@NetwerkFreak Dat gaat nooit lukken. Als je de regel "at+cgdcont=1,"IP","internet" bekijkt dan is internet de APN. Je zegt dan dat je op deze APN kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord web. Volgens mij zijn er maar 2 APN's bij Vodafone:
office.vodafone.nllive.vodafone.com Bij beide is de gebruikersnaam en het wachtwoord
vodafone @Dippie94 Je stagebegeleider zit denk ik heel warm, het heeft mogelijk te maken met de APN. Die dialstring die je noemt kun je bij een dongel wel gebruiken maar bij een R205 MiFi niet. Je kunt in een MiFi de APN aanpassen door een Wi-Fi verbinding met het ding te maken en dan als webadres
192.168.0.1 (en als dat niet werk 192.168.1.1) in te toetsen. Je komt dan op een soort website uit waar je de instellingen van de R205 kunt wijzigen. Waarschijnlijk moet je dan inloggen om iets te kunnen wijzigen, de gebruikersnaam en of het wachtwoord zullen denk ik
admin zijn.
Vervolgens ga je dan op zoek naar verbindingstype of iets dergelijks. Daar staat nu waarschijnlijk abonnement of prepaid. Als je hier custom of anders invult kun je zelf een verbinding instellen. Probeer beide APN's eens uit.
Let er goed op de .com en .nl aan het einde. Bij het beveiligingstype moet je ook nog even
PAP of
CHAP aanzetten. Vul als gebruikersnaam
vodafone in en het wachtwoord is ook
vodafone (alles in kleine letters!).
Als dat niet helpt, zoek dan even in de webinterface van de MiFi, mogelijk staat er in de geavanceerde opties een mogelijkheid om VPN uit- en aan te zetten.