Goedemorgen, sinds ik geswitcht ben naar Vodafone kan ik mijn mobiel niet meer gebruiken als hotspot (thetering) ook al volg ik alke stapoen, mijn laptop kan geen geen internetverbinding krijgen. graag uw reactie. mvg. Rob
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat voor een mobiele telefoon heb je? Bij Android kun je namelijk onder de instellingen van de hotspot de band aanpassen (2,4GHz of 5GHz) Afhankelijk natuurlijk ook van wat de laptop ondersteunt.
Ook kun je bij de hotspot instellingen de verbinding in spaarstand zetten. Deze optie moet natuurlijk uit staan @Rob_1953
Hoi @Rob_1953
Staan je APN instellingen goed?
Bekijk deze topic eens, daar kan je de instellingen uit halen. Het buitenland verhaal kan je vergeten, het gaat alleen om de instellingen van de APN:
https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774
Heb je nog een update voor ons @Rob_1953?
Heb wel antwoorden gekregen maar hebben helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd.
De APN instellingen staan volgens mij correct.
Hmm, dat is wel heel erg lastig.
Maar je kan met je toestel wel gewoon op het internet?
Misschien even je toestel uitzetten en weer aan, of even volledig uit (dus geen fabrieksinstellingen reset, maar echt even helemaal uitzetten). Dan nog eens proberen of het lukt en anders de klantenservice van Vodafone vragen of ze je een reset willen geven. Maar dit alleen als je ook niet op internet kan met je toestel. Want als dat wel kan dan ligt het aan je toestel en niet aan Vodafone. Tenminste, dat lijkt mij. Je zou het eens kunnen testen met een ander simkaartje?!
Heb je de laatste tips van Energieboy nog geprobeerd @Rob_1953 ?
Hi Sharon
Ik heb alle tips op dit forum uitgeprobeerd maar helaas, niet het gewenste resultaat.
Zal eerdaags naar een Vodafonewinkel gaan, hopelijk hebben die een oplossing.
Laat je weten wat de winkel gedaan heeft en wat uiteindelijk de oplossing was @Rob_1953?
Ziet de laptop wel je wifi netwerk van je mobiel ? Zo ja, wat geeft de laptop aan als je wilt verbinden ? Kan het iets met het wachtwoord te maken hebben ?
Heb je al met een ander device geprobeerd ?
Hi Steven,
Heb alles al geprobeerd, maar geen resultaat! Ligt echt aan de telefoon en niet aan de laptop. Telefoon van collega uitgeprobeerd en die werkt.
Laptop herkent de telefoon, wachtwoord ingetikt die de telefoon aangeeft maar helaas geen verbinding met internet......begrijp er niks van!
Rob_1953 wrote:
Laptop herkent de telefoon, wachtwoord ingetikt die de telefoon aangeeft maar helaas geen verbinding met internet......begrijp er niks van!
Rob,
Heeft je laptop daarna wel een wifi verbinding met je telefoon ? (wifi is nog geen internet, maar al wel een stap verder)
Dat was me uit bovenstaand verhaal nog niet helemaal duidelijk.
Wellicht nog even handig om te vermelden welk besturingssysteem je gebruikt, en welk type toestel.
Hallo Mr. Tinus,
Als mijn laptop de telefoon herkent dan is er toch sprake van wifi?
Maar net wat je zegt, wifi is nog geen internet!
Mijn vorige provider was Telfort maar daar had ik geen problemen mee, hotspot werkte gewoon.
Wat voor een mobiele telefoon heb je? Bij Android kun je namelijk onder de instellingen van de hotspot de band aanpassen (2,4GHz of 5GHz) Afhankelijk natuurlijk ook van wat de laptop ondersteunt.
Ook kun je bij de hotspot instellingen de verbinding in spaarstand zetten. Deze optie moet natuurlijk uit staan @Rob_1953
@Rob_1953 Was het nog gelukt? We horen het graag van je.
Had je nog naar mijn reactie gekeken @Rob_1953?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.