weroc

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Xperia Z3 Drama

Even mijn verhaal,
Aantal maanden geleden de sony Xperia Z3 aangeschaft met een red super abonement van Vodafone.
Toestel word normaal gebruikt ben er nogal zuinig op en heb voor de extra bescherming er ook nog een case om heen gekocht.
Nu gebeurt het volgende ben in zurich en wil wat fotos nemen camera sluit af en het toestel word loei heet dit herhaald zich en heb besloten de telefoon op dat moment te laten voor wat hij is.
Sávonds weer in het appartement telefoon uit de hoes gehaald en bekeken daar uit bleek dat de zijkant waar de zilveren aan en uit knop zit helemaal bol stond bij navraag later in de winkel blijkt dat hier ook de batterij zit.
Bovenkant van het glas en de onderzijde zijn heel geen barsten alleen de kern waar de knop zit daar is hij gebarsten [zijkant].
Het glas aan de voor en achterzijde lijkt ook naar buiten te zijn gedrukt.
Vervolgens in nederland naar de vodafone winkel het toestel laten versturen naar dynalogics en vervolgens van hun na een paar dagen een mail gehad dat het toestel gerepareerd kon worden tegen a 250 euro.
Gebeld met dynalogics deze vertelden mij dat sony dit opvat als een gebruikerschade en ik mocht mijn sony niet in een hoesje doen vandaar dat hij te heet word? Vervolgens het advies gekregen bel de sony maar.
Sony helpdesk gebeld mijnheer geen probleem uw hoeft zich niet druk te maken het toestel word gewoon tegen garantie gerepareerd ik maak er hier een notitie van en breng dynalogics op de hoogte.
Dynalogics later weer teruggebeld nee hoor niets ontvangen, wij willen hem best repareren maar wij moeten van sony oke krijgen of u moet de kosten betalen.
Sony wederom gebeld iemand anders aan de telefoon , ik ga even contact zoeken met dynalogics ik bel u zo terug want ik kan hier in het systeem niets vinden.
Sony belt terug wij hebben even u zaak bekeken en dynalogics geeft aan gebruikerschade dus dan is dit ook zo en dit valt dan niet onder de garantie , ja maar de laatste mijnheer van u helpdesk heeft mij toegezegd het toestel tegen garantie te zullen laten repareren , ja helaas maar kan hier niets over vinden dus helaas ik kan niets meer voor u doen.
Louis Van Gaal zou zeggen en de cirkel is rond, je word dus gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.
Vervolgens dan maar weer naar vodafone naar de winkel je heb tenslotte daar je contract afgesloten , best wel bereidwillend hier gebeld daar gebeld en vervolgens komen die net zover als ik helaas mijnheer gebruikerschade heel raar maar waar ik zou zeggen dat er iets in het toestel ervoor zorgt dat de telefoon aan een kant in de kern als een hoepel gaat staan.

Maar ook hier geen resultaat.

Dus tot op heden geen telefoon die ligt bij dynalogics tot 09-09-15 inmiddels verlengd en het abonoment loopt vrolijk door.
Deze week weer contact met sony gehad ze zouden de zaak op hogerhand bekijken , en wat denk je helaas mijnheer eigen schuld dikke bult gebruikers schade.
Vervolgens weer een mail terug gestuurd dat ik mij hier niet in kon vinden en dat ik nu een nieuw toestel eiste of dat deze gerepareerd werd , omdat ik anders gedwongen zou worden tot vervolg stappen.
Hierop alleen een mail gehad dat dit een nieuw case nr. krijgt en verder niets.
Toen weer naar Vodafone gebeld want ook daar zouden ze gaan kijken op hogerhand wat ze nog voor mij konden doen en ook hier zou ik teruggebeld worden inmiddels is dit ook alweer 2 weken geleden dat deze mijnheer mij belde dus denk bel zelf wel even.
Krijg ik bij Vodafone een uiterst onplezierige mevrouw aan de telefoon die mij wist te vertellen dat er helemaal niets in hun systeem hier over staat , en hiermee was de kous af.
Vodafone ook dit bedrijf gaat netjes met zijn klanten om ze laten je gewoon in de kou staan wanneer er een probleem is , let wel wij zijn hier thuis in het bezit van alle diensten van Vodafone, wij hebben het duurste thuispakket internet tv en telefoon en 2 x een gsm abo , maar ook dit maakt ze niets uit ze zien een goede vaste klant liever vertrekken dan dat ze deze helpen.
Pluspunt is weer dat mijn complete thuis abonoment net een maand is verlopen en mijn vrouw haar gsm abo, mischien word het eens tijd voor een andere provider die wel zijn klanten fatsoenlijk behandeld.

Vriendelijke groet Cor
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Ai dat is natuurlijk hartstikke vervelend
Echter vanuit hier kunnen we je niet verder helpen omdat wij niet vanuit hier in de systemen kunnen en hier tevens geen privacy gevoelige gegevens gedeeld worden. Dit dient echt via de klantenservice te gaan.
Mag ik vragen wat je vraag is aan andere forum gebruikers? Anders wordt namelijk het topic gesloten. Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt.
weroc
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is dit geval al via de klanten service gegaan en ben zelfs gebeld door een mijnheer van de vodafone customer care service , deze vertelde mij dat hij voor mij ging kijken of er niet nog iets voor mij binnen Vodafone te regelen was.
Na 2 weken bel je zelf maar een keer omdat ik niets gehoord meer had , krijg ik een mevrouw van dezelfde customer care service van vodafone aan de telefoon vreselijk onplezierig persoon en volgens mij niet met haar gedachten erbij en die vertelde mij dat er helemaal niets in het systeem bij Vodafone vermeld was en dat er verders niets aan gedaan kon worden.
Met andere worden jammer mijnheer en koop maar een nieuwe telefoon, dus ook bij Vodafone deugt er iets niet bij de klantenservice kom je niet verder terwijl je wel een contract afsluit waarbij een telefoon word aangeboden.

Ikzelf ben al jaaaaaaren klant van Vodafone met gsm's en heb ook het duurste thuispakket met alles erop en aan, maar ik kan u verzekeren dat daar verandering in gaat komen.

Graag wilde ik weten van andere Xperia gebruikers heb je klachten over de Z Serie van Sony Barsten in je scherm krom trekken van telefoons en het niet jou schuld, er is een meldpunt bij het programma radar en tevens bij de consumentenbond kijk op de sites aldaar en doe je beklag.

Het is gewoon te gek voor woorden dat en je provider en de fabrikant alles maar op gebruikersschade gooien terwijl er ook nog iets bestaat als consumenten recht.

weroc
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo

Nou vandaag is mijn toestel ongerepareerd retour gekomen , nou heb ik hier dus een vraag over er staat dus dat het toestel in de mail die ik van dynafix heb gekregen dat je het toestel kaal moet aanleveren dus gedaan overal een backup van gemaakt etc.
Vevolgens IVM met de privacy wet word je toestel geheel gereset naar fabrieks instellingen en de software word voorzien van de laatste updates.

Maar wat schetst mijn verbazing ik krijg het toestel zoals aangeleverd terug er is helemaal niets mee gedaan wel geheel met leege batterij je moet hem ook nog opladen slechte zaak dit, dan zou je toch denken ze zullen toch wel binnen in het toestel gekeken hebben voor de prijs opgaaf ook dit is niet het geval het enige wat ik kreeg is een foto met hoe het toestel eruit, en dat dit gebruikersschade is.

Zou toch wel graag willen weten of dit de normale gang van zaken is en waarop zo een prijsopgaaf gebasseerd is.

Cor
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
weroc het is natuurlijk ontzettend zonde dat je toestel zo snel kapot is gegaan. Barsten in je beeldscherm vallen doorgaans niet onder de garantie. De kosten van de reparatie zijn dan voor eigen rekening, tenzij je een toestelverzekering hebt. Als je ervoor kiest om het toestel ongerepareerd terug te laten komen dan wordt er inderdaad niet in je toestel gekeken.
RiTCH007

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb zoiets ook op mijn oude s4 gehad waar de batterij langzaam ging opzwellen en de achterkant van mijn telefoon dus bol ging staan. Ik kreeg toen van samsung wel een nieuwe batterij gelukkig maar als dit zou gebeuren waarbij de batterij vast in de toestel zit dan ben je dus mooi de sjaak. als de batterij gaat opzwellen en je telefoon is van glas dan breekt gewoon alles dus als ik jou was zou ik even check wat hun als oorzaak geven. als dit de batterij is dan lijkt het me duidelijk dat je garantie hebt maar als het door een val komt wat vaak pas later word gezien ben je dus je sjaak. maar maak eens een paar foto's en post ze eens op forums zodat mensen je beter kunnen helpen met het vinden van de oorzaak.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic