RC_Skynet

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van VF abonnement naar VF prepaid gaat niet met online formulier

Hallo allemaal,

Ik heb een VF abbo, wat sinds 28 mei is afgelopen maar maandelijks steeds wordt verlengd. Nu zit ik voor een lange periode in het buitenland en wil ik mijn abbo omzetten naar een VF prepaid zodat ik mijn nummer kan behouden. Deze SIMkaart heb ik door iemand in Nederland laten kopen en de SIMkaart in een toestel laten stoppen. (in NL dus!) Het werkt naar behoren kan bellen enz.

Op het online formulier heb ik getracht mijn abbo om te zetten naar naar deze nieuwe simkaart. SMS vanaf vodafone komt er gewoon op binnen dus tot zover gaat alles goed.

Maar ik kan op het online formulier bij huidig abonnement geen Vodafone abonnement kiezen, alleen maar "Vodafone Prepaid (iZi)" dat is dus fout nummer 1, daar moet nog een mogelijkheid voor vodafone abbonement zijn althans zo was dit in het verleden wel gerergeld. Daarnaast kan ik een datum kiezen minimaal 10 werkdagen in de toekomst, maar dat werkt dus ook niet. Ik kan een maand of twee maanden in de toekomst mijn abbo om laten zetten maar ik krijg iedere keer de foutmelding dat ik minimaal 10 dagen in de toekomst mijn abbo om moet laten zetten. Volgens mij is 1 maand toch echt langer dan 10 werkdagen. Dus daar wordt ik dus heel erg moedeloos van. Ik wil gewoon mijn nummer behouden en bij vodafone blijven, al zit ik nu te twijfelen of ik dat nog wel moet doen en maar niet beter naar de concurrent kan gaan om daar een simkaart gaan halen.

Maar het lijkt me dat dit gerepareerd moet worden aangezien er meerdere personen last van hebben. Ik ben al jaren trouwe klant van vodafone maar ik krijg de indruk dat huidige klanten een beetje in het verdomhoekje worden gestopt. Als ze aan je verdienen is het goed maar heb je een probleem dan jammer maar helaas. Want ik mag mn abbo weer een maand laten verlengen omdat vodafone zijn zaakjes niet op orde heeft. Zoals iemand anders op het forum al schreef "om schijtziek van te worden."

(Het advies "Je kan beter naar een VF winkel gaan" gaat ook niet werken want ik zit niet in NL op het moment.)

Met vriendeljke groet,
Roland
6 Reacties 6
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
Goede avond RC_Skynet

Indien ik het correct begrijp heb je onderstaand formulier ingevuld:
https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud/abonnement-naar-prepaid.shtml

Hierop kreeg je telkens foutmeldingen. Ik kan begrijpe dat het voelt alsof je in de kou word gelaten!
Echter wil ik je adviseren om te bellen naar de klantenservice of indien je wenst te chatten met de klantenservice
https://www.vodafone.nl/support/contact/

Vanuit het forum kunnen geen storingen of problemen intern aangemeld worden en zal het probleem niet verholpen worden 😞
Het forum is voor en door forumleden om elkaar tips & tricks te geven.
Hierdoor kunnen wij je inhoudelijk niet helpen.

Groetjes,
daims
RC_Skynet
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Dit heb ik reeds gedaan, maar daar krijg ik het volgende te horen:
Er is een storing in het en er kan niet van VF abonnement naar VF prepaid worden veranderd met nummerbehoud. Na tig keer monotoon dit antwoord te hebben gekregen op verschillende vragen kreeg ik de tip dat ik maar een andere prepaid aanbieder moet kiezen... Tja op deze manier snap ik dat Vodafone klanten verliest en moet reorganiseren.

Maar dit had allicht wel even op de website mogen worden vermeld! Zo ga je als vodafone niet met je klanten om. En dit is dan ook een reden om voor een andere aanbieder te gaan kiezen want als klant word je gewoon in de kou gezet.

En ik heb helaas ook geen vertrouwen in de helpdesk, daar ik op verschillende vragen geen antwoord kreeg, maar even snel geprobeerd werd mijn telefoontje naar een einde te brengen. Ik weet hoe het gaat met zo'n helpdesk want ik werk zelf ook bij een helpdesk, maar het gaat hier blijkbaar alleen maar om de hoeveelheid telefoontjes die ze aannemen en niet de kwaliteit, wat dus zorgt voor velen ontevreden klanten zoals ik.

Al met al ga ik afscheid nemen van Vodafone, omdat men helaas de wilskracht niet heeft of toont om klanten te helpen.

Groeten,
een ontevreden Roland
polpol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Roland,

Ik heb exact hetzelfde probleem.

daims Het valt mij op dat binnen Vodafone zelf ook niet duidelijk is dat hier een storing is. Mij is net als Roland door de klantenservice medegedeeld dat er op dit moment niet van VF Abonnement naar VF prepaid kan worden veranderd, met nummerbehoud. Ook ik kreeg de "tip": dan moet u maar naar een andere prepaid aanbieder overstappen.

De klantenservice gaf ook aan dat het dagen of weken kan duren, maar er niets duidelijk is op dit moment.

Wat mij steekt is dat dit op de website voor nummerbehoud niet gecommuniceerd wordt, waardoor het voor klanten en zelfs VF medewerkers die niet goed kijken lijkt alsof nummerbehoud gewoon mogelijk is. Voor de duidelijkheid; het probleem zit hem in; op www.vodafone.nl/nummerbehoud selecteer je ; ik wil overstappen van VF abonnement naar VF prepaid/hybride. Vervolgens wil je bij stap 4. Vraag gratis nummerbehoud aan, je huidige aanbieder selecteren, en staat VF daar zelf niet tussen. Hierdoor is het momenteel niet mogelijk nummerbehoud aan te vragen, en worden er tig klanten van kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb voordat ik mijn VF Hybride pakket heb aangeschaft met de klantenservice gebeld en deze gaven aan dat het gemakkelijk te doen was om van VF Abonnement naar VF prepaid/hybride over te stappen met nummerbehoud, en ik daarvoor eerst een VF prepaid/hybride pakket moest aanschaffen. Dit heb ik gedaan, en nu blijkt vervolgens dat het helemaal niet mogelijk is. De klantenservice geeft aan dat ik het VF Hybride pakket ongebruikt weer kan retourneren, maar deze is al gebruikt aangezien ik er (op aanraden van VF) een heb aangeschaft en heb opengemaakt volgens de stappen op www.vodafone.nl/nummerbehoud.

Het kan toch niet dat VF zelf als oplossing geeft; stap maar over naar een andere prepaid provider?
polpol

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RC_Skynet via de klantenservice ben ik net geattendeerd op het volgende formulier: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/algemeen/aanvraagformulier_prepaid_nummerbehoud.pdf

Hiermee moet het zogenaamd in orde komen? Ik ga dit invullen en kijken wat er gebeurd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hi allemaal,

Nummerbehoud naar prepaid is weer mogelijk. Dat wil zeggen dat klanten in de nieuwe omgeving (inloggen met e-mailadres op My Vodafone) kunnen worden overgezet naar prepaid. Voor klanten die inloggen met een 06-nummer is het door een technisch probleem nog niet mogelijk. Er wordt contact opgenomen met de klanten die eerder een nummerbehoud verzoek hadden aangevraagd.

Als je wordt gebeld zijn er twee mogelijkheden:


  • Je ziet af van nummerbehoud. In dat geval krijg je een verleningsaanbod voor je abonnement.
  • Je wilt de aanvraag voor nummerbehoud nog door laten gaan, je krijgt dan indien nodig een nieuwe prepaid simkaart en we geven de datum voor nummerbehoud door.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic