wial

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel met wifi bellen

Geen bereik met vorige profider op dit adres. Daarom overgestapt naar Vodafoon en samsung A3 (2016) aangeschaft, omdat volgens de vodafoonsite met dit toestal wifi bellen mogelijk is. Vervolgens werkt het niet. Contact opgenomen met Vodafoon. Nu email ontvangen van Vodafoon dat wifibellen met dit toestel niet mogelijk is. Hoe kan dit?
7 Reacties 7
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 440Oplossingen
  • 899Likes
Hi wial,

Ik heb dit ook even gecheckt, klik hier voor meer informatie over 4G + Wi-Fi bellen. Je toestel (de Galaxy A3 20160 staat wel opgenomen in de lijst. Beschik je ook over 4G? Check ook even of er een update beschikbaar is voor je toestel via, Instellingen >> Over het toestel >> Software updates.

Groet,
wial
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, ik beschik over 4G en er updates beschikbaar.
Ik had de info vooraf gelezen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
wial, kun je mij een privébericht sturen met daarin een screenshot van de betreffende e-mail? Vermeld eventueel ook je 06-nummer. Dan kan ik het intern laten nakijken. Voor de Samsung A5, A3 (2016 en 2017) zou namelijk bellen via 4G en wifi mogelijk moeten zijn.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen privébericht of reactie ontvangen. Het topic wordt binnenkort gesloten.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik wens je veel sterkte om dit opgelost te krijgen. Ik ben zelf al drie maanden bezig om Wifi bellen werkend te krijgen met mijn iPhone 7 plus. Vodafone heeft bij een aantal klanten gewoon forse problemen met Wifi bellen en weten volgens mij het niet op te lossen. Dit is duidelijk een product wat nog niet is uit ontwikkeld is.

Ik heb al van alles geprobeerd. Mijn telefoon op verschillende Wifi netwerken, diverse malen toestel naar fabriek instellingen en ook mijn simkaart in een ander iPhone 7 plus toestel. Allemaal zonder resultaat. Drie keer een ticket opgestart bij Vodafone meestal wordt er weinig mee gedaan. Antwoorden als Alle instellingen staan goed het moet werken, reset uitgevoerd op uw instellingen, probeert u het nog eens. Ook wel meegemaakt dat ik alleen maar een melding kreeg dat de ticket gesloten was zonder opgaaf van reden of contact met mij. Vandaag kreeg ik te horen we kunnen u niet helpen want we ondersteunen geen individuele gevallen en WiFi netwerken. En dat terwijl ik met Wifi internet bij Ziggo zit.

Vandaag heb ik ook hierover ook een klacht ingediend bij Vodafone. Krijg ik van de klachtenafdeling te horen dat ze niets voor me kan doen maar ze adviseren me wel om een nieuwe simkaart aan te vragen. Vandaag een nieuwe duo nieuwe simkaart aangevraagd ter vervanging van mijn huidige duo simkaart en daarbij verteld waarom ik een nieuwe simkaart nodig heb. Krijg ik twee later een mail van Vodafone met een email dank voor uw bestelling een daarbij een factuur van 30 Euro. Hier wordt je als klant toch radeloos van. Het wordt denk ik tijd om afscheid van VodafoneZiggo te nemen. Morgen alvast bij een andere provider een alles in een pakket bestellen voor de vaste aansluiting en dus vertrekken bij Ziggo. Na het einde van mijn contract bij Vodafone dan ook maar vertrekken. Mij geduld is op.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
De laatste week gaat het Wifi bellen icoon op de iPhone soms toch weer aan en kan ik dan Wifi bellen. Als ik dan een paar stappen door het huis zet en de signaalsterkte van het 2G, of 3G of 4G signaal verbeterd schakeld Wifi bellen weer uit.

Ik heb hierover recent contact met Apple gezocht en ook met Vodafone. Bij een iPhone schakeld deze alleen over op Wifi bellen als het 2G, of 3G of 4G te slecht is. Bij Samsung kan je instellen wat je voorkeur is, via Wifi bellen of via 2G, of 3G of 4G.

Ik heb ook gisteren nog het Wifi bellen icoon op de iPhone gezien en dat was op het moment dat de ontvangststerkte van het 2G, of 3G of 4G slecht was. Toen ik weer met de telefoon naar een andere plek in het huis liep en het 2G, of 3G of 4G een stuk beter was schakelde Wifi bellen weer gelijk uit.

Ik denk dat ik nu kan concluderen dat Wifi bellen bij mij toch werkt.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 242Oplossingen
  • 734Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic