mmeijne

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Telefooncrash na software update 4.3 op Samsung s3

Vanmorgen de nieuw aangeboden software gedownload. Na installatie automatisch opstarten, toen is de telefoon gecrasht. Met alle mogelijke reboots etc geprobeerd aan de praat te krijgen, maar kom niet verder dan aan en het Samsung scherm. Ook terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Nu dus een onbruikbare telefoon. Graag met SPOED helpen, want dit is mijn enige telefoonnummer!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Broekari

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@mmeijne
Na nog even door zoeken heb ik het gevonden! Mijn telefoon is weer in orde 🙂
Met de nieuwe besturing maar ik heb gelezen dat het een week duurt voordat alles in orde is en de software goed en snel werkt.

Je moet de firmware downloaden:
PHN-I9300XXUGMK6-20131228144533

Volg daarna deze stappen:

Create a folder on your desktop so that you can download everything you need to one place. Call the folder whatever you like. When downloading through your browser, have your browser target your new folder you created.

Download the firmware you have been linked to.

Then you should download 7Zip with which you will extract your firmware one time. You can get 7Zip here: 7-Zip

You will end up with a single tar file. This tar file will be sent to your phone using Odin 1.85. You can find Odin here: http://forum.xda-developers.com/atta…3&d=1304094576

Extract Odin one time as well.

Once everything is finished downloading and you have installed 7Zip on your PC extract the Odin download and the firmware download into your new folder.

1. Unplug your phone from your PC.
2. Turn off the phone and then reboot it by using the following button combination: press and hold the Volume Down, the Home Button, and the Power Button at the same time until the phone reboots.
3. On your PC launch Odin by right clicking it and selecting Run as Administrator. Make sure nothing Samsung related is running in the background of your PC. Check your task manager!
4. Plug your phone into your PC using the factory supplied USB cable that came with the phone. Do not plug it into a USB hub. If your computer starts installing some drivers at this point then let it finish!
5. In Odin, you will see the top left box turn yellow and ID Com will display a random number. This means Odin has recognized your phone. If it doesn't then start over from Step 1.
6. In Odin make sure that the only things check marked are Auto Reboot and F Reset. Select the PDA button on the bottom right and target the .tar file that you downloaded and extracted earlier.
7. Press Start. Be certain not to interrupt the process and when it is finished the phone will reboot on its own. It could take a few minutes for the phone to rebuild the caches so be patient.

If the phone gets stuck on the Samsung boot screen then reboot into recovery and perform a factory data wipe. Recovery is Volume Up+Home+Power Button. Navigate with the volume keys and make your selection with a tap of the power button.

-

Nu zou het weer goed moeten zijn. Maar voer nu wel de fabrieksreset uit.
Dus dit is het stappenplan:

- update uitvoeren
- telefoon uitzetten (sim en/of sd kaart eruit)
- home + aan/uit + volume omhoog tegelijk indrukken
- kiezen voor fabrieks-reset

Hierna weer home + aan/uit + volume omhoog tegelijk indrukken en voer 5x een wipe chache uit.
Nu kun je je sim en sd weer plaatsen en zou alles goed moeten zijn!

Succes en laat even weten of het gelukt is!!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo MMeijne,

Met de grootst mogelijke nadruk wil ik melden om (voor zover mogelijk) alle gegevens van je Samsung Galaxy S III te back-uppen op een desktop-computer of laptop.
Haal verder je micro-sd-card en je Vodafone micro-sim-kaart voorzichtig uit je smartphone.
Batterij moet wel weer terug geplaatst worden.

Volg nu zorgvuldig alle (engelstalige) instructies op die op deze website worden gegeven om je smartphone te resetten (hard reset).

Website: http://www.hard-reset.com/samsung-galaxy-s3-hard-reset.html

Dit is de enige manier om je Samsung Galaxy S III nog werkend te krijgen.
Anders kun je de smartphone inleveren bij de afvaldienst van je gemeente.

Je bent wel een groot aantal uren bezig om je smartphone weer helemaal werkend te krijgen. Dus zoals die was voor de update.

Meld nog even of je je smartphone weer werkend hebt gekregen.

Succes!

Netwerker
mmeijne
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jouw reactie.

Hij komt helaas na het doorlopen van de stappen nog steeds niet verder dan aan en het Samsung logo.

Is ie nu echt stuk? Dan mag ik aannemen dat ik bij Vodafone kan aankloppen? Voor de update was er niks aan de hand, werkte alles prima. Toen kwam de update via de push service door. Ik heb de update gedraaid zoals alle vorige updates. Alle stappen zijn ook doorlopen. Nu is de telefoon niet bruikbaar. Dit is voor mij echt onacceptabel. De telefoon is onbruikbaar door de update en niet door mijn toedoen.



Broekari

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier hetzelfde verhaal, alleen heb ik via Samsung Kies firmware upgraden en initialiseren gedaan, dit liep halfverwege vast wat dus betekend dat nu zelfs mijn stuurprogramma’s beschadigd of onvolledig zijn..
Daarna via Kies Noodherstel gedaan. Maar hiervoor heeft hij verbinding met je telefoon nodig en nu vind hij hem niet meer.
Al met al een leuke update
Wat te doen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

@mmeijne Vervelend om je verhaal te horen, heb je geprobeerd de home button + de lock button ingedrukt te houden voor 5 seconden? Je kunt nog altijd langs en Samsung Service Center gaan of Vodafone winkel wat zij kunnen doen. Waarschijnlijk wordt het toestel dan opgestuurd voor nader onderzoek.

@Broekari Je zou eens deze video kunnen bekijken die onderaan staan in dit bericht. En anders is het ook het advies voor jou net als @mmeijne.

Hopelijk hebben beide van jullie en back up kunnen maken van Samsung Kies. Al je data kwijt zijn lijkt me niet zo fijn namelijk.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=nvajQC9EpAI&list=PLF6B55E8EE08DA493&index=11
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes


Hallo MMeijne,

Ontzettend jammer dat mijn aangedragen oplossing voor jou niet gewerkt heeft.
In 99% van de probleem-gevallen werkt die namelijk wel.
Hopelijk hebben andere forum-leden wel baat bij de oplossing die ik heb beschreven en waarnaar ik een weblink heb geplaatst.

Ik heb sterk het vermoeden dat jouw Samsung Galaxy S III voor de update onvoldoende vrij toestel-geheugen had.
Daardoor is het toestel-geheugen tot aan de laatste Byte helemaal volgeraakt door die hele grote update van 418,60 MegaByte. En helemaal vastgelopen. En daardoor kan geen enkel proces meer plaats vinden op jouw Samsung Galaxy S III.

Ik adviseer iedereen om tenminste 700 MegaByte aan vrij toestel geheugen (device memory) te maken, alvorens de update naar Android versienummer 4.3 uit te voeren. (Natuurlijk via een Wi-Fi-verbinding. Of via Samsung Kies!)

Succes!

Netwerker
Broekari

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@mmeijne
Na nog even door zoeken heb ik het gevonden! Mijn telefoon is weer in orde 🙂
Met de nieuwe besturing maar ik heb gelezen dat het een week duurt voordat alles in orde is en de software goed en snel werkt.

Je moet de firmware downloaden:
PHN-I9300XXUGMK6-20131228144533

Volg daarna deze stappen:

Create a folder on your desktop so that you can download everything you need to one place. Call the folder whatever you like. When downloading through your browser, have your browser target your new folder you created.

Download the firmware you have been linked to.

Then you should download 7Zip with which you will extract your firmware one time. You can get 7Zip here: 7-Zip

You will end up with a single tar file. This tar file will be sent to your phone using Odin 1.85. You can find Odin here: http://forum.xda-developers.com/atta…3&d=1304094576

Extract Odin one time as well.

Once everything is finished downloading and you have installed 7Zip on your PC extract the Odin download and the firmware download into your new folder.

1. Unplug your phone from your PC.
2. Turn off the phone and then reboot it by using the following button combination: press and hold the Volume Down, the Home Button, and the Power Button at the same time until the phone reboots.
3. On your PC launch Odin by right clicking it and selecting Run as Administrator. Make sure nothing Samsung related is running in the background of your PC. Check your task manager!
4. Plug your phone into your PC using the factory supplied USB cable that came with the phone. Do not plug it into a USB hub. If your computer starts installing some drivers at this point then let it finish!
5. In Odin, you will see the top left box turn yellow and ID Com will display a random number. This means Odin has recognized your phone. If it doesn't then start over from Step 1.
6. In Odin make sure that the only things check marked are Auto Reboot and F Reset. Select the PDA button on the bottom right and target the .tar file that you downloaded and extracted earlier.
7. Press Start. Be certain not to interrupt the process and when it is finished the phone will reboot on its own. It could take a few minutes for the phone to rebuild the caches so be patient.

If the phone gets stuck on the Samsung boot screen then reboot into recovery and perform a factory data wipe. Recovery is Volume Up+Home+Power Button. Navigate with the volume keys and make your selection with a tap of the power button.

-

Nu zou het weer goed moeten zijn. Maar voer nu wel de fabrieksreset uit.
Dus dit is het stappenplan:

- update uitvoeren
- telefoon uitzetten (sim en/of sd kaart eruit)
- home + aan/uit + volume omhoog tegelijk indrukken
- kiezen voor fabrieks-reset

Hierna weer home + aan/uit + volume omhoog tegelijk indrukken en voer 5x een wipe chache uit.
Nu kun je je sim en sd weer plaatsen en zou alles goed moeten zijn!

Succes en laat even weten of het gelukt is!!
jwmaas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Broekari TNX. Ik had het zelfde probleem en het is weer gefixed.
Wilco033

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem, nadat de push service de melding gaf dat er een software update beschikbaar was heb ik dat gedaan. Sindsdien komt mijn Galaxy S3 niet verder dan het Samsung start scherm. Meerdere malen een harde reset geprobeerd, mocht niet baten. Aangezien als ik mijn telefoon aansluit op mijn laptop maar mijn telefoon niet verbind/vindt, kan ik niet bovenstaande oplossing proberen helaas. Is er nog een andere mogelijkheid? Opsturen naar Vodafone wordt ook een lastig verhaal omdat ik momenteel studeer in Kopenhagen.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Een Moderator van Vodafone zou de oplossing van @Broekari (van hierboven) tot de oplossing in dit topic moeten klasseren.
En deze oplossing doorgeven aan het Vodafone Webcare team, het Vodafone Twitter team, het Vodafone FaceBook team en de telefonische Klantenservice van Vodafone. Echt een goede oplossing voor dit hardnekkige en veel voorkomend probleem. En als ik zo onbescheiden mag zijn: ook mijn eigen antwoord in dit topic is van belang voor mensen wier Smartphone is gecrashed na de Android versienummer 4.3

Succes !


Netwerker
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Goed om te horen dat jullie bijdragen tot meerdere oplossingen hebben geleidt. 😄

Belangrijk om te weten: Rekening houdend met de toestelgarantie wil ik hierbij wel even duidelijk vermelden dat het gebruik van deze workaround geheel op eigen risico is. Indien je problemen ondervindt met je toestel/software gaat ons advies in ieder geval uit naar het reguliere reparatieproces.
Broekari

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@Wilco033 Probeer het eens met hetgene wat ik postte.
Mijn S3 werd ook niet meer herkend door mijn laptop, maar als je mijn instructie volgt moet het allemaal weer goed komen!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goed bezig allemaal, zeker ook @Broekari 🙂

Ik wil toch Serkans "disclaimer" nog even onderschrijven. Op deze manier het probleem oplossen staat in feite gelijk aan het installeren van een custom ROM. Opzich een beproefde methode die in geval van een softwareprobleem zeker werkt. Wat mij persoonlijk betreft weinig mis mee, mits je de aanbieder van het ROM-bestand (dwz: de download hierboven) vertrouwt natuurlijk.

Het zelf installeren van toestelsoftware, of dat nou een custom ROM of een officiële release van de fabrikant is, hoeft ook niet per sé een garantieprobleem op te leveren. Maar: als er tijdens of kort na het installeren op deze manier alsnog iets mis gaat in je toestel waardoor het naar de reparatie moet, dan levert dat op zijn minst vragen op en op zijn ergst een "toestel wordt niet onder garantie gerepareerd want probleem is veroorzaakt door zelf installeren van software" (wat dan ook waar is).

Dus, bezint eer ge begint 🙂 Twijfel je over deze oplossing of ben je niet zo'n tweaker, dan ga naar een Vodafone winkel met Repairdesk. Een monteur kan het bovenstaande ook voor je doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic