GluteusMaximus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon in Citroen C5 van 2003 en vodafone duosim

Ik heb sinds een dag of drie een Citroen C5. Hierin zit een vast telefoon waar je aan de onderkant de complete kaart (dus het creditcardformaat) kunt invoeren. Hij vraagt dan om mijn pin code. Ik vul die van mijn duosim van vodafone in. Resultaat is netwerk wordt niet gevonden.
Ik heb mijn iphone al uit gezet, vlieguigstand geprobeerd, maar ook dat levert het volgende resultaat: netwerk niet gevonden.
De simkaart is geactiveerd, maar ik krijg in de auto geen netwerk. Met de kaart van een collega (KPN) doet de telefoon het wel, dus aan de telefoon ligt het niet.

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen???????
Ik wil die telefoon heel graag gebruiken en was eigenlijk niet van plan een andere provider te kiezen of een ander nummer.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Tja, dan heb je een probleem. In 2012 zijn de GSM frequenties opnieuw geveild en Vodafone heeft nu de zogenaamde E-GSM frequenties verkregen. Laat me even kort uitleggen wat dat betekent: bij de introductie van GSM in 1994 waren alleen de frequenties van 935 tot 960 MHz gereserveerd, dit heet de (primaire) GSM band. Na een aantal jaar was er meer capactiteit nodig en werd er een stuk aan de onderkant van de frequentie vastgeplakt, van 925-935 MHz en dit kreeg de naam Extended GSM band. De toestellen die de eerste jaren zijn gemaakt ondersteunen de E-GSM band nog niet.

De ingebouwde autotelefoon van 11 jaar oud zal zeer waarschijnlijk dus geen E-GSM frequenties ondersteunen, alleen GSM. Concreet, je kunt er alleen een KPN of T-Mobile simaart in gebruiken, zij hebben nu de GSM frequenties.

Zie ook https://www.vodafone.nl/900mhz/.

Bekijk in context

1 Reactie 1
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Tja, dan heb je een probleem. In 2012 zijn de GSM frequenties opnieuw geveild en Vodafone heeft nu de zogenaamde E-GSM frequenties verkregen. Laat me even kort uitleggen wat dat betekent: bij de introductie van GSM in 1994 waren alleen de frequenties van 935 tot 960 MHz gereserveerd, dit heet de (primaire) GSM band. Na een aantal jaar was er meer capactiteit nodig en werd er een stuk aan de onderkant van de frequentie vastgeplakt, van 925-935 MHz en dit kreeg de naam Extended GSM band. De toestellen die de eerste jaren zijn gemaakt ondersteunen de E-GSM band nog niet.

De ingebouwde autotelefoon van 11 jaar oud zal zeer waarschijnlijk dus geen E-GSM frequenties ondersteunen, alleen GSM. Concreet, je kunt er alleen een KPN of T-Mobile simaart in gebruiken, zij hebben nu de GSM frequenties.

Zie ook https://www.vodafone.nl/900mhz/.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic