haupt100

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon geeft aan dat er internetverbinding is maar internet werkt niet

Hallo ik heb onbeperkt bellen sms en 3 gb internet van vodafone, ik kan bellen en smsen, maar mijn internet geeft aan dat hij verbinding heeft maar whatsapp verstuurd niet facebook laat niet niks werkt... kan iemand mij helpen,

reset naar fabriek werkt ook niet...

*edit moderator: titel aangepast*
10 Reacties 10
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Wat voor toestel heb je?

Indien iPhone, heb je de iOS update van vanavond (9.01) al geinstalleerd?
haupt100
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een htc desire 500
haupt100
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hij geeft constant h en 3g aan.. als ik bel en sms gaat alles goed. maar wanneer ik een whatsappje stuur zonder wifi, blijft hij op het laad vinkje....
Anonymous
Niet van toepassing
Kun je wel gewoon internetten zonder Wi-Fi en wat geven je tegoeden aan op my Vodafone?

Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl/web
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G)
Als het een zakelijk nummer is zou u ook eens de office.vodafone.nl kunnen proberen ipv de live.vodafone.com

Je kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet je het toestel daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik je aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat de simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in jouw toestel. Dit kun je doen in een vodafone winkel.

Mocht het aan de simkaart liggen dan krijg je een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.
Ik raad je ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt je contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Als je afwisselent 3G en H ziet dan lijkt er toch sprake te zijn van een mobiele internetverbinding. Bij gebruik van mobiel internet springt die namelijk naar H en als er geen data wordt verzonden gaat die weer terug naar 3G.

Kun je bijvoorbeeld wel via de browser naar bijvoorbeeld www.nu.nl?

Anonymous
Niet van toepassing
Dat dacht ik inderdaad ook vandaar meteen ook de vraag of het internet het wel doet zonder Wi-Fi en wat natuurlijk zijn tegoeden aangeven.
Heb wel voor de zekerheid alle stappen erbij gezet al staat de apn waarschijnlijk wel correct. Want inderdaad anders wordt er geen 3g of H aangegeven.

Liever het zekere voor het onzekere 😄
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@haupt100,

Ik ben benieuwd of het probleem opgelost is met de tips die gegeven zijn door robertwebbe en Steven-. Laat je ons wat weten?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Helaas klopt het niet helemaal wat je zegt: als er problemen zijn met een Vodafone-mast kun je soms wel bellen/sms'en maar werkt internet niet.

Desondanks kun je wel tussen 3G/H heen en weer springen omdat je mobieltje probeert data te versturen maar deze data niet verder komt dan de Vodafone-zendmast.

Je kunt evt. kijken of het probleem op een andere locatie (paar km verderop) ook voorkomt, of kijken of andere mensen met Vodafone ook het probleem hebben (let op: zorg dat zij dan ook op 3G testen; het zou zomaar kunnen dat 2G/4G wel gewoon werkt).

Verder kun je kijken bij je APN/internet-instellingen of gebruik van proxy-servers is uitgeschakeld, dat kan soms problemen geven. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk is opgelost!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic