Nico

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaande mail E72

na wat probelem met de E72 was mij geadviseerd om een "total reset" uit te voeren. Na de back-up terug geplaatst te hebben blijkt dat ik de instellingen w.o. de email boxen ook weer opnieuw moet uitvoeren. Dit is op een punt na gelukt. Hotmail werkt prima. Mijn 2e box is kpnplanet account. Inkomende mail werkt goed. Helaas lukt het mij niet om mails te versturen. Ik heb verschillende instelling geprobeerd met de gegevens welke door Vodafone op de website staan. Vreem genoeg schakeld de E72 zelf de keuze van poortadres terug naar standaard....
Mijn vraag is welke instellingen moet ik maken in het menu "Geav.mailb.instellingen", "Instellingen uitg. e-mail", ik verdenk dat hier iets niet goed zit.
Bij mij is dit nu:
Gebruikersver.: Gebruikersverificatie
Gebruikersnaam: mijn kpnplanet email adres
Wachtwoord: mijn kpnplanet wachtwoord
Uitgaande mailserver: authsmtp.vodafone.nl
Toegangspunt in gebruik: Vodafone GPRS
Beveiliging: Aan (SSL/TLS)
Poort: Standaard (kan hjet wel aanpassen naar 465 of 25 zoals voorgesteld maar gaat van zelf weer terug naar standaard)
 
Misschien dat iemand mij verder kan helpen;
 
grt. nico
8 Reacties 8
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Nico,
 
Kun je niet als uitgaande server de server van kpnplanet instellen? Als je de server van Vodafone wilt gebruiken moet je natturlijk username en password van je account van Vodafone invullen.
 
Nico schreef:
na wat probelem met de E72 was mij geadviseerd om een "total reset" uit te voeren. Na de back-up terug geplaatst te hebben blijkt dat ik de instellingen w.o. de email boxen ook weer opnieuw moet uitvoeren. Dit is op een punt na gelukt. Hotmail werkt prima. Mijn 2e box is kpnplanet account. Inkomende mail werkt goed. Helaas lukt het mij niet om mails te versturen. Ik heb verschillende instelling geprobeerd met de gegevens welke door Vodafone op de website staan. Vreem genoeg schakeld de E72 zelf de keuze van poortadres terug naar standaard....
Mijn vraag is welke instellingen moet ik maken in het menu "Geav.mailb.instellingen", "Instellingen uitg. e-mail", ik verdenk dat hier iets niet goed zit.
Bij mij is dit nu:
Gebruikersver.: Gebruikersverificatie
Gebruikersnaam: mijn kpnplanet email adres
Wachtwoord: mijn kpnplanet wachtwoord
Uitgaande mailserver: authsmtp.vodafone.nl
Toegangspunt in gebruik: Vodafone GPRS
Beveiliging: Aan (SSL/TLS)
Poort: Standaard (kan hjet wel aanpassen naar 465 of 25 zoals voorgesteld maar gaat van zelf weer terug naar standaard)
 
Misschien dat iemand mij verder kan helpen;
 
grt. nico


Nico
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Caspar,
 
Zou misschien mogelijk zijn maar ik denk dat ik de zelfde problemen heb dat het poort adres terug gaat naasr "standaard". Ik heb geen idee waarom dit niet werkt want het heeft allemaal zo wel goed gewerkt. Het zelfde probleem had ik ook toen ze een paar maanden de beveiliging van de server hadden aangepast. De oplossing toen was de box volledig te verwijderen en opnieuw te de gegevens in te voeren. Helaas gaat dit dus nu niet op.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Je probeert nu met je kpnplanet username toegang te ktijgen tot de server van Vodafone, dat gaat niet werken.
 
Gebruikersnaam: mijn kpnplanet email adres
Wachtwoord: mijn kpnplanet wachtwoord
 
Moet dus zijn:
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Caspar schreef:
 
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account

Hoeft niet perse dat emailadres te zijn, is vaak ook : mailjetelefoonnummer, dus bijvoorbeeld mail0612345678
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Martin schreef:
Caspar schreef:
 
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account

Hoeft niet perse dat emailadres te zijn, is vaak ook : mailjetelefoonnummer, dus bijvoorbeeld mail0612345678
Dat is dus het gedeelte wat voor @vodafone.nl staat.:D
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Caspar schreef:
Martin schreef:
Caspar schreef:
 
Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl'
Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account

Hoeft niet perse dat emailadres te zijn, is vaak ook : mailjetelefoonnummer, dus bijvoorbeeld mail0612345678
Dat is dus het gedeelte wat voor @vodafone.nl staat.:D
 
Dat ligt er dus maar net aan hoelang je al bij Vodafone zit, sommige mensen hebben een "echte" gebruikersnaam, sommigen hebben dus dat mail06........
 
De conclusie die jij trekt kan je dus niet zonder meer trekken.
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Bedoel je dat je dan een andere username hebt voor de uitgaande server? Dan klopt de informatie van Vodafone niet. Zie E-mailwijziging.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
@Caspar,@Martin,

Jullie hebben beide gelijk.

Tegenwoordig is het zo dat je mailadres van Vodafone automatisch mail06xxxxxxxx is.
De eerste groep klanten heeft echter nog een echte username mogen invullen.

Ik heb zelf ook een username ipv de gebruikelijke mailblabla@.
@Caspar, de informatie die er staat klopt wel. Je username is het deel van vóór@vodafone.nl.
Dit kan dus een username zijn of mail06xxxxxxxx


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic