ArnoJ

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

UPDATE: Alles-in-1 Op Reis & Internet Op Reis Wereld dagbundel

Beste forum gebruiker,

Er is goed nieuws voor reizigers die ook in het buitenland gebruik willen maken van de voordelen van de smartphone. Het aantal voordeellanden is namelijk uitgebreid met een aantal populaire bestemmingen.

Ook reizigers buiten de 43 Vodafone Voordeellanden (zoals Amerika, China, India, Brazilie) maken steeds meer gebruik van Internet terwijl ze op reis zijn. Met de vernieuwde Internet op Reis Wereld dagbundel krijg je voor 5 euro per dag 10MB 30 MB data. Dit is sterk vermeerderd, het was eerst 4 MB. Hierbij geldt, net als bij de Alles-in-1 Op Reis, dat je alleen betaalt wanneer je er in het buitenland gebruik van maakt. Wanneer de bundel op is betaal je 2,50 euro per MB ongeacht het land waarin je bent (in plaats van de reguliere kosten die kunnen oplopen € 9.10 per MB).

Hiermee wordt het nog makkelijker om van je trip in het buitenland te genieten van de voordelen van je smartphone!

Ik hoor graag als je ervaringen of andere suggesties hebt.

Veel reisplezier,

Arno
6 Reacties 6
Timelord

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wie hou je nou voor de gek ?

Ik had Passport en kon 60 dagen lang binnen m'n bundel in het buitenland bellen en internetten. Nu moet ik ineens 2 euro per dag gaan betalen !!.

Dit is geen kadootje voor de klant, maar graaiwerk van Vodafone  :@
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Timelord,

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt;). Als je aangeeft dat je 60 dagen per jaar in de 42 voordeellanden kunt bellen, sms'en en internetten vanuit je bundel, is het Passport of de Alles-in-1 op Reis bundel niet van toepassing op jou. Je maakt in dat geval gebruik van een 'Smart' abonnement. Hierbij gelden andere regels. Klopt het dat jij een Smart abonnement hebt?
Gunslinger

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een ervaring in Thailand, maar het zal in andere landen niet veel anders zijn. Je kan niet (volledig) gebruik maken hiervan als je niet je datalimiet uit zit. Volgens mij is het zo dat de "datalimiet" een opgelegde regel is waarbij providers je moeten attenderen op je verbruik van data terwijl je "roaming" bent. Die limiet ligt op 60 euro (of 60,50 euro incl BTW) . Dat doen ze bij 80% en bij 100% wordt alles dicht gezet. Maar Vodafone kan niet het onderscheid maken of je blox hebt aangezet of niet. Dus je wordt gewoon bij 4 Mb of zoiets helemaal afgesloten. Enige optie: Je datalimiet uitzetten met de kans dat je nadat je je 10 MB voor 5 euro hebt verbruikt toch kans hebt op een dikke rekening. (2,50 voor elke MB er na) Vodafone zou je dus bij ca 32 MB moeten blokkeren en bij 80% daarvan waarschuwen. Suggestie: in ieder geval melden bij aanzetten blox dat je ook je datalimiet moet uitzetten om er volledig gebruik van te kunnen maken. Maar beter nog: implementeer het fatsoenlijk en zorg dat die datalimiet kan blijven aan staan ter bescherming van de klant.
nilsepils94

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vodafone friends & family abonnement afgesloten, en daarvan weet ik dat het verhogen of verlagen van de bundel de korting doet laten vervallen, geld dat ook voor BloX? Of kan ik hier wel gebruik van maken zonder dat de korting vervalt?

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey Nilsepils94,

Welkom op het Vodafone Forum.
Het klopt inderdaad dat je korting vervalt als je iets wijzigt aan je abonnementsvorm.

BloX die zijn aangesloten als onderdeel van je contract kun je meestal ook niet zomaar verwijderen.
Overige BloX'en kun je gewoon toevoegen en verwijderen. Let hierbij wel even goed op de voorwaarden van de betrefende BloX.
stephanverrips

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het zou veel fijner zijn als je zelf het limiet in kan stellen en dat daarna geblokt wordt of je een sms bericht krijgt. Ik zou niet weten of vodafone dat wil invoeren, zou wel mooi zijn !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic