Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Slecht bereik

Op mijn woonadres in Zeist heb ik ontzettend slecht bereik. 3 g werkt niet altijd en ben zelfs onbereikbaar. Heb er melding van gemaakt bij de klantensevice. Het enige wat ze aanbieden zijn van die kastjes waarmee je thuis bereik hebt. Kosten ruim 80 euro. Moet ik nu ook het slechte netwerk van vodafone financieren.... Heb spijt dat ik van een premium netwerk als KPN ben overgestapt naar een oerslecht netwerk. Voel me net als die reclame man, van een X5 naar lijn 5. Vodafone doe er iets aan!!!!
12 Reacties 12
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Jamiiii,

Vervelend dat je deze ervaring hebt met Vodafone. Zou je me de volledige postcode kunnen doorgeven dan zal ik kijken wat de mogelijkheden zijn.
Jamiiii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Postcode is 3702 tk
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Jamiii,

Ik zie dat het 3G bereik op die locatie inderdaad niet optimaal is. 2G daarentegen wel. Je zou je toestel hierop kunnen instellen. Je hebt dan een stabielere bel/sms verbinding. Internet is in dat geval langzamer, maar wellicht kun je uit de voeten met je WiFi netwerk thuis?
Jamiiii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Wat is dit voor antwoord! Als dit het enige is wat vf als antwoord cq oplossing biedt, dan is het nog erger dan ik dacht. Vf verzuimt in haar plicht, dan moet ik maar 3g uitzetten. Dit is echt de omgekeerde wereld en niet acceptabel.
Jamiiii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Reageert er nog iemand van vodafone?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hmmm, ik wil toch nog een paar dingen met je testen als je dat goed vindt.

- Verwijder eens even je simkaart. Merk je daarna verschil?
- Heb je dezelfde problemen als je je simkaart in een ander toestel plaatst?
- Zijn er meer mensen in jouw omgeving die hier problemen mee ervaren?

Ik hoor het graag.
Jamiiii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Heb een nieuwe sim van de vf shop gekregen. Biedt helaas geen oplossing. Mijn vrouw heeft ook vf, zelfde probleem. Ook afgelopen vrijdag nieuwe sim gekregen. ook geen oplossing. Verder erkent jouw collega in een eerdere berichtje dat het bereik niet optimaal is. Hoe goed je bedoelingen ook zijn, het ligt niet aan het toestel, maar aan het netwerk (signaal)
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Dan kunnen we toestel en simkaarten in elk geval helemaal uitsluiten.
Een aantal vragen mbt het netwerk:
- Op welke postcode(s) heb je deze problemen? Alleen 3702 tk?
- Heb je problemen met bellen, sms'en, internet of een combinatie van deze?
- Heb je alleen binnenshuis problemen op jouw postcode, of ook buiten en op ander locaties?
- Haal even je simkaart uit je toestel. Merk je verschil als je hem na 2 minuten weer terug plaatst?
- Welk merk en type toestel gebruik je?
- Merk je verschil als je je toestel instelt op alleen 2G/GSM?
Sorry voor de vele vragen (misschien zelfs een paar dubbele), maar hierdoor kan ik beter achterhalen wat het probleem precies is.
Jamiiii
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
beide toestellen zijn apple iphone. Die van mij de 5 en die van mijn partner de 4s. Bereik met 2g is goed, maar daarvoor heb ik geen duur databundel en een een iphone. Bereik is zowel binnen als buiten slecht via 3g. Het slechte bereik blijft ook na de sim 2 minuten eruit te hebben gehaald. Kort en wel: 3g is slecht, geen internet niet vaak telefonisch niet goed te verstaan als toestel op 3g staat en vaak onbereikbaar. Om het toestel definitief uit te sluiten heb ik ook een Tmobile (notabene) sim van de buren in mijn toestel gedaan. Vol bereik met 3g en optimale snelheid. Kan echt niet anders concluderen dan dat het netwerk gewoon slecht is hier. Is ook al bevestigd door jouw collega.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Jamiiii schreef:
beide toestellen zijn apple iphone. Die van mij de 5 en die van mijn partner de 4s. Bereik met 2g is goed, maar daarvoor heb ik geen duur databundel en een een iphone. Bereik is zowel binnen als buiten slecht via 3g. Het slechte bereik blijft ook na de sim 2 minuten eruit te hebben gehaald. Kort en wel: 3g is slecht, geen internet niet vaak telefonisch niet goed te verstaan als toestel op 3g staat en vaak onbereikbaar. Om het toestel definitief uit te sluiten heb ik ook een Tmobile (notabene) sim van de buren in mijn toestel gedaan. Vol bereik met 3g en optimale snelheid. Kan echt niet anders concluderen dan dat het netwerk gewoon slecht is hier. Is ook al bevestigd door jouw collega.
Bedankt voor je uitgebreide informatie. Het lijkt er inderdaad op dat de ontvangst op jouw adres niet goed is.
Neem anders even contact met ons op via Facebook of Twitter. Als je verwijst naar dit onderwrep hoef je niet alles opnieuw uit te leggen.

marko

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier in laag zuthem met postcode 8055 is het ook echt drama!
KPN doet er terminste wat aan.(extra antennes geplaast.)dus als mijn contract afgelopen is moet ik toch maar es verder kijken!!!
Rowan87

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hee Jamiii,
 
Ik heb precies hetzelfde en uiteindelijk komt het er op neer dat Vodafone niks voor je kan doen. Het is toch onvoorstelbaar dat je een duur abonnement hebt en eigenlijk niet optimaal/nauwelijks gebruik kan maken van haar diensten.
 
Het is informatief, maar mocht het echt nodig zijn... Lees dit maar eens goed door.http://www.deombudsman.nl/telecommunicatie/rechten/telecomabonnementen Je kan wel degelijk onder je aansluiting uit, maar je moet dit maar even goed doorlezen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic