Beste Sido,
Zelf heb ik een HTC Desire S met een 'grote' nieuwe simkaart en mijn vrouw een iPhone4 met een recente microsimkaart. Uitwisselen van simkaarten kunnen we niet, maar mijn vrouw ervaart ook de lage internetsnelheden. Hierboven meldt ook dhr. Johanb de "Network communication issues" in zijn postcode gebied. Onze speedtest op de HTC en iPhone geven ook regelmatig deze melding, of een upload die vaak stil staat. Dit kan ik helaas niet 'redelijk' noemen.
Mijn vrouw denkt dat de problemen ongeveer een week of 6 à 7 oud zijn. Vanaf dat moment krijgt zij af en toe meldingen dat er geen netwerk is en gaat internetten langzaam. Ook krijgt ze mails pas later binnen, als ze in een gebied is, waar de internetverbinding beter is. Zelf heb ik nu 1,5 jaar dit toestel+abo en ben nooit echt tevreden geweest over de internetsnelheid. Het gaat me niet alleen om de 3G snelheid op mijn eigen thuispostcode (dan kan ik ook wifi gebruiken), maar ook onderweg (bijvoorbeeld centrum Groningen) word ik teleurgesteld, door gebrek aan een acceptabele internetsnelheid.
Ook in de provincie is het niet veel beter. Gisteren was ik in Aduard, maar ook daar geen 3G ontvangst.
Een zakelijke klant van me gebruikt meerdere tablets + Vodafone 3G in onze provincie, maar kan ook niet normaal internetten: ook de upload staat dan (vrijwel) stil (hij gaat nu bij zijn eigen tussenpersoon aan de bel trekken).
Sorry, dat ik geen betere berichten heb, Sido, maar ik wil hiermee aangeven, dat het mijns inziens niet allemaal om individuele probleemgevallen gaat, maar dat er zeer waarschijnlijk iets meer aan de hand is. Ik hoop dat jij en je collega's hier iets mee kunnen en een oplossing kunnen aandragen.
Groet,
Peter