Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Telecomdata afstaan

Ik vind dit wel erg zorgelijke nieuws, in de nom van anonieme data? onzin anoniem is 100% te herleiden. Telefoonnummer en sim nummer horen bij een telefoon en waardoor je de persoon in kwestie al kunt herleiden… In welke vorm kan dit überhaupt helpen?

https://tweakers.net/nieuws/165056/vodafoneziggo-en-kpn-willen-telecomdata-afstaan-voor-bestrijding-...

 

Daarbuiten vind ik het vreemd dat geanonimiseerde data afstaan in de instellingen van vodafone automatisch aan staan voor tomtom. Vodafone jullie verdienen zo aan ons klanten, want als ik het zo goed begrijp en tomtom krijgt deze data, waarom krijgen wij geen korting als klanten op onze abonnement terwijl er hier op verdient wordt (lijkt me stug dat tomtom dit gratis krijgt).  

https://www.ad.nl/economie/tomtom-en-vodafone-leveren-elke-drie-minuten-vers-filenieuws~acbc1d7b/

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Vodafone Group is bereid, indien dat technisch en juridisch haalbaar is, overheden te helpen om inzichten te ontwikkelen gebaseerd op grote geanonimiseerde en geaggregeerde datasets.

Ook VodafoneZiggo staat er open voor om, mits dat op legitieme wijze kan, naar dergelijke toepassingen te kijken mochten we daar door de overheid toe worden opgeroepen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Vodnlru 
Voor de eerste vraag zou ik voorlopig nog gewoon even de media volgen. Want vanmorgen is er ook al uitgelekt dat de meeste politieke partijen daar NIETS in zien. Dus voorlopig hoeven we ons daar niet druk om te maken. Daarnaast heeft VodafoneZiggo hun AVG (Privacy voor de klanten) hoog in het vaandel staan en die gaan echt niet zomaar gegeven afstaan. Als het wel allemaal door zou gaan dan moet dit echt heel goed gebeuren en alles geanonimiseerd, anders doen ze het echt niet. 

Volgens de VodafoneZiggo Privacy Statement worden er geen gegevens verkocht:
We verkopen jouw gegevens nooit aan derden voor marketing- of verkoopdoeleinden. Wel zullen we soms gegevens over jou delen met derden voor zover dat nodig is voor een goede bedrijfsvoering of in verband met de levering van een dienst of product.

Meer info kan je vinden op deze pagina: 
https://www.vodafone.nl/support/over-deze-website/privacy-statement.shtml

Hoe het verder werkt en wat de regels zijn en hoe VodafoneZiggo hier mee omgaat kan ik je niet zeggen. Maar ik denk dat je er wel op kunt vertrouwen dat VodafoneZiggo er alles aan doet om je privacy te waarborgen.  En waarom het zou helpen bij deze Coronavirus? Dat staat volgens mij nu wel op elke media pagina te lezen. Even zoeken en dan kan je lezen waarom ze het graag willen doen.

Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Alleen maar goed om de Corona-epidemie in Europa in kaart te brengen en te zien waar de verspreidingen allemaal zijn. Prima dat men deze informatie gaat gebruiken en dit alleen met anonieme locatiegegevens, dus ik heb daar wel vertrouwen in. Natuurlijk kan je dan wel weer gaan zeggen of alles wel klopt, of ze dit wel netjes doen en of de privacywetten niet geschonden worden. Maar als VodafoneZiggo zegt dit geanonimiseerd te verstrekken dan zal het wel zo zijn. 

En doen denkers hou je altijd, die moeten gewoon in een bunker gaan zitten en er nooit meer uit komen. Dan komen ze ook nergens meer in camera’s in de buurt, of wifi/bluetooth analyse bedrijven bij gratis wifi spots van gemeentes. En Apple, of Google (met Android), weet toch wel waar je zit. Ik hoop dat ze uit deze analyse veel informatie kunnen halen en dat deze Coronacrisis snel klaar is en dat we weer rustig kunnen ademen en normaal naar buiten kunnen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Vodafone Group is bereid, indien dat technisch en juridisch haalbaar is, overheden te helpen om inzichten te ontwikkelen gebaseerd op grote geanonimiseerde en geaggregeerde datasets.

Ook VodafoneZiggo staat er open voor om, mits dat op legitieme wijze kan, naar dergelijke toepassingen te kijken mochten we daar door de overheid toe worden opgeroepen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic