johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Telefoon onthoudt WiFi-netwerken niet

Mijn Samsung Galaxy Grand prime onthoud sinds kort nieuwe wifi-netwerken niet meer. Ik had het laatst in een hotel en toen moest ik iedere keer het wachtwoord opnieuw intypen.

Bestaande wifi netwerken die in de lijst staan zoals bijvoorbeeld thuis of KPN en Wifi in de trein onthoud hij wel standaard. Deze staan ook in de lijst met wifi netwerken waar ik ooit op ben ingelogd.

Ik heb gelezen dat dit probleem bij Samsung vaker voorkomt op internet. Er word geadviseerd om een fabrieksreset, maar daar ben ik niet echt blij mee omdat ik dan alles kwijt raak.

Weet iemand hier een oplossing voor?
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi johnnyvtz1990
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Niet om het een of ander maar in veel vaker hotel's moet je opnieuw, elke keer als je inlogt, een wachtwoord geven. Dat doen ze uit eigen veiligheid en hun eigen netwerk systeem. Sta er daarom ook niet vreemd van te kijken dat je dit moet doen en dat al je andere, bestaande wifi aansluitingen, het nog wel gewoon doen.

Ik denk eerder dat het aan het hotel ligt en als je daar niet weer komt dan is er ook geen problemen meer. Mocht je dan toch ergens weer komen waar je dit probleem hebt dan zou ik zeker een keer denken aan de netwerkinstellingen reset (weet niet of een samsung dat ook los heeft) en als dat niet werkt een volledig terug zetten in fabrieksinstellingen. Maak ook een copy voor je dit doet, gaat het mis kan j e altijd je copy terug zetten!

En met een schoon toestel weer beginnen is soms helemaal niet zo gek hoor 🙂
johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy wrote:
Hoi johnnyvtz1990
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Niet om het een of ander maar in veel vaker hotel's moet je opnieuw, elke keer als je inlogt, een wachtwoord geven. Dat doen ze uit eigen veiligheid en hun eigen netwerk systeem. Sta er daarom ook niet vreemd van te kijken dat je dit moet doen en dat al je andere, bestaande wifi aansluitingen, het nog wel gewoon doen.

Ik denk eerder dat het aan het hotel ligt en als je daar niet weer komt dan is er ook geen problemen meer. Mocht je dan toch ergens weer komen waar je dit probleem hebt dan zou ik zeker een keer denken aan de netwerkinstellingen reset (weet niet of een samsung dat ook los heeft) en als dat niet werkt een volledig terug zetten in fabrieksinstellingen. Maak ook een copy voor je dit doet, gaat het mis kan j e altijd je copy terug zetten!

En met een schoon toestel weer beginnen is soms helemaal niet zo gek hoor 🙂


Nee ik heb het niet alleen bij dat hotel maar met alle nieuwe wifi-netwerken. Zijn er misschien nog andere mogelijkheden dan hard- of netwerk reset.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Geen idee, ik ben niet in de Samsung toestellen.
Weet wel dat, als je een iPhone had gehad, je met netwerkinstellingen reset vaak een heel eind komt. Misschien ook bij je Android toestel? Je kan natuurlijk ook even een Vodafone Winkel binnen lopen en vragen of ze daar nog een oplossing kunnen bieden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij de Wi-fi onder instellingen kun je wel controleren of Wi-fi aan laten staan tijdens slaapstand staat geactiveerd. Dit vind je onder Wi-fi - instellingen - geavanceerd. Daarnaast moet Wi-fi spaarstand en overschakelen naar mobiele gegevens uit staan. Heb je dit al en werkt het nog steeds niet, dan ben ik er bang voor dat er niks anders op zit dan een back-up maken en terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het nog gelukt met de tips die ik doorgaf of moet je hem echt gaan resetten johnnyvtz1990
johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Steven wrote:
Is het nog gelukt met de tips die ik doorgaf of moet je hem echt gaan resetten johnnyvtz1990


Hoi Steven.

Nee het heeft geen succes gehad.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Jammer @johnnyvtz1990! Dan zit er dus helaas niets anders op dan het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back-up van je gegevens!

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic