Lamppie

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update Windows Phone

Wanneer geeft Vodafone de update naar 7.8 nu eens vrij, duurt wel erg lang.
61 Reacties 61
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Mario,

Ik begrijp dat er verwarring is over de update als er verschillende dingen worden gecommuniceerd.

Microsoft is degene die de update programmeert en uiteindelijk de beslissing neemt wanneer, hoe en aan wie deze beschikbaar wordt gesteld. Vodafone is - net zoals andere providers - verantwoordelijk voor de branded-software en test of deze ook aan onze eisen voldoet. De definitieve uitrol van de update ligt zoals gezegd in handen van Microsoft.
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu al 4 of 5 keer de melding gekregen dat er een update klaar staat voor de Nokia Lumia 800, en toch is het iedere keer dat ik Zune aanzet geen update te vinden. Wat zit waar en wanneer fout, wat je ook doet, opnieuw opstarten, internet verbinding uitzetten, weet ik veel wat, geen update.
Word er een beetje flauw van, en zit er over te denken om de nokia en windows phone maar als laatste telefoon te gebruiken en over te stappen in de toekomst.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi allemaal,

Volgens de laatste informatie die we hebben ontvangen is er inmiddels vooruitgang geboekt en zal de update niet heel lang meer op zich laten wachten. We hebben zelfs al vernomen dat de update inmiddels voor sommigen al beschikbaar zou moeten zijn.

We horen graag van jullie of het inmiddels wel of niet is gelukt met updaten van het toestel. Mocht het nog niet gelukt zijn, laat het ons dan even weten. Hoe meer informatie we kunnen verzamelen, hoe beter we het kunnen uitzoeken.

Alvast bedankt!
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Collega Nokia Lumia 800 kopers.
Ik ben bang dat de door Vodafone verkochte Nokia Lumia 800 toestellen, de zogenaamde branded toestellen, een B-keuze is. Zeg maar toestellen met kleine gebreken die dan goedkoper verkocht worden en waar de fabrikant dan geen of minimaal support op hoeft te leveren. We kunnen dan waarschijnlijk geen support krijgen op deze toestellen van de fabrikant Nokia. En zijn dan ook afhankelijk van Vodafone.
Ik probeer inmiddels op alle mogelijke manieren contact te krijgen met Nokia om uit te vinden wat er aan de hand is.
Ik hoop dat Nokia de eer heeft om ons te helpen met de updates nu naar 7.8 maar zeker ook in de toekomst.
Ik ken vele mensen die een niet-branded toestel hebben en al lang in het bezit zijn van de updates.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
deHond schreef:
Collega Nokia Lumia 800 kopers.
Ik ben bang dat de door Vodafone verkochte Nokia Lumia 800 toestellen, de zogenaamde branded toestellen, een B-keuze is. Zeg maar toestellen met kleine gebreken die dan goedkoper verkocht worden en waar de fabrikant dan geen of minimaal support op hoeft te leveren.
Ik juich het toe als mensen zelf op onderzoek gaan en met info komen.

Dat een "branded" toestel technisch of qua support inferieur is, is echter niet juist.

Het enige verschil bij deze toestellen is de software die er op draait. Je krijgt op geen enkele manier minder support qua garantie, toestelvragen, updates, enzovoort. Het is bovendien normaal dat als je bij een willekeurig electronisch product bijvoorbeeld een beroep moet doen op de garantie, dat je dan naar de verkoper gaat en niet naar de fabrikant. Het enige verschil dat er is, is dat updates worden gedubbelcheckt door providers en bepaalde aanpassingen krijgen. Daarom komt de branded update iets later.

Zoals Maartje al aangaf staat de update op het punt uitgerold te worden/is dat al aan de gang, maar valt het ons ook op dat het lang duurt. Vandaar de vraag om ons de komende tijd (ca week) op de hoogte te houden of je de update al hebt.

Maar dat je een minder goed product hebt als je een branded toestel wil ik bij deze ontkrachten.
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Zoals Maartje al aangaf staat de update op het punt uitgerold te worden/is dat al aan de gang".

Deze zin heb ik nu al vanaf januari iedere keer weer voorbij zien komen, begint een beetje vervelend te worden aangezien er niks van klopt en ik het gevoel krijg dat de mensen aan het lijntje gehouden worden.
Mijn ervaring met windows is dat als er een update aangekondigd word, die er dan binnen no time is. Dit lijkt helemaal nergens op, en heb dan ook het idee dat Vodafone zelf niet eens weet wat er speelt en zelf de boel ook maar aan het lijntje houd.
Kom nu eens met concrete uitspraken en vertel wat er loos is, maar niet iedere keer vertellen dat de update op het punt staat. Er staat niks op het punt, want nu al vier keer de melding gekregen dat er een update klaar staat en als je dan vol verwachting gaat kijken, is er helemaal geen update.
Ik vind dit heel slecht.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het is ook waar 😉

Maar ik krijg zojuist mogelijk goed nieuws. Er blijken inderdaad wat hikjes in het updateproces (als in: het daadwerkelijk sturen van de update naar toestellen) te hebben gezeten, maar morgen zou voor iedereen de update beschikbaar moeten zijn.

Ik zou iedereen willen vragen om morgen in de loop van de dag zijn toestel aan Zune te hangen en te zoeken naar de update.Mocht je hem morgenavond nog niet hebben, stuur mij dan aub een persoonlijk bericht met de volgende info:
- je exacte type toestel
- de softwareversie
- je IMEI nummer

Noot 1: zet je info niet hier openbaar omdat ik om het IMEI vraag
Noot 2: we behandelen normaal geen vragen via PM, dus dit is een uitzondering. Andere PM's dan die met bovengevraagde info worden niet in behandeling genomen 😉
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goed nieuws...ook voor jou Lamppie...:D
 
Woensdagavond mijn Nokia Lumia 800 gekoppeld en 'YES' er staan updates klaar voor uw telefoon.
 
1 uur later, alle updates geïnstalleerd en ben nu voorzien van Windows Phone 7.8.
 
Bedankt Smartphone Crew voor het tackelen van het probleem.
 
Groetjes Mario.
PS. Ik hoop dat iedereen snel het seintje van de update krijgt.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
BasT,
Gisterenavond laat (vanochtend heel vroeg) bericht van update en rond 01:30 was 7.8 operationeel.
Dank voor je melding. En hopelijk hebben de VF techneuten wat geleerd 😉
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Oke, leuk te horen dat  meer gebruikers nu de update binnenkrijgen.
 
Gr. Mario.
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben benieuwd, ga vanavond de telefoon van mijn vrouw aan zune hangen en kijken of de update inderdaad klaar staat. Moet zeggen dat ze op de lumia 800 zelf heeft gekeken of er een update was, maar die gaf aan dat die er nog geen was.
Ik laat vanavond weten of het gelukt is. Op hoop van zegen.
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kreeg de melding pas toen ik hem aan Zune heb gehangen.
 
Gr. Mario.
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
HOERAAAA, hehe eindelijk het ding is de update aan het installeren.
Ik wil de crew hier toch ff bedanken dat jullie zo geduldig met ons waren, is tenslotte niet jullie schuld dat het allemaal zo lang heeft geduurt, hoop wel voor de toekomst dat ze jullie ook iets beter informeren over hoe en wat.
Nu maar even kijken of het allemaal gaat lukken.

Groetjes Marc
berlinwedding

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zag vandaag op de telefoon dat er een update is.
 
Nu tot 23u00 aan het werk. Straks thuis direct aan de pc. Ben benieuwd.
 
Roald
Lamppie
topicstarter
Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja hoor, heb ik weer, een driver die niet wil installeren. Herkent tie de telefoon niet meer en start die niet meer op tijdens de update.
Dus maakt de update ook niet meer af, dus geen 7.8 op de telefoon.
mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als je de mogelijkheid hebt over nog een andere PC met Win 7 of 8 dan kan je toch daar Zune op installeren en het nog eens proberen.
 
Gr. Mario.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Lamppie schreef:
Ja hoor, heb ik weer, een driver die niet wil installeren. Herkent tie de telefoon niet meer en start die niet meer op tijdens de update.
Dus maakt de update ook niet meer af, dus geen 7.8 op de telefoon.
Oh nee! 😞 Maar we zijn ondertussen wel een dagje verder dus hopelijk is het nu wel gelukt om de update te installeren. Kun je ons dat laten weten?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
berlinwedding schreef:
Ik zag vandaag op de telefoon dat er een update is.

Nu tot 23u00 aan het werk. Straks thuis direct aan de pc. Ben benieuwd.

Roald
En Roald? Is het gelukt? 😄

mariovandongen

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maartje,
 
Lamppie krijgt wel de melding van updates, maar als je de telefoon aan Zune hangt, wordt de telefoon automatisch opnieuw opgestart en de driver geïnstalleerd. Bij Lamppie ziet ie op dat moment de telefoon niet, wordt dus geen driver geïnstalleerd, kan dus ook niet de update geïnstalleerd worden.
 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mariovandongen schreef:
Hoi Maartje,

Lamppie krijgt wel de melding van updates, maar als je de telefoon aan Zune hangt, wordt de telefoon automatisch opnieuw opgestart en de driver geïnstalleerd. Bij Lamppie ziet ie op dat moment de telefoon niet, wordt dus geen driver geïnstalleerd, kan dus ook niet de update geïnstalleerd worden.


Hmm, wat raar!

Zover ik begrepen heb is dit de foutmelding lijkt het probleem bij meerdere toestellen wel eens voor te komen maar helaas hebben we hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden. De enige tips die we kunnen geven is dat Zune eens opnieuw geïnstalleerd kan worden of dat het toestel eens teruggezet kan worden naar de fabrieksinstellingen. Dit zijn jammer genoeg momenteel onze enige oplossingen, tenzij iemand anders natuurlijk een betere tip heeft!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic