@rmeulenbroek Dat zijn er een hoop :). Dan ben je waarschijnlijk ook bekend met de moeilijkheden van een troubleshoot. Om het probleem van de topicstarter te nemen: het klinkt als een defecte mast / cel. Maar uit het topic valt eea eigenlijk niet af te leiden. Als de topicstarter ons nog even bij wil praten, graag!
Hoe dan ook, zolang we de exacte probleemomschrijving niet helder hebben kan er zowel van alles, als helemaal niks mis zijn. Wat bedoel je bv zelf met "even geen signaal"? Is dat een wegvallend gesprek, no service op het toestel, (kort) geen dataverkeer, etc? Als we dat niet helder hebben is een oplossingsrichting nog niet te geven.
Zou je me een specifieke klachtsituatie kunnen geven?
- wat is exact het probleem
- locatiegebonden of niet?
- sinds wanneer?
- in geval van een groot-zakelijk contract: is er intern apparatuur waar we rekening mee moeten houden? Bv een enterprise dataserver, een telefooncentrale, VPN's of bepaalde beveiligingsprotocollen, etc
- opvallende factoren; bv altijd/nooit tijdens activiteit X, nooit als klager op locatie Y is, altijd/nooit op een bepaald netwerk, altijd een bepaald toestel, etc
- de andere klachten die je ontvangt, komen die overeen met deze situatie of juist niet?
Dan hebben we zowel het probleem als de impact helder. Een oplossingsrichting ligt daarna meestal voor de hand :). En als we veel voorbeelden hebben die allemaal op een zelfde oorzaak wijzen, kunnen we ook gelijk druk zetten op de oplossing.