Harmvzon

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Technisch probleem met account

28 februari heb ik van Vodafone mijn bestelde telefoon en nieuwe simkaart gekregen. De telefoon is besteld bij een verlenging die pas 7 juli in gaat, maar is wel in een keer helemaal betaald.

 

Het probleem ontstaat bij het activeren van mijn simkaart. Dit lukte mij zelf niet en ook in de winkel konden ze mij niet helpen. Er was een probleem met mijn account en de technische dienst van Vodafone moest dit oppakken en kreeg tijdelijk een pre-paid kaartje (met nieuw nummer).

 

Dat is nu dus meer dan twee maanden geleden. Telkens als ik informeer krijg ik te horen dat het nog niet is opgelost, ze zijn er mee bezig en ik moet wachten. Nu heb ik aangegeven dat ik wel klaar ben met wachten en eigenlijk mijn contract op wil zeggen. In ieder geval die verlenging. Ik kreeg te horen dat ik te laat was om de verlenging te annuleren (twee weken bedenktijd) en dat er een boete op zit om je contract voortijdig te beëindigen. Daar ben ik het niet natuurlijk niet echt mee eens, ze zouden kijken wat ze konden doen. Dat is inmiddels ook weer anderhalve week geleden en krijg ook nu herhaaldelijk te horen: "We zijn er mee bezig". 

 

Wat kan ik doen? Waar heb ik recht op? Moet ik gewoon maar afwachten tot er eindelijk iets opgelost is? Heb niet het gevoel dat ik op de chat of aan de telefoon serieus wordt genomen en heb ook het gevoel dat er niets gebeurt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Welkom op de Vodafone Community @Harmvzon

De reden waarom je hier een kijkje moet nemen is natuurlijk een stuk minder positief. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dit graag zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik ben even achter de schermen voor je gaan kijken en het is een lastige situatie. Er staat een case open om het probleem op te lossen. Ik heb een belletje gepleegd om te kijken of wij het proces mogelijk iets kunnen versnellen. Dit is helaas niet het geval, omdat wij afhankelijk zijn van een speciale afdeling. Ik moet dan ook nog even een beroep doen op jouw engelengeduld. Sorry 😞

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Harmvzon 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jakkes, wat vervelend om dit te moeten lezen. Waarom heb je een nieuwe SIMkaart toegezonden gekregen? Je had toch een verlening, dan is een nieuwe SIMkaart toch niet nodig? En als het wel nodig was, kon je dan niet gewoon op je oude SIMkaart nog gewoon verder? Snap deze zet niet helemaal, als ik eerlijk moet zijn.

Nu ben ik ook maar een klant dus misschien zit er een logica achter, die ik ook niet begrijp. Daarnaast heeft de winkel wel gelijk dat je buiten je 14 dagen bedenktijd bent en dan is het niet meer mogelijk om alles terug te draaien. Eigenlijk hoeft dat natuurlijk ook niet, Vodafone moet gewoon hun best doen om je antwoord te geven en niet denken dat ze nog de tijd hebben tot eind juni. Best lastig dat je via de chat en/of telefoon niet verder bent gekomen en dat je het gevoel hebt niet serieus te zijn genomen. 

Gelukkig zijn er hier Vodafone medewerkers aanwezig die met je mee kunnen kijken wat er nu aan de hand is. Wil niet zeggen dat ze het kunnen oplossen, maar misschien kunnen ze je wel beter informeren. Zodra de Vodafone medewerker je bericht hier ziet dan zullen ze erop reageren en kunnen ze aan de slag. Je kan ze helpen door een aantal vragen te beantwoorden. Dit kan je doen op deze pagina: https://forum.vodafone.nl/settings/profile (geef daar je Postcode, Huisnummer, Geboortedatum, Klantnummer, Mobiel nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer). Als je dat alvast invult dan kunnen ze direct aan de slag in het systeem.

Succes, hou nog even vol en als dit straks wel is verholpen dan ben je vast weer heel tevreden en kan je, laat ik het hopen, er tijdens verjaardagen om lachen. 

Harmvzon
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Hoi @Harmvzon 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jakkes, wat vervelend om dit te moeten lezen. Waarom heb je een nieuwe SIMkaart toegezonden gekregen? Je had toch een verlening, dan is een nieuwe SIMkaart toch niet nodig? En als het wel nodig was, kon je dan niet gewoon op je oude SIMkaart nog gewoon verder? Snap deze zet niet helemaal, als ik eerlijk moet zijn.

Nu ben ik ook maar een klant dus misschien zit er een logica achter, die ik ook niet begrijp. Daarnaast heeft de winkel wel gelijk dat je buiten je 14 dagen bedenktijd bent en dan is het niet meer mogelijk om alles terug te draaien. Eigenlijk hoeft dat natuurlijk ook niet, Vodafone moet gewoon hun best doen om je antwoord te geven en niet denken dat ze nog de tijd hebben tot eind juni. Best lastig dat je via de chat en/of telefoon niet verder bent gekomen en dat je het gevoel hebt niet serieus te zijn genomen. 

Gelukkig zijn er hier Vodafone medewerkers aanwezig die met je mee kunnen kijken wat er nu aan de hand is. Wil niet zeggen dat ze het kunnen oplossen, maar misschien kunnen ze je wel beter informeren. Zodra de Vodafone medewerker je bericht hier ziet dan zullen ze erop reageren en kunnen ze aan de slag. Je kan ze helpen door een aantal vragen te beantwoorden. Dit kan je doen op deze pagina: https://forum.vodafone.nl/settings/profile (geef daar je Postcode, Huisnummer, Geboortedatum, Klantnummer, Mobiel nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer). Als je dat alvast invult dan kunnen ze direct aan de slag in het systeem.

Succes, hou nog even vol en als dit straks wel is verholpen dan ben je vast weer heel tevreden en kan je, laat ik het hopen, er tijdens verjaardagen om lachen. 

Lang verhaal, maar het komt er op neer dat ik de oude Simkaart niet meer heb. Gelukkig had ik voor de zekerheid een nieuwe erbij besteld. 

Heb iig al de informatie aangevuld

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Welkom op de Vodafone Community @Harmvzon

De reden waarom je hier een kijkje moet nemen is natuurlijk een stuk minder positief. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je dit graag zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik ben even achter de schermen voor je gaan kijken en het is een lastige situatie. Er staat een case open om het probleem op te lossen. Ik heb een belletje gepleegd om te kijken of wij het proces mogelijk iets kunnen versnellen. Dit is helaas niet het geval, omdat wij afhankelijk zijn van een speciale afdeling. Ik moet dan ook nog even een beroep doen op jouw engelengeduld. Sorry 😞

Harmvzon
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel dat je dit hebt nagezocht. Echter dit antwoord krijg ik dus al 76 dagen. Inmiddels heb ik dus een verlenging van een jaar, waar ik niet meer van af kom, dus theoretisch kunnen we wachten tot 7 juli 2021. Ondertussen betaal ik wel braaf mijn abonnementskosten door. 

Wachten op zich is niet erg, maar er moet wel een ultimatum aan zitten. Het stoort mij ontzettend dat er niet wordt gekeken naar alternatieve oplossingen. Heb zelfs al aangegeven dat al zou ik een ander nummer krijgen op een ander account me dat niet zou uitmaken. Maar nu krijg ik alleen; "ze zijn er mee bezig”, "het ligt bij de goede afdeling”, “er is een case aangemaakt” en “we zullen moeten wachten”. 

Ik kan me slecht voorstellen dat één probleem tweeënhalve maand nodig heeft om opgelost te worden en dat wachten de enige mogelijke gang van zaken is. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic