Yspriem

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tijd via netwerk verschil 3 minuten

Als ik op mijn HTC aangeef dat de tijd automatisch van het netwerk gebruikt moet worden dan gaat de tijd 3 minuten terug. Hoe komt dat. Een kennis van mij heeft dezelfde instelling en ook vodafone en wel de juiste tijd. Een dagje handmatig de juiste tijd en dan opnieuw de optie autom. aanvinken geeft weer tijdsverschil. Hoe kan dat??
44 Reacties 44
Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hey Yspriem,

Ik weet dat er een paar dagen geleden meer meldingen door zijn gekomen hierover, maar daar hoor ik nu niets meer van.

Ervaar je de problemen nog steeds? Probeer anders eens of het helpt als je je toestel update naar de laatste nieuwe software.
Yspriem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net nieuwste software update er op gezet. Tijdverschil bijna 2 minuten. Dus nee, hiermee niet opgelost
 
TonM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Bij mij hetzelfde probleem. Tijdsverschil ca. 3 minuten.
SgS2
 
Groet,
Ton
Yspriem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vriend van mij heeft het ook. Met zijn HTC Desire en vodafone abo.
vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb er nu ook al meer dan een week last van. Erg irritant aangezien ik veel met OV reis.
 
ClockSync geeft nu een verschil aan van -245 sec dus meer dan 4 minuten verschil. Het lijkt wel te verschillen per locatie.
 
- Galaxy Nexus -> Stock Jelly Bean 4.1.1
pinkieiknip

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar hetzelfde probleem, een goeie 4 minuten. Op de Google Nexus One met custom rom (CM7)
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie input. Ik zet het door naar onze technische afdeling.
Zodra we meer weten brengen we jullie op de hoogte.
Yspriem
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Melanie,
 
dank voor je aandacht en doorzetten. Weet niet of ze zo snel zijn als dat het lijkt.... maar ik heb net weer autom. tijd en datum aangezet en nu de juiste tijd!!!! Ik ben blij. Hoop dat het zo blijft. Als het op korte termijn verandert laat ik het weten.
 
Misschien kunnen de anderen die er ook last van hadden even checken en laten weten of ze er nu nog last van hebben.
vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het nogmaals geprobeerd, maar helaas, nog hetzelfde probleem. Het lijkt steeds verder op te lopen, ClockSync geeft nu -278 sec aan.
 
Lijkt op een clock skew, dwz een langzaam oplopend tijdsverschil. Dat gebeurt vanzelf als je 2 klokken gelijk zet en ze daarna laat lopen zonder verder gelijk te zetten. De een zal altijd net wat langzamer of sneller lopen dan de ander, waardoor het verschil heel langzaam oploopt.
 
Ik zet mijn klok toch nog even op handmatig..
h8ten

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds ongeveer anderhalve week ook hetzelfde probleem: tijd die ik van het  Vodafone netwerk krijg loopt net geen 5 minuten achter.
Toestel is HTC One X. Heb factory reset gedaan: probleem blijft.
Mijn partner heeft een HTC Desire S op het Vodafone netwerk: tijd is correct. 
Als ik mijn SIM-kaart in zijn telefoon doe, loopt die telefoon opeens ook 5 minuten achter (!). Het probleem is dus duidelijk te wijten aan het Vodafone netwerk maar heeft blijkbaar alleen betrekking op bepaalde simkaarten of abonnees.
Op internet zij er momenteel veel klachten te vinden over de achterlopende tijd op het  Vodafone netwerk.
Graag snel oplossen want ik heb hierdoor al een keer de trein gemist.
brambaars

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn telefoon ook op handmatig staan.
 
Bij de automatische instelling (zojuist nog getest) loopt de tijd op mijn telefoon 6 minuten achter op de juiste tijd, best vervelend!
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inmiddels last van meer dan -7 minuten (-465 seconden!) verschil tov NTP en een power cycle helpt niet. Afgelopen woensdag effect voor het eerst opgevallen, maar geen idee hoe lang het al gaande is.
pfakkerman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij is het tijdsverschil ongeveer 8 minuten. Voorlopig de klok handmatig ingesteld. Ik heb Samsung S2 (GT-I9100). Opnieuw opstarten geeft slechts soms en niet meer dan een paar seconden de juiste tijd en springt dan weer 8 min terug. 
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit inmiddels ook op 8 minuten (490 seconden). Voordeel is wel dat 't scheelt in de rekening. Voor elke minuut die ik bel registreert Vodafone uiteindelijk maar een fractie van de werkelijk gebelde tijd. Ha, eens kijken hoe snel ze 't nu oplossen! 😉
mrvanes

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog een heel irritant bijverschijnsel van de clock skew is dat Google Authenticator 2-step verification niet meer werkt. Moet ik toch de handmatig instellen en hopen dat m'n telefoon een beetje nauwkeurige klok heeft.
pinkieiknip

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ter info: zojuist mijn Vodafone SIM in mijn tablet gedaan (HTC Flyer) en deze geeft na enige tijd precies dezelfde afwijking; ondertussen bijna 9 minuten (ClockSync geeft een offset van -503.11 seconden aan).
vitoke

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels hier ook het verschil opgelopen tot -530, bijna 9 minuten!
 
Leest iemand bij Vodafone deze berichten nog wel??
pinkieiknip

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bizar, sinds gisteren toch maar op handmatig gezet, omdat bijna 10 minuten toch wel echt te gortig werd; nu even opnieuw geprobeerd op de netwerktijd en blijkt de tijd nu wel 'goed' te staan (ClockSync: -18s).
 
Vreemd gedrag in ieder geval, hopelijk keert het probleem niet terug. Ik kan er verder ook weinig over vinden dat dit gedrag wellicht door Android wordt veroorzaakt. Dit zou ook niet logisch zijn als ik kijk naar de verschillende iPhones die er ook last van hebben en de verschillende versies van Android die er last van hebben...
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
vitoke schreef:
Inmiddels hier ook het verschil opgelopen tot -530, bijna 9 minuten!

Leest iemand bij Vodafone deze berichten nog wel??
De berichten worden zeker gelezen.
Zoals Melanie al aangaf zijn jullie cases doorgezet naar onze technische afdeling.
Op dit moment is hier nog geen terugkoppeling van gekomen zover ik weet.
Zodra er meer informatie is teruggekomen dan krijgen jullie dit zeker te weten.

Kan me voorstellen dat 10 minuten achterlopen niet erg handig is of fijn.
We houden jullie op de hoogte van eventuele oorzaken en oplossingen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic