Albertine78

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding valt compleet weg tussen Zaltbommel en Beneden Leeuwen

Sinds ongeveer twee weken valt mijn verbinding er met grote regelmaat uit tussen Zaltbommel en Beneden Leeuwen. De melding op mijn telefoon is "Geen service". Aangezien ik vrij vaak bel als ik op dit traject rijd zou ik dit graag opgelost zien. De verbinding begint eerst te haperen en daarna valt het compleet weg. Het gaat om de N322.
 
14 Reacties 14
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Klinkt irritant. Ik heb 2 vragen voor je:
1. Heb je 2G én 3G aanstaan op je telefoon?
Het kan nuttig zijn om 3G aan te zetten omdat op sommige plekken de 3G-dekking sterker is dan de 2G-dekking en je dan ook een beter belsignaal hebt.

2. Heb je een bluetooth carkit?
Het kan nuttig zijn om je telefoon in een houder aan het dashboard te bevestigen als je dat nog niet hebt (ideaal is als de telefoon een stukje boven je dashboard uitsteekt qua hoogte). Sowieso moet je hem tijdens het bellen niet in je broekzak laten zitten, dan heeft hij veel slechtere ontvangst dan wanneer hij aan je dashboard zit. Middenconsole is ook beter dan broekzak.

Hoop dat je wat meer informatie hebt en misschien wat aan deze tips hebt.
Albertine78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen carkit maar losse oortje en mijn telefoon zit nooit in mijn broekzak. Verder staan 2G en 3G altijd aan.
 
Tot twee weken terug nooit problemen gehad op dat stuk, dus erg vreemd dat het nu iedere gebeurt en al helemaal dat de complete verbinding wegvalt. Het is ook iedere keer op dezelfde plekken, dus lijkt mij sterk dat het aan mijn toestel ligt eigenlijk.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Kan inderdaad goed liggen aan Vodafone; defecte mast of werkzaamheden.

Maar als je telefoon zich hoger in de auto bevindt kan dat wel het verschil tussen wel en niet wegvallen betekenen, omdat hij dan een mast verderop nog nét wel kan bereiken.

Maar lijkt me een goed idee als een forumbeheerder iemand van de technische dienst inschakelt.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Tussen Zaltbommel en Beneden Leeuwen zit nogal een groot gebied.
Weet je precies ter hoogte van welke plaats het is?
Heb je inderdaad al eens geprobeerd je telefoon hoger in de auto te plaatsen?
Albertine78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Verbinding valt met regelemaat weg tussen de rotonde Rossum/Zaltbommel/Kerkdriel en Zaltbommel. Ook in de buurt van Rossum en de sluis Sint-Andries geeft het vaak problemen en bij het passeren van Heerewaarden.
Inderdaad is het een lange weg van Zaltbommel tot Beneden- Leeuwen, maar ook op veel plaatsen problemen. En als ik mijn telefoon nog hoger moet gaan leggen dan zal hij op buiten op het dak moeten komen te liggen. Ik heb echt al van alles geprobeerd, het helpt gewoon allemaal helemaal niets!! En daarbij had ik deze problemen een aantal weken terug nog niet. In de tussentijd ben ik ook niet van nummer/telefoon/auto/route gewisseld!!!
 
Wie het weet mag het zeggen, maar ik ben het ondertussen flink beu.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Albertine78 schreef:
Verbinding valt met regelemaat weg tussen de rotonde Rossum/Zaltbommel/Kerkdriel en Zaltbommel. Ook in de buurt van Rossum en de sluis Sint-Andries geeft het vaak problemen en bij het passeren van Heerewaarden.
Inderdaad is het een lange weg van Zaltbommel tot Beneden- Leeuwen, maar ook op veel plaatsen problemen. En als ik mijn telefoon nog hoger moet gaan leggen dan zal hij op buiten op het dak moeten komen te liggen. Ik heb echt al van alles geprobeerd, het helpt gewoon allemaal helemaal niets!! En daarbij had ik deze problemen een aantal weken terug nog niet. In de tussentijd ben ik ook niet van nummer/telefoon/auto/route gewisseld!!!

Wie het weet mag het zeggen, maar ik ben het ondertussen flink beu.
Maar als het zo'n groot gebied betreft dan lijkt het me sterk dat er iets mis is met één mast. Er staat namelijk niet maar één mast in dat hele gebied dus je zou op een gegeven moment dan toch verbetering moeten merken. Zijn er meerdere mensen die hetzelfde probleem ervaren?
Albertine78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laat maar zitten. Als ik mensen moet gaan zoeken die ook klant zijn bij Vodafone, die uit moet gaan horen of zij dezelfde problemen hebben dan neem ik mijn verlies wel. Ik kan namelijk schrijven wat ik wil, maar het lijkt er sterk op dat het probleem bij mij gezocht moet worden en schijnbaar niet bij Vodafone. Eerst ligt het aan de plaats van mijn telefoon in de auto of mijn 3G die mogelijk niet aanstaat. En nu is het gebied wederom te groot.
 
"Er staat namelijk niet maar één mast in dat hele gebied dus je zou op een gegeven moment dan toch verbetering moeten merken."
 
Hier heb ik al een antwoord op gegeven:
 
Verbinding valt met regelmaat weg tussen de rotonde Rossum/Zaltbommel/Kerkdriel en Zaltbommel. Ook in de buurt van Rossum en de sluis Sint-Andries geeft het vaak problemen en bij het passeren van Heerewaarden.
Inderdaad is het een lange weg van Zaltbommel tot Beneden- Leeuwen, maar ook op veel plaatsen problemen.
 
Ik geef nog eenmaal aan dat ik deze problemen eerder niet heb gehad. Route, nummer/telefoon, tijdstip van passeren zijn onveranderd, dus hoe kan het aan mijn telefoon liggen als ik altijd een vlekkeloze verbinding had?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ja ik zie inderdaad dat je dat hebt aangegeven, daarom geef ik ook aan dat het meerdere locaties en een groter gebied betreft en dat het dus eigenlijk niet aan één mast kan liggen. Anders zou je de problemen op één specifieke plek ervaren, en niet op meerdere plekken. Het lijkt me namelijk ook erg vreemd dat er ineens iets mis is met alle masten die in de buurt van deze route liggen.

We proberen op deze manier juist de oorzaak te achterhalen door te vragen of er meerdere mensen zijn die hetzelfde probleem ervaren. Vooral omdat je deze problemen van tevoren niet ervaarde. Als dit niet zo is dan weten we namelijk dat het toch echt een individueel probleem moet zijn. Mocht dat wel zo zijn dan moeten we toch de oorzaak ergens anders zoeken.
Albertine78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar moet ik nu mensen gaan zoeken die zich op dezelfde route verplaatsen en die ook klant zijn bij Vodafone? En hoe is het te verklaren dat deze problemen zich nu ineens voordoen? Ik heb een Iphone 5 sinds april en dit leverde in eerste instantie dus helemaal geen problemen op. Dat de verbinding bij Heerewaarden werd verbroken was ik wel gewend, maar ja, daar blijft het nu dus niet bij.
 
Kort samengevat: wat zou ik nu moeten doen volgens jullie? En wat is jullie actie hierop?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Probeer eens je telefoon vast te zetten op 2G tijdens de rit. Dan kan duidelijk worden of het probleem bij het 3G-netwerk ligt of dat er ook iets mis is op 2G.

Na/voor de rit kan hij tuurlijk weer gewoon op 3G.
Albertine78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo, een maand later en nog steeds dezelfde ellende, maar wel meer informatie. Mijn man heeft een zakelijk abonnement (bij Vodafone dus), een ander merk telefoon en exact dezelfde problemen op exact dezelfde stukken. We hebben deze week tweemaal achter elkaar aan gereden op hetzelfde traject en bij beiden viel op dezelfde stukken de verbinding compleet weg!! En dat zou dan mogelijk aan mijn telefoon liggen?? Nee, dat kan je mij dan niet meer wijsmaken.
 
Oftewel nog steeds grote problemen met bellen en internet tussen Beneden Leeuwen en Zaltbommel. Ik krijg nog steeds met grote regelmaat 'geen service' als melding op mijn telefoon.
 
Wie oh wie van Vodafone heeft voor ons een oplossing, want wij hebben nu beiden veel spijt van ons contract?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo albertine, ik heb navraag gedaan bij de technische dienst. Met de masten in die regio is niets mis.

Ik heb de dekking verder onderzocht. Ik neem aan dat je over de n322 rijdt? De GSM dekking zou over de hele weg voldoende moeten zijn om te kunnen bellen, maar bv in de auto en met een toestel dat een wat minder sterke antenne heeft (bv een iPhone) kan ik me voorstellen dat voorbij Heerewaarden en voor Oude Maasdijk het bereik kort wegvalt.
Let wel, met een ander toestel of bv op de fiets heb je zeer waarschijnlijk gewoon de hele weg bereik. Het is echt van heel wat factoren afhankelijk.

Op de rest van de route zou het bereik voldoende moeten zijn..

Ik kan hier niets aan doen verder. Er is geen storing en de dekking is opzich voldoende.
Daarnaast lijkt één plek op de provinciale weg tussen twee dorpen waar je verminderd bereik hebt me toch geen reden om gelijk ontevreden over je abonnement te zijn toch?
Of ervaar je elders ook problemen?
Albertine78
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De zwakke plek bij Heerewaarden was mij al langer bekend. Het gaat mij er juist om dat ik met regelmaat de complete verbinding kwijt ben op de N322. En ik ben dus niet de enige! Als het alleen over de zwakke plek  bij Heerewaarden zou gaan dan had je mij echt niet gehoord. Tot voor kort (een paar maanden trouwens ondertussen) heb ik die problemen nooit gehad en toen had ik ook al mij Iphone. Mijn man heeft een Samsung en komt op dezelfde plekken in de problemen met zijn verbinding.
 
Dit lijkt op een impasse......
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Albertine,

Het is voor jou natuurlijk erg rot maar als er niets mis is met de masten in die regio en als wij niets vreemds kunnen vinden dan zijn onze mogelijkheden ook een beetje beperkt. We kunnen namelijk niet zomaar nieuwe masten langs de weg gaan plaatsen.

Het is me ook nog steeds niet duidelijk of je inmiddels hebt geprobeerd of je verbetering merkt als je het toestel alléén op 2G instelt. Dit geeft toch een heel ander effect als wanneer je het toestel op 2G én 3G hebt staan. Het toestel kiest dan namelijk toch automatisch 3G en als het toestel 3G niet kan vinden dan valt het netwerk sneller weg. Dit gebeurt minder snel als het toestel alleen op 2G staat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic