Rowan87

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Storing regio De Meern (bekend)

Goedemiddag,

Ik kreeg onderstaand bericht van jullie en ik ben totaal niet tevreden met jullie dienstverlening ( zie onderstaand bericht )

Het is niet mogelijk om eerder dan de einddatum van je contract 8 maart 2015 over te stappen naar een andere provider.
Er zijn wel 3 extra masten op langere termijn gepland in jouw omgeving.

Er is nu in de Meern een overbelasting op het netwerk en vooral het UMTS netwerk is overbelast.
Dus ik zou je het volgende willen adviseren ;
switch van 3G naar 2 G. Met jouw IPhone gaat dat als volgt;
Menu - instellingen - algemeen - netwerk - Schakel 3G in of uit.

Daarna geef je je sim een update op het netwerk als volgt;
Ga naar menu > instellingen > algemeen
Selecteer ‘stel opnieuw in’
Kies de optie ‘herstel netwerkinstellingen’

Ik hoop dat dit leidt tot een verbetering!
Dit is toch geen oplossing???
17 Reacties 17
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het is informatief, maar mocht het echt nodig zijn... Lees dit maar eens goed door. http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/rechten​/telecomabonnementen Je kan wel degelijk onder je aansluiting uit, maar je moet dit maar even goed doorlezen.
Rowan87
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wellicht is dit wel een idee! Hopelijk komt Vodafone zelf met een passende oplossing en anders moeten we het via anderen wegen bewandelen. Wel raar dat je na zoveel jaar trouw klant zo behandeld word en het maar kan uitzoeken. Daar komt het eigenlijk wel op neer
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop niet dat het nodig is, maar het is iets.
Beetje slap smoesje "in de toekomst is er een mast geplanned" Lekker duidelijk.
Wanneer? Volgende maand, 2025?
Rowan87
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Weet jij hoe Vodafone hier mee omgaat? Als ik het forum een beetje bekijk laten ze de mensen met dit soort problemen gewoon zitten? Wel jammer omdat ik altijd trouw ben gebleven naar Vodafone toe. Vorig jaar had ik ook enorme datakosten en ze hebben hier mij nooit op geattendeerd! Toch ben ik tot verlenging over gegaan en dan wil nu uitporteren laten ze me keihard barsten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Rowan87 schreef:
Goedemiddag,

Ik kreeg onderstaand bericht van jullie en ik ben totaal niet tevreden met jullie dienstverlening ( zie onderstaand bericht )

Het is niet mogelijk om eerder dan de einddatum van je contract 8 maart 2015 over te stappen naar een andere provider.
Er zijn wel 3 extra masten op langere termijn gepland in jouw omgeving.

Er is nu in de Meern een overbelasting op het netwerk en vooral het UMTS netwerk is overbelast.
Dus ik zou je het volgende willen adviseren ;
switch van 3G naar 2 G. Met jouw IPhone gaat dat als volgt;
Menu - instellingen - algemeen - netwerk - Schakel 3G in of uit.

Daarna geef je je sim een update op het netwerk als volgt;
Ga naar menu > instellingen > algemeen
Selecteer ‘stel opnieuw in’
Kies de optie ‘herstel netwerkinstellingen’

Ik hoop dat dit leidt tot een verbetering!
Dit is toch geen oplossing???
Hi Rowan,

Zonder enige achtergrondinformatie is het lastig om je meer informatie te geven. Kun je ons vertellen wat er precies aan de hand is? Wij hebben via het forum namelijk geen toegang tot jouw gegevens dus we kunnen het helaas ook niet zelf nakijken. Ook is het forum ervoor bedoeld dat andere forumgebruikers je met je vraag of klacht kunnen helpen. We horen dus graag van je welke problemen je precies ervaart en welke stappen je al hebt ondernomen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het vermoeden dat men geen enkele actie hierop onderneemt.
Door de " voorwaarden"  en simpele antwoorden zit je al gauw tegen de stroom in hier.
Het is ook makkelijker (en goedkoper) je te laten betalen en gookken dat je vertrekt (met de hoop dat je het aanbod aanneemt en de narigheid van toen vergeet) dan effort te steken in oplossingen en eerlijke klantbehandeling.
Je staat in je recht de overeenkomst te laten ontbinden wegens wanprestaties van Vodafone. Ze kunnen je (nog steeds) geen goed werkend product en / of dienst bieden waar je wel voor hebt getekend.
Vandaar mijn linkje 🙂
Ik moet wel zeggen dat het sinds een tijdje erg is toegenomen dit soort verhalen. Ik denk dat men de prioriteiten heeft verschoven van kwaliteit en service naar kwantiteit en euro's.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP schreef:
Rowan87 schreef:
Goedemiddag,
 
Ik kreeg onderstaand bericht van jullie en ik ben totaal niet tevreden met jullie dienstverlening ( zie onderstaand bericht )
 
Het is niet mogelijk om eerder dan de einddatum van je contract 8 maart 2015 over te stappen naar een andere provider.
Er zijn wel 3 extra masten op langere termijn gepland in jouw omgeving.

Er is nu in de Meern een overbelasting op het netwerk en vooral het UMTS netwerk is overbelast.
Dus ik zou je het volgende willen adviseren ;
switch van 3G naar 2 G. Met jouw IPhone gaat dat als volgt;
Menu - instellingen - algemeen - netwerk - Schakel 3G in of uit.

Daarna geef je je sim een update op het netwerk als volgt;
Ga naar menu > instellingen > algemeen
Selecteer ‘stel opnieuw in’
Kies de optie ‘herstel netwerkinstellingen’

Ik hoop dat dit leidt tot een verbetering!
Dit is toch geen oplossing???
Hi Rowan,
 
Zonder enige achtergrondinformatie is het lastig om je meer informatie te geven. Kun je ons vertellen wat er precies aan de hand is? Wij hebben via het forum namelijk geen toegang tot jouw gegevens dus we kunnen het helaas ook niet zelf nakijken. Ook is het forum ervoor bedoeld dat andere forumgebruikers je met je vraag of klacht kunnen helpen. We horen dus graag van je welke problemen je precies ervaart en welke stappen je al hebt ondernomen.

Kom op Maartje.
Zelfs wij, klanten, zien wat hier is gebeurt.
Klant heeft blijkbaar geen of slecht bereik / internet (snelheid).
er wordt doorleuk gezegd ga maar op 2G zitten (WTF?!) en doe een netwerk update. Oh ja er komt oooooooooooit een extra mast maar tot die tijd ben je de sigaar en blijf je lekker betalen voor een niet (goed) werkende dienst.
Maar we laten je niet gaan ook al kunnen we je niet bieden waar je voor betaald...
Rowan87
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik wordt elke keer van het kastje naar de muur gestuurd en Vodafone geeft steeds dezelfe antwoorden. Ze helpen me gewoon niet en ik moet allemaal stappen gaan ondernemen omdat de dienst niet goed werkt. Dit wordt wel toegegeven door Vodafone maar zeggen eigenlijk jammer voor je en wacht maar lekker tot eind datum contract. Dit is toch eigenlijk van de zotte? 
paul-robert

Liefhebber
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
hoi Rowan,

Mischien dan toch maar voor thuis een signaalplus.
zelf ben ik eens overgestapt naar de groenen maar helaas het gras was daar niet groener.. naja eigenlijks geheel geen gras op mijn adress. Toen toch wederom voor vodafone gekozen met een signaalplus waar ik vanaf januari na tevredenheid gebruik van maak.
Wellicht toch vodafone nogmaals aanspreken via hun feedback formulier over de dekking en een koppeling maken tussen overbelasting umts netwerk en dat je het een mooi gebaar zou vinden om kosteloos of tegen een gereduceerde prijs een signaalplus te ontvangen.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Beetje vreemd, capaciteitsproblemen kunnen ook worden opgelost door bestaande masten te upgraden, en als de informatie in het Antenneregister klopt dan is er nog ruimte voor uitbreiding.

Het wachten is op 4G ook... hopelijk ook snel in De Meern, maar Vodafone houdt het een beetje geheim wanneer het eindelijk komt..
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou zeggen, ontbinding aanvragen op basis van het leveren van wanprestaties.
Wat betreft dat signaal plus, ik vind het ronduit aso om mensen, naast de gemiddelde € 50.- pm, nog even € 80.- te vragen.
Het netwerk is makkelijk te upgraden, deed Tmobile ook bij / voor Orange.
Men moet wel willen, daar (b)lijkt het aan te ontbreken bij Vodafone.
Daarom ga ik weer terug naar de Groene, als je je a;s netwerk te druk bezig houdt met pizza's is het niet helemaal in orde.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als ik op het Fast Forward board kijk zijn er 8-7 9-7 en 12-7 nog werkzaamheden in De Meern geweest. Er wordt dus wel aan gewerkt om het netwerk te verbeteren. Tot die tijd is 2g even een oplossing.

davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Arina schreef:
Als ik op het Fast Forward board kijk zijn er 8-7 9-7 en 12-7 nog werkzaamheden in De Meern geweest. Er wordt dus wel aan gewerkt om het netwerk te verbeteren. Tot die tijd is 2g even een oplossing.
 
Dus bijna een week NA de werkzaamheden moeten we nog op 2G blijven?
Juist... Mensen, pak je Nokia 3310 en voor de zakenlui de 6310 er maar weer bij, Vodafone is aan het "upgraden".
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
ik ging alleen in op het feit dat er niets gedaan zou worden, en zoals jullie kunnen zien wordt er met regelmaat op die locatie aan het bereik gewerkt, dus zo lang zal het hopelijk niet meer duren.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik ging alleen in op het feit dat er, een week na de werkzaamheden, nog niets is veranderd.
Lijkt dus wel heel erg op niets doen als je werk geen resultaat oplevert.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
@all: Er is een storingsmelding bij de Meern gekomen. Dit verklaart de problemen die eerder gemeld werden. Er wordt gewerkt om het zo snel mogelijk op te lossen.

Nogmaals excuses voor het ongemak!

Ik pas het topictitel even aan zodat voor iedereen duidelijk is waar het speelt.
Rowan87
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Problemen worden niet opgelost, duurt al maanden. Vodafone zegt zelf dat het pas op langere termijn verholpen word! Ga het nu dus via de ombudsman doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic