FCH

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon kapot - Verlenging abonnement?

Mijn huidige abonnement loopt tot begin februari 2014. Al na een half jaar heeft mijn HTC het begeven en moet het tegenwoordig doen met een oude Nokia, waar nog net WhatsApp op geinstalleerd kan worden. Ik begin dit aardig zat te worden.
 
Ik vind het zonde om een prepaid smarthphone te kopen, omdat ik begin oktober 2013 'al' in aanmerking kom voor een verlenging. Om de komende 10 maanden te overbruggen zou ik dus graag mijn huidige 2-jarige abonnement willen verlengen met 1 jaar, waardoor de einddatum begin oktober 2015 wordt.
 
Volgens de website kan je pas 4 maanden van tevoren verlengen. Weet iemand hoe dit zit? Ik vind dat ze klanten - zoals ik, die al meerdere keren nieuwe contracten zijn aangegaan met Vodafone - hierin tegemoet mogen komen.
9 Reacties 9
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Je zegt dat je HTC al kapot is, maar je hebt dus al verlengt dit jaar?, dan zou ik toch eens contact op zoeken met HTC en vragen of ze deze kunnen repareren, je hebt namelijk gewoon garantie op je telefoon,  Dit kan je ook via de Vodafone winkel doen, maar eigen ervaringen zijn dat HTC(toen met mijn HTC DHD dit zelf ook kan oplossen voor je 
FCH
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je antwoord. Ik heb dat natuurlijk al geprobeerd en hij kan niet meer gerepareerd worden. 
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
En dit gaf je aan bij HTC, vreemd, HTC vraagt dan of je hem op wil sturen(komen hem ophalen en terugbrengen) voor de reparatie, en mocht dat niet kunnen dan zou je er een vervangende voor terug moeten krijgen
FCH
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nogmaals, de telefoon is niet meer te repareren. Of dat nou aan HTC of aan mij ligt staat hier los van. 
 
Laten we nu verder gaan met de vraag mbt verlenging abbonement. 
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Je mag waarschijnlijk niet meer verlengen, je telefoon is nog makkelijk binnen garantie, dus hij moet vervangen worden aangezien hij niet meer te reperaren valt, misschien even langs een vodafone winkel
FCH
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de telefoon laten repareren bij een derde partij, waardoor garantie is vervallen. Ik weet niet hoe het dan zit.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi FCH,

Je mag inderdaad pas 4 maanden voor je einddatum verlengen. We kunnen hierop geen uitzonderingen maken. Dit heeft te maken met het feit dat je contractsduur dan te lang wordt. Deze is nog amper overbrugbaar met 1 toestel, de kans is daarnaast ook heel groot dat je opnieuw hetzelfde probleem krijgt. Helaas dus wachten tot oktober, wellicht heeft iemand nog een reserve toestel in de kast voor je liggen?
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Aangezien het bij een derde partij gebeurd is zou ik hem toch aansprakelijk stellen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Het kapotte toestel heeft verder geen gevolgen. Op het moment dat iemand een abonnement afsluit, is het toestel hem hem/haar. Er is dus geen sprake van 'aansprakelijk stellen'. Het is de verantwoordelijkheid van de abonnement houder wat hij/zij met het toestel doet. Diegene mag het toestel overal laten repareren, maar wij erkennen alleen reparaties die gedaan zijn via de Vodafone winkel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic