uit blijft.

Toen ik dit eerder probeerde hielp het niet, want toen kon ik toch vaak geen verbinding maken.
Pas nadat ik eerst handmatig de verbinding verbrak en deze weer liet opzetten kreeg ik verbinding.

Groet,

Jan

Jan,

Je hebt een engelse versie? Ik wist niet dat Vodafone die ook heeft uitgeleverd?

ActiveSync:

Aandelen:
Elke 4 uur

Weer:
Elke 6 uur

Facebook:
Elke 2 uur (default)

Twitter:
Elke 4 uur

Elke 4 uur

Gr,
Bart

Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heb je geen branded toestel dan? Ik (helaas) wel...

Bart,

Ik heb bij BelCompany een UK-versie kunnen krijgen toen ik mijn Vodafone abonnement verlengde.

ActiveSync liet vandaag weer een keer of tien "Waiting for network" zien.

Heb net alles dat ik kan vinden dat automatisch verbinding maakt uitgezet.
Eens zien of de verbinding nu ook echt uit blijft.

Toen ik dit eerder probeerde hielp het niet, want toen kon ik toch vaak geen verbinding maken.
Pas nadat ik eerst handmatig de verbinding verbrak en deze weer liet opzetten kreeg ik verbinding.

Groet,

Jan

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bart,

Nope! Helemaal origineel.
Het enige dat er van Vodafone in zit is de simkaart.

Groet,

Jan

Heb je geen branded toestel dan? Ik (helaas) wel...

Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bart,

Nope! Helemaal origineel.
Het enige dat er van Vodafone in zit is de simkaart.

Groet,

Jan

Oke, ik dacht dat alleen branded toestellen hier last van hadden... maar niet dus.
Werkt het al beter?

Als je nog meer instellingen wilt weten hoor ik het wel.
ik heb ondertussen nog steeds een werkende verbinding 🙂
florisoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij wil ik mij ook aansluiten bij bovenstaande reacties.

Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb het toestel sinds 13 december 2009 in bezit.
Sinds die tijd heb ik drie nieuwe toestellen gehad. Allen met hetzelfde probleem.

Ik ben er ook achter gekomen dat het een internationaal probleem is.
Het is dus niet aan een provider te koppelen. De versies van de ROM die tot op heden zijn uitgebracht lijken geen oplossing te bieden.
Er zijn steeds meer websites die er over schrijven en waar mensen zich verzamelen met hun klachten.

HTC lijkt de verantwoordelijke te zijn.

Ik ben er helemaal flauw van. De service die Vodafone richting haar klanten verleent is geen visitekaartje voor een organisatie van deze omvang.

De data-afdeling is op de hoogte van het probleem en volgt hetgeen hier geschreven staat ook.
Sterker nog, deze afdeling erkent de problemen maar kan geen oplossing bieden.
Ik werd geadviseerd om een officiële klachten brief te schrijven. Deze zou binnen twee weken behandeld worden, werd mij toegezegd.
Vandaag, na twee weken, heb ik weer contact gehad, wederom zonder resultaat, ik moet gewoon geduld hebben. Het duurt minimaal 4 weken.

De data-afdeling is heel duidelijk over dit toestel:
"Wij weten het ook niet meer, kies maar een ander toestel. Het is een internet toestel en moet daar dus ook voor gebruikt kunnen worden."

Hierbij wil ik me graag aansluiten. Daarnaast hoop ik dat Vodafone snel met een redelijk voorstel komt.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bart,

Ik ben ook met andere sync-instellingen aan het testen geslagen.
Op dit moment gebruik ik de volgende settings:

ActiveSync:
Peak times: every 30 minutes (stond op every 5 minutes)
Off-peak times: every 60 minutes (stond op every 10 minutes)

Stocks:
Uit. Gebruik ik niet.

Weather:
Uit. Door de locatie-prblemen heeft dat niet zo veel zin. Zie andere thread.

Facebook:
Every 2 hours (default)

Twitter:
Uit. Ik gebruik PockeTwit.

Ook heb ik nog Gmail ingesteld:
Every 1 hour.

Ik moet zeggen dat ik nu VEEL minder problemen heb.
Nog steeds hangt de verbinding af en toe en moet ik deze alsnog handmatig terminaten.
De accu gaat nu wel een stuk langer mee.

Persoonlijk vind ik iedere 30 muniten mail laten checken te weinig, maar nu werkt het tenminste.
Ik hoop dat er alsnog een oplossing voor dit probleem komt, want het hoort natuurlijk gewoon te werken. Ook met de instelling "As items arrive" en "Every 5 minutes".

Groet,

Jan

Jan,

ActiveSync:

Aandelen:
Elke 4 uur

Weer:
Elke 6 uur

Facebook:
Elke 2 uur (default)

Twitter:
Elke 4 uur

Elke 4 uur

Misschien heeft de HD2 er moeite mee als er 2 applicaties tegelijk proberen te synchroniseren en gebeurt dat nu niet meer omdat het zo ruim staat?

Gr,
Bart

Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Oke klinkt goed, ik heb nu sinds 2 maart 2 keer de verbinding moeten resetten. valt dus ook reuze mee. Vaker email pollen moet zeker mogelijk zijn, maar dan zit je weer met het batterij probleem... Lijkt me in ieder geval nu duidelijk waar het aan ligt... nu de oplossing nog.
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bart,

Ik ben ook met andere sync-instellingen aan het testen geslagen.
Op dit moment gebruik ik de volgende settings:

ActiveSync:
Peak times: every 30 minutes (stond op every 5 minutes)
Off-peak times: every 60 minutes (stond op every 10 minutes)

Stocks:
Uit. Gebruik ik niet.

Weather:
Uit. Door de locatie-prblemen heeft dat niet zo veel zin. Zie andere thread.

Facebook:
Every 2 hours (default)

Twitter:
Uit. Ik gebruik PockeTwit.

Ook heb ik nog Gmail ingesteld:
Every 1 hour.

Ik moet zeggen dat ik nu VEEL minder problemen heb.
Nog steeds hangt de verbinding af en toe en moet ik deze alsnog handmatig terminaten.
De accu gaat nu wel een stuk langer mee.

Persoonlijk vind ik iedere 30 muniten mail laten checken te weinig, maar nu werkt het tenminste.
Ik hoop dat er alsnog een oplossing voor dit probleem komt, want het hoort natuurlijk gewoon te werken. Ook met de instelling "As items arrive" en "Every 5 minutes".

Groet,

Jan

Jan,

Volgens mij ligt het (bij mij althans) aan ActiveSync met Exchange.
De rest heb ik allemaal weer op automatisch staan, 1 a 2 uur, maar ActiveSync staat op handmatig.
Verbinding blijft nog steeds erg stabiel en ook de batterij houdt het nog steeds heel lang vol.

Wel irritant dat dat nou net de oorzaak moet zijn, maar wel prettig dat het nu wat specifieker is.

Gr,
Bart
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bart,

Ik zal ook weer eens andere instellingen proberen.
Vandaag hing de verbinding weer een keer of vijf.
Heel vervelend allemaal.

Zodra ik weer iets weet, zal ik het melden.

Groet,

Jan

Jan,

Volgens mij ligt het (bij mij althans) aan ActiveSync met Exchange.
De rest heb ik allemaal weer op automatisch staan, 1 a 2 uur, maar ActiveSync staat op handmatig.
Verbinding blijft nog steeds erg stabiel en ook de batterij houdt het nog steeds heel lang vol.

Wel irritant dat dat nou net de oorzaak moet zijn, maar wel prettig dat het nu wat specifieker is.

Gr,
Bart

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic