Andre1968

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Software update wp 8.1.1 lumia 930

Ik ben in het bezit van een lumia 930 met WP 8.1 en heb hier een vraag over.
Er zijn al verschillende updates beschikbaar voor dit toestel. Ik wil graag weten wanneer ik eens een update kan verwachten? na mijn os nummer zijn er al 3 updates na gekomen, dus die zijn beschikbaar,waarom moet ik als klant van Vodafone zolang wachten totdat er een update vrij komt. Om even een indruk te geven zal ik als eerste mijn OS nummer doorgeven en daarna de updates die er al zijn.
Mijn OS is 8.10.12397.895 de volgende nummers zijn al beschikbaar volgens microsoft.
1ste update OS: 8.10.14141.167,
2de is OS: 8.10.14147.180
3de OS : 8.10.14157.200, en als laatste
OS WP 8.1 update nummer 8.10.14176.243. Hoe lang moeten klanten nog wachten???
*moderator edit: onderwerp verduidelijkt*
15 Reacties 15
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Andre1968,

Weet je zeker dat er updates zijn uitgebracht voor deze telefoon? Volgens de website van Nokia namelijk niet: "Er zijn nog geen software-updates beschikbaar voor dit product.". Kijk hiervoor op deze website.

Volgens de website van Microsoft zijn er ook nog geen updates beschikbaar.

Wanneer Nokia/Microsoft een update uitbrengen wordt deze normaal door de fabrikant naar je telefoon verzonden. Je kunt bij Nokia informeren wanneer je een update kunt verwachten. Wanneer je een Vodafone branded telefoon hebt kan het voorkomen dat je de update later ontvangt. In dat geval kan het afhankelijk van eventuele fouten in de software nog wat langer duren.
Andre1968
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Mark, hierbij de update history,komt van de windowsphone site.

Windows Phone 8.1 Update history
OS version: 8.10.14141.167,
8.10.14147.180,
8.10.14157.200, or
8.10.14176.243

Hieronder mijn OS versie van mijn Lumia 930

OS 8.10.12397.895
zoals je ziet is mijn software al wat ouder, hierboven genoemde versies noemen ze bij microsoft, (ik heb daar contact gehad via chat) ook wel wp update 8.1 1
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
De updates die daar staan komen niet allemaal naar je toestel. Je krijgt om de zoveel tijd een specifieke update van Nokia die de versie verhoogd. Deze updates bevatten firmware updates en Windows Phone updates tezamen. Losse Windows Phone updates krijg je alleen als je je toestel developer unlocked via een appje in de store.

De updates die jij ziet staan zijn veelal kleine varianten op WP8.1 om nieuwe toestellen zoals de Lumia 735 te ondersteunen en vallen vaak ook onder de developer preview updates. Je volgende update heet Lumia Denim en de uitrol begint vanaf eind oktober. Vodafone is doorgaans een van de eersten met updates voor Lumia's omdat ondanks de beperkte populariteit in Nederland, Vodafone internationaal wel goede zaken doet met Windows Phone.

Je loopt met je Lumia 930 dus niet achter want er is nog geen nieuwe update voor geweest (behalve developer preview).

Lumia denim bevat WP8.1.1 en extra toevoegingen die buiten WP om toe worden gevoegd, waaronder 4k video's opnemen.

http://conversations.nokia.com/2014/09/04/lumia-denim-update/
voor meer informatie.

en waarom dit forum denkt dat ik op een android apparaat zit terwijl dit toch echt een Lumia is, vind ik wel apart.
Andre1968
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is alsof de duivel er mee speelt,maar heb gisteren toevallig een update gekregen naar windows 8.1 1 volgens nokia komt de denim update ook nog in oktober november dit jaar. hoop dat vodafone ze zo snel mogelijk naar de klanten heen stuurt.
Qre8ive

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn Lumia 930 draait nu op 8.10.14192.280, gisteren avond nog deze update gehad (was een critical). Dit is echter nog niet de denim update, gezien ik nog steeds de Nokia Camera heb en niet de Lumia Camera app. Ze geven dan ook wel aan dat de 930 ergens in Q4 dit jaar word geupdate.

Ik ben ook ingeschreven voor preview for developers dus draai altijd de laatste versie beschikbaar.

Edit: hmm het lijkt erop dat ik Denim wel heb ivm de live folder, maar ik heb nog steeds gewoon Nokia Camera... jullie ook?
Qre8ive

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dus nog niet Lumia Denim, zit nog steeds op Lumia Cyan. Houd vodafone de update tegen of zo? Ik heb een branded (helaas...) Lumia 930

T-Mobile NL schijnt de update al wel te hebben.
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar die is niet correct. T-mobile heeft geen Lumia denim update. Er is nog nergens een Lumia 930 met denim. Er is ondertussen wel een update voor die toestellen verschenen met andere kleine wijzigingen. Maar die loopt achter op de developer preview en bevat niet de denim wijzigingen.

De Denim update komt pas rond november/december op z'n vroegst. Op dat moment wordt deze pagina bijgewerkt: http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

Je hebt wel de Windows Phone 8.1 update via de developer preview, want die houdt Windows Phone zelf up to date, maar dat brengt ook verschillende bugs met zich mee en bevat niet de firmware update die Lumia Denim brengt.
Qre8ive

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hmm ik dacht het ergens gelezen te hebben. Zal het denk ik verkeerd gelezen hebben dan ????
Qre8ive

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Denim is vanacht geinstalleerd! Zo te zien is vodafone de eerste in NL die op de 930 denim heeft.:)

http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

PS. Jammer dat Nokia / Lumia nu ineens onder "Overige Toestelfabrikanten" staat, alsof er geen toekomst is hiervoor
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo @Qre8ive

Kijk eens aan! Goed om te lezen.

P.S. Om het forum overzichtelijker te houden hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd op basis van verschillende factoren zoals het aantal berichten en activiteit in een board. Dit heeft verder niets te maken met het betreffende merk. Bedankt voor de feedback in ieder geval!
dicey

Gedreven Meedenker
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 14Likes
Windows Phone heeft nou eenmaal heel weinig problemen in vergelijking met andere besturingssystemen, dus een heel subforum is hier niet echt voor nodig.
jeroen4jou

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraag Denim update wanneer beschikbaar bij Vodafone?.
Ik heb een lumia 1020
Paul0106

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met mijn Lumia 720 van het werk nog op de Black versie en loop dus 2 updates achter. Wanneer komt er voor dit toestel meer beschikbaar?
Firmware: 3056.40000.1349.2003.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Hee @Paul0106, kijk eens op de website van Microsoft welke versie voor jouw toestel beschikbaar is. Wanneer je een nieuwe update kunt verwachten kan ik helaas niet aangeven. Heb je wel al naar nieuwe updates gezocht via Instellingen > Telefoonupdates?
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi @Paul0106,

Is het met de tips van Nadia ondertussen gelukt? Mocht dat niet zo zijn, laat het dan weten. Mocht ik niets meer van je horen zal ik het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic