Rob_1953

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thetering hotspot in combinatie met Red Together

Goedemorgen, sinds ik geswitcht ben naar Vodafone kan ik mijn mobiel niet meer gebruiken als hotspot (thetering) ook al volg ik alke stapoen, mijn laptop kan geen geen internetverbinding krijgen. graag uw reactie. mvg. Rob

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat voor een mobiele telefoon heb je?  Bij Android kun je namelijk onder de instellingen van de hotspot de band aanpassen (2,4GHz of 5GHz) Afhankelijk natuurlijk ook van wat de laptop ondersteunt.
Ook kun je bij de hotspot instellingen de verbinding in spaarstand zetten. Deze optie moet natuurlijk uit staan @Rob_1953  

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Rob_1953 
Staan je APN instellingen goed?
Bekijk deze topic eens, daar kan je de instellingen uit halen. Het buitenland verhaal kan je vergeten, het gaat alleen om de instellingen van de APN:

https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roaming-299774

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @Rob_1953?

Rob_1953
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb wel antwoorden gekregen maar hebben helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd.

De APN instellingen staan volgens mij correct.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dat is wel heel erg lastig. 
Maar je kan met je toestel wel gewoon op het internet?
Misschien even je toestel uitzetten en weer aan, of even volledig uit (dus geen fabrieksinstellingen reset, maar echt even helemaal uitzetten). Dan nog eens proberen of het lukt en anders de klantenservice van Vodafone vragen of ze je een reset willen geven. Maar dit alleen als je ook niet op internet kan met je toestel. Want als dat wel kan dan ligt het aan je toestel en niet aan Vodafone. Tenminste, dat lijkt mij. Je zou het eens kunnen testen met een ander simkaartje?!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je de laatste tips van Energieboy nog geprobeerd @Rob_1953 ?

Rob_1953
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Sharon 

Ik heb alle tips op dit forum uitgeprobeerd maar helaas, niet het gewenste resultaat.

Zal eerdaags naar een Vodafonewinkel gaan, hopelijk hebben die een oplossing.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Laat je weten wat de winkel gedaan heeft en wat uiteindelijk de oplossing was @Rob_1953?

hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes

Ziet de laptop wel je wifi netwerk van je mobiel ? Zo ja, wat geeft de laptop aan als je wilt verbinden ? Kan het iets met het wachtwoord te maken hebben ?

Heb je al met een ander device geprobeerd ?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de stappen van @hrj al eens doorgelopen @Rob_1953?

Rob_1953
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Steven,

Heb alles al geprobeerd, maar geen resultaat! Ligt echt aan de telefoon en niet aan de laptop. Telefoon van collega uitgeprobeerd en die werkt.

Laptop herkent de telefoon, wachtwoord ingetikt die de telefoon aangeeft maar helaas geen verbinding met internet......begrijp er niks van!

MrTinus76

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rob_1953 wrote:

Laptop herkent de telefoon, wachtwoord ingetikt die de telefoon aangeeft maar helaas geen verbinding met internet......begrijp er niks van!

 

 

Rob, 

Heeft je laptop daarna wel een wifi verbinding met je telefoon ? (wifi is nog geen internet, maar al wel een stap verder)
Dat was me uit bovenstaand verhaal nog niet helemaal duidelijk. 

Wellicht nog even handig om te vermelden welk besturingssysteem je gebruikt, en welk type toestel. 

 


 

Rob_1953
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Mr. Tinus,

Als mijn laptop de telefoon herkent dan is er toch sprake van wifi? 

Maar net wat je zegt, wifi is nog geen internet!

Mijn vorige provider was Telfort maar daar had ik geen problemen mee, hotspot werkte gewoon.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat voor een mobiele telefoon heb je?  Bij Android kun je namelijk onder de instellingen van de hotspot de band aanpassen (2,4GHz of 5GHz) Afhankelijk natuurlijk ook van wat de laptop ondersteunt.
Ook kun je bij de hotspot instellingen de verbinding in spaarstand zetten. Deze optie moet natuurlijk uit staan @Rob_1953  

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

@Rob_1953 Was het nog gelukt? We horen het graag van je.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je nog naar mijn reactie gekeken @Rob_1953?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic