Glenn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1gb extra

Beste,

Vanmiddag heb ik er voor gekozen een 1gb extra blox aan te zetten. Vervolgens heb ik op het wifi netwerk gezeten. Daarna ben ik onderweg en krijg ik een SMS dat ik 80% verbruikt heb. 2 min later een sms je met 100%. In die tijd heb ik 1 apje gehad. Nou is het nogal vreemd dat er 1gb verdwenen is. Een hoeveelheid waar ik normaal bijna een maand mee doe! Binnen een paar minuten!! Graag zie ik een oplossing.
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Glenn,

Kies voor het menu Instellingen
(Daarna eventueel voor Meer Opties / Meer)
Daarna voor Gegevensgebruik of Datagebruik.

(De namen kunnen per smarthone-merk en Android-versie verschillend zijn. Maar het zit wel altijd op je smartphone.

Daarna schuif je met de verticale schuifbalken totdat je de datum hebt, waarop jouw hoge datagebruik heeft plaats gevonden. En tenslotte scroll je even naar beneden om na te gaan welke App(s) (op de achtergrond) jouw hoge data-gebruik hebben veroorzaakt.

Daar moet je dan in het vervolg extra alert op zijn.
Als je via Wi-Fi-verbinding verbonden bent, kan het zijn dat heel veel Apps uit de Google PlayStore zichzelf updaten.
Als je vervolgens "onderweg gaat" zoals jij schrijft, gaat dat upgraden gewoon door. Maar dan uit je extra DataBloX die je had gekocht. En via het 4G-Netwerk van Vodafone.

Daar ben jij zelf voor verantwoordelijk. Vodafone is daar niet voor verantwoordelijk.

Waarop heb je trouwens geen onafhankelijke data-counter Apps, die jouw data-gebruik tot op de kiloByte nauwkeurig bijhouden. En die data-sessies kunnen stoppen naar aanleiding van ingevoerde limieten en quotums. Zelf gebruik ik al jaren 3G-Watschdog uit de Google PlayStore. Er is een gratis versie. En er is een betaalde versie van ongeveer €2,69

Succes!

Netwerker
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Glenn is het nog gelukt met de tips van @Netwerker?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic