Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Technische problemen simkaart activatie

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn er technische problemen met het activeren van simkaarten. We begrijpen dat dit erg vervelend is en lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Abonneer je op dit topic om op de hoogte te blijven van eventuele updates.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor jullie begrip!

Update 24-04-2015 11:15

We hebben vannacht een wijziging doorgevoerd die ervoor zorgt dat nieuwe simkaarten weer geactiveerd kunnen worden.

Het is echter zo dat er klanten zijn die al langer wachten op de activatie. Er is namelijk een wachtrij ontstaan vanwege deze problemen. We verwachten dat deze wachtrij z.s.m. is opgelost.

Update 25-04-2015 13:30

Het verwerken van de wachtrij duurt helaas langer dan we hadden verwacht. We zijn druk bezig om dit alsnog z.s.m. op te lossen.

Update 29-04-2015 19:00

Hallo allemaal,

Zojuist hebben we een update gekregen van onze technische dienst. Zij hebben ervoor gezorgd dat de simkaarten die nog in wachtrij stonden nu alsnog geactiveerd zijn. Het enige wat jij hoeft te doen is je toestel opnieuw opstarten. Mocht je hierna toch nog problemen ervaren raad ik je aan contact op te nemen met de klantenservice.
270 Reacties 270
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
wdm

Als je via My Vodafone geen simkaart kunt activeren lukt het via die telefonische lijn waarschijnlijk ook niet. Bel even met een medewerker (0900-0940) of stuur ons even een berichtje via Twitter, dan activeren we de simkaart handmatig voor je.

mamagyver

Helaas kunnen andere forumgebruikers de simkaart niet voor je activeren. Daarom hoort die vraag eigenlijk ook niet thuis op het forum. Ik zie dat je op Facebook een paar uur geleden een reactie hebt gekregen. Daar pakken we het verder op.
mamagyver

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
medewerkers heb ik er al een stuk of 20 van gesproken, om de 1 of andere reden is mijn abonnement nog niet actief en de technische dienst moet dat oplossen maar dat is kennelijk erg moeilijk. Ik ben nu inmiddels 24 uur onbereikbaar.
Moekmongd

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie dat ik niet de enige ben die z'n simkaart niet kan activeren. Heb gister contact gehad via Twitter en bij mij liep er een order voor een wijziging die de simkaartwijziging blokkeerde ofzoiets. Ze zullen mij een tweet sturen als het probleem is opgelost maar konden niet zeggen hoelang het zou gaan duren. Ik hoop dat het snel is opgelost, want ik ben nu al een paar dagen totaal onbereikbaar en betaal nu wel voor iets waar ik geen gebruik van kan maken. Ik wacht nog even af...
Viking

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vorige week is mijn telefoon gestolen in het buitenland en ik heb gisteren netjes een nieuwe simkaart gekregen. Deze is direct geactiveerd maar na twee uur nog niets. Vervolgens gechat en ik zou eind van de middag kunnen bellen. ' s avonds weer een chatsessie en nu werd er aangegeven dat het na activatie max 24 uur zou duren. Vandaag na die 24 uur weer niets... gechat en nu werd gezegd dat het max 48 uur zal gaan duren (!). Ik betaal € 38 per maand en ben voor tal van dingen afhankelijk van een goede bereikbaarheid. Ik kan wel janken... Vooral ook omdat ik gewoon voorgelogen wordt.... Tot nu toe klopt mijn vrees dat het niet goed komt.. ook op andere fora lees ik deze reacties en ik was dan ook verbaasd hier te lezen dat het probleem zou zijn opgelost. Klopt in mijn geval niets van... nu al 36 uur niet bereikbaar... een absurde tijd voor een activatie !!! Ben dan ook benieuwd hoe het er morgen (1 juli) voorstaat...
MvB2702

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
Hier ook heel veel problemen.
Maandag om 12.30 de simkaart van mijn dochter geblokkeerd vanwege verlies/diefstal toestel.
Bij de vodafone winkel om 17.00 een nieuwe simkaart opgehaald, deze zou direct geactiveerd zijn volgens de medewerker. Na thuiskomst bleek dit niet het geval, met de klantenservice gebeld. Voorlichting in de winkel was niet correct, de nieuwe sim zou in de loop van de avond begin volgende dag geactiveerd zijn. Niet dus.
's Middags weer naar vodafone winkel, volgens de medewerker had men de blokkade van de oude sim nog niet verwijder waardoor de nieuwe sim niet doorkwam. De medewerker heeft dit volgens zijn zeggen gedaan en geadviseerd om bij thuis komst de klantenservice te bellen als er nog geen service was. Zij zouden mij dan onmiddelijk kunnen helpen en ervoor kunnen zorgen dat ik na bijna 30 uur weer aangesloten zou zijn. Niet dus, volgens de klantenservice gisteravond, 30 juni 2015, zou dit in de loop van de avond gebeuren. Vanmorgen om 11.00 nog steeds niets, klantenservice weer gebeld, volgens de medewerker zou het een systeem issue zijn. Niet te zeggen wanneer ik weer verbinding heb. Lees ik hier vervolgens dat heel veel mensen hier al vanaf eind april last van hebben. Ik heb inmiddels al 48 uur geen verbinding meer, ik ga ervanuit dat dit aan mij terug betaald gaat worden.

Viking

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus toch gewoon een storing (even een stukje chat geplaatst. Dat zal me wel weer extra dagen zonder activering gaan kosten maar so be it..). Ik baal hier gigantisch van want er is niet gezegd dat dit vandaag of morgen hersteld zal zijn.. Zo dus maar even naar de Kijkshop mezefl op kosten jagen.. Ik ben al 10 jaar klant bij Vodafone en vorige keren dat de Simkaart werd geactiveerd was het binnen een half uur geregeld. Jij alvast bedankt ! Ik ga vrijdag voor een weekj naar Duitsland en dan zou het prettig zijn als het geregeld is .. Cherique: at 12:55:05 Klopt, het heeft te maken met een interne storing helaas. Vandaar 😞 Ik ga erachteraan. XXXX: at 12:56:22 Dank je wel... zou de technische dienst me een mail kunnen sturen als het verholpen is... Als ik het goed begrijp moet ik nu tijdelijk een extra simkaart met een ander nummer aanschaffen want ik moét bereikbaar zijn ?? XXXX: at 12:56:51 JIj bedankt en een fijne dag ... (jij wel hahahahha)... ;-( Adviseur typt een bericht
cor4311

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sim vanmiddag geactiveerd nog steeds heen signaal
Guli75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Al 4 dagen op ALLE mogelijke manieren die maar te bedenken vallen, heb ik mijn simkaart proberen te activeren. Eindstand nog steeds geen service. Nieuwe simkaart gehaald activatie is wederom niet goed gegaan. Vodafone klantenservice haalt het bloed onder me nagels vandaan. Al 20 keer gebeld of de verbinding wordt wegens drukte verbroken of de chat is te druk twitter en facebook is al helemaal kansloos. Kortom POEP! Nu al spijt van mijn verlenging. Sorry maar jullie klantenservice is echt schandalig. Jullie bereikbaarheid is zo bagger als ik weet niet wat
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Oei! Guli75,

Dat gaat inderdaad dan niet zo lekker :(. Heb je al en winkel in je regio bezocht? De meeste winkels zullen en nieuwe simkaart voor je activeren en meegeven.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Guli75

Ik kan me voorstellen dat dit niet fijn is en dat je er zo over denkt.
Alleen kan ik je vanuit hier echter niet helpen omdat hier geen privacy gegevens worden gedeeld 😞
Dit gaat helaas via de klantenservice. Wat geeft de klantenservice precies aan?
xsabbysab

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo! Ik heb 6 juni mijn abbo verlengd. Samsung galaxy s6 gehaald kreeg een mini Sim kaart die niet actief werd na 48 uur. Ik ging terug na 2 weken en kreeg een nieuwe. Ook die deed het niet. Weer 2 weken later in een andere shop langs geweest en ze zei ook dat het 48 uur zou duren dat er iets mis was gegaan met mijn verlenging. Nogmaals tevergeefs. Tussendoor heel vreemd dat ik nog gebeld word om te vragen of ik mijn abbo wil verlengen terwijl dat al gebeurd was?? Heb ook met klantenservice gebeld en die herkende de fout niet. Het is nu inmiddels 5/6 weken geleden en nog steeds niks veranderd. Als er iets aan de hand is. Kan ik het wel begrijpen. Maar maak dit dan duidelijk. Want nu lopen blijkbaar zoveel mensen rond met dit probleem. En is het iig voor mij nog steeds niet duidelijk wat er precies mis gaat bij jullie en wat voor oplossing ervoor is. Laat me Aub weten hoe dit opgelost kan worden?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey xsabbysab

Zo te lezen loop je al vrij lang met dit probleem rond 😞
Wat geeft de simkaart aan en wat kun je wel met je telefoon en wat niet (betreft bellen, gebeld worden, smsen, ontvangen en internet?
xsabbysab

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey steven. Nou in principe loop ik nu steeds met 2 telefoons rond. De nieuwe doet het wel was er al heel enthousiast mee zodra ik wifi thuis had al apps gedownload. Maar verder geen netwerk beschikbaar. Mn oude telefoon doet het nog. Dus nu zit ik steeds via mn oude telefoon wifispot op mn nieuwe telefoon en mn oude om te bellen en smsen. Als je een oplossing voor me hebt. Laat het me aub weten. Het is nu wel irritant dat ik niet volledig gebruik kan maken van mn nieuwe telefoon en dat ik steeds met 2 telefoons rondloop.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey xsabbysab

Kan me voorstellen dat dit niet handig is maar als ik het zo lees dan is de simkaart van de nieuwe telefoon nog niet geactiveerd. Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice zodat zij hem kunnen activeren. Zorg er wel voor dat je een klantnummer bij de hand hebt.
Helaas kan ik dat vanuit hier niet doen omdat ik niet vanuit hier in het systeem kan.
fokke64

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou werkt nog steeds niet op 17 juli
xsabbysab

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja maar dat had ik ook geprobeerd en die zeiden dat het niet lukte. Dat dit een onbekend probleem was voor hun en dat ze binnen 48 uur weer zouden laten weten. Dit is ook weer een week of 2 geleden
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

fokke64 Erg vervelend dat het nog steeds niet werkt! Via het forum kan de simkaart ook niet geactiveerd worden, helaas! Alleen de klantenservice of de winkel kan je verder helpen met het activeren van je simkaart.

xsabbysab Natuurlijk niet de bedoeling dat het 2 weken later is... Heb je al eens opnieuw contact opgenomen?
xsabbysab

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
SamsungExpert heb net weeer gebeld... sorry maar na 15 min in de wacht... hang ik op. Ik heb heel veel geduld gehad.. maar die begint inmiddels wel op te raken.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je toch aan xsabbysab om wel vol te houden en aan de lijn te blijven. Het is inderdaad vrij druk maar zo kunnen mijn collega's je natuurlijk niet verder helpen
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt natuurlijk ook de chat proberen. Moet er wel bij vermelden daar is het ook druk
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic