Wisperbird

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Klacht klantenservice

Beste Medewerkers,

De klanten service wordt helaas bemand door mensen die de apparatuur niet kunnen ondersteunen.

Klacht 1:
De eerste klacht behelst dat degene die mij te woord stond, was te lui om even op te zoeken wat mijn nummer is.
Ik moest haar pressen om te gaan zoeken. Toen ze het had gevonden was het tijd voor de tweede klacht.

Klacht 2:
Eerst roept deze dame dat ze de plaats Garderen niet vinden, na wat moeite vind ze wel het Charme Hotel Overbosch in Garderen. Ze zegt dan dat ik een mooie locatie heb uitgezocht. Even later; "oh nee toch hele slechte ontvangst". De rest van de onzinnige opmerkingen zal ik U besparen.

Klacht 3:
Ik bel haar met mijn mobiel Vodafone 06-22742900, maar daar gaat mijn klacht niet over. Ik kan er niet veel aan doen dat destijds bij het aangaan van mijn tweede abonnement er bij vodafoon geen lampje ging branden.
Ik heb een Huawei modem met nummer 06-11952974 dat ik gebruik voor mijn Chromebook.

Ik kreeg te horen dat sinds april internet is geblokkeert. Als ik haar meld dat ik pas nog op internet zat met mijn modem, begint ze te blaten dat het wifi zal zijn geweest. Als ik haar probeer uit te leggen, dat ze moet stoppen met dat nummer een telefoon te noemen, begrijpt ze er geen bal van. Houd stug vol "de telefoon waar uit niet mee belt" Het is een moden domme gans.!!!

Welke nummer nu niet goed was verbeonden weet ik niet (moest de batterij er uit halen, volgens haar).
Zit nu in Amersfoort en daar werkt het weer.

Graag zou ik een nummer willen van iemand die wel begrijpt wat een Huawei modem is, zodat ik in het vervolg wel geholpen kan worden.

M.v.g.

Eric Daleboudt.
P.S.
http://webcollect.viewcast.com/vfccibonline/?TK=140804191528 werkt niet bij mij.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wisperbird
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,
Het zou leuk zijn als je eens een cursus lezen zou volgen.Dit is de zoveelste keer dat je blijk geeft niet te lezen.Of ga je er van uit dat jij alles beter weet?? Als ik zeg de de R206 niet te kennen, is het toch waanzin om te vragen welke ik heb.Ik heb de E368 en nu ga je natuurlijk vragen hoe ik daar aan kom. Hij zat bij de hardware die bij jullie bundel werd geleverd. Een Samsung Chromebook + Huawei E368 + Vodafone 3 Gig abonnement. Ik zou maar niet meer reageren als ik jou was. Ik doe het in ieder geval niet meer.Ik kan maar beter stoppen Vodafone aan te bevelen.Ik voel me niet serieus genomen, je had gewoon even kunnen bellen. Gelukkig hebben Michael en Ruud me wel serieus genomen. Eric. P.S. 3 Gig 3G, zelf had ik liever 4G gehad, maar dat zat niet in de bundel.Had nog liever één abonnement gehad, met nummer behoud.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Wisperbird,

Welkom op het Vodafone Forum!

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer je niet het gevoel hebt dat er moeite voor je wordt gedaan. Hiervoor excuses.

Wat betreft je tweede klacht. Op sommige locaties kan het voorkomen dat het bereik minder goed is dan dat je gewend bent op andere locaties. Het bereik kan per locatie verschillend zijn. Kun je aangeven om welke postcode (met letters) het precies gaat? Dan kan ik de dekking op deze locatie bekijken.

Met betrekking tot je laatste klacht, wil je wel dat je 06-nummer openbaar op ons Forum staat? Anders kun je je bericht beter aanpassen. Via het Forum kan ik je gegevens niet nakijken, kijk voor meer informatie hierover in dit topic. Je kunt eventueel ook contact opnemen met onze Smartphone Crew via 0900 - 1000140.

Je geeft aan dat de link http://webcollect.viewcast.com/vfccibonline/?TK=140804191528 bij jouw niet werkt. Kun je aangeven hoe je aan deze link komt? Werkt de link op andere verbindingen wel?
Wisperbird
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc,

Heb ondertussen contact gehad met Michael en Ruud, die me uitlegden dat ik in het menu moet kiezen voor internet. Maar ik vind het belachelijk dat een trainee, niet leert dat als de klant het heeft over een Huawei modem, dat ze hem door moet verwijzen naar de afdeling data abonnementen.
Het ergste vind ik nog dat ze gewoon volblijft houden; "de telefoon waar u niet mee belt"

Beste Marc, met betrekking tot je vraag over de postcode, ga nu alstublieft niet dit meisje achterna. Jij kunt best zelf de postcode opzoeken voor; "Charme Hotel Garderen"

Heb nog nooit contact gehad met de Smartphone Crew, maar ik vrees dat ook dat een doodlopende straat is.
Als ik op jullie site probeer mijn toestel te kiezen staat er bij Huawei alleen de P7. Het Wifi modem komt niet voor.
Daar is dus ook geen handleiding voor te vinden.

Wat je laatse vraag betreft;
Die link verscheen in een SMS die ik ontving op mijn toestel, maar die heeft geen internet.
Dus heb ik het geprobeerd op mijn PC (Win7 Ultimate, Chrome 36).

Met vriendelijke groet,

Eric Daleboudt.

P.S.
Denk dat de locatie zonder ontvangst de volgende was;
Wolweg 150-1523776 LT Stroe52.208426, 5.706829 Aan de postcode heb je misschien niet zo veel, vandaar ook de coordinaten.We waren langs de weg gestopt, maar locatie is bij benadering.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Wisperbird,

We bekijken de locatie altijd per postcode, vandaar dat ik hier om vraag. Ik kan uiteraard ook zelf gaan zoeken, echter is het vermelden van de postcode het beste. Wanneer andere gebruikers op het Forum zoeken op deze postcode komen ze meteen op dit topic uit.

Wat betreft postcode 3776 LT zie ik dat de 3G-dekking wel aanwezig is maar niet optimaal. Op postcode 3886 PM zijn nog geen metingen verricht, wel aan de weg (Hogesteen) zelf. Op de hoogte van deze postcode is het 3G-bereik ook niet optimaal. Beide locaties zijn erg bebost waarbij een optimale dekking leveren een lastige opgave is.

Je gaat al vooraf ervan uit dat je niet geholpen wordt bij de telefonische Smartphone Crew, dat is jammer. Ze kunnen namelijk het overgrote deel van de problemen direct oplossen.

Heb je voor de handleiding gekeken op deze site? Je kunt bij merk kiezen voor Vodafone of Mobile Broad Band en vervolgens het betreffende type modem.

Wat betreft de ontvangen sms, van wie heb je deze ontvangen?
Wisperbird
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc.

Natuurlijk had ik op de door jou aangeven site gekeken, maar daar wist ik niet dat ik als merk Broadband moest kiezen. Vind dat ook niet logisch. Mijn modem heeft niet het Vodafone logo, maar gewoon Huawei. Dus zoek ik op Huawei, lijkt mij een logische gedachte, toch?

Los daarvan is de handleiding niet accuraat. Ik zou zeggen klopt geen bal van, maar dat is niet aardig. Ik ken de Vodafone MobileWiFi R206 niet.

De Huawei MobileWiFi-e368 kan op twee manieren gebruikt worden, als USB netwerk dongel en als Wifi Router. Dat zou minstens uitgelegd moeten worden. Als je hem via usb aansluit op een draaiende Win7 machine, installeert hij zich zelf. De vraag is of de leek het dan nog kan volgen. (staat wel goed in de installatie handleiding van Huawei). Daarnaast is het IP adres van de router 192.168.1.1 en niet 192.168.0.1

Ik herinner mij niet dat ik de PIN-code van de SIM-kaart heb opgegeven. Weet in ieder geval dat hij er niet om vraagt als hij uit gestaan heeft, (iets wat mijn telefoon (ook Vodafone) wel doet).

Tot Slot: Op de Sportlaan 2566 GL, had ik toen ik dit modem net had 3 tot 4 streepjes op 3G. Nu heb ik meestal niets. Kan wel internetten maar snel is het niet.

De SMS was van vodafone klantenservice.

Groetjes,

Eric.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Wisperbird,

Je moet het inderdaad maar weten, wel zit er normaal een handleiding bij het modem geleverd. De website is meer een extra toevoeging. Ik heb het wel intern aangegeven.

Welk modem heb jij nu precies de R206 of de E368? Zo te zien leveren we wel de R206 maar niet de E368. De handleiding van de E368 kan dan ook verschillen. Bij onze modem (de R206) moet het adres in ieder geval 192.168.0.1 zijn.

Is er in de omgeving van Op de Sportlaan misschien iets gewijzigd? Het bereik is namelijk wel afhankelijk van eventuele obstakels.
Wisperbird
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,
Het zou leuk zijn als je eens een cursus lezen zou volgen.Dit is de zoveelste keer dat je blijk geeft niet te lezen.Of ga je er van uit dat jij alles beter weet?? Als ik zeg de de R206 niet te kennen, is het toch waanzin om te vragen welke ik heb.Ik heb de E368 en nu ga je natuurlijk vragen hoe ik daar aan kom. Hij zat bij de hardware die bij jullie bundel werd geleverd. Een Samsung Chromebook + Huawei E368 + Vodafone 3 Gig abonnement. Ik zou maar niet meer reageren als ik jou was. Ik doe het in ieder geval niet meer.Ik kan maar beter stoppen Vodafone aan te bevelen.Ik voel me niet serieus genomen, je had gewoon even kunnen bellen. Gelukkig hebben Michael en Ruud me wel serieus genomen. Eric. P.S. 3 Gig 3G, zelf had ik liever 4G gehad, maar dat zat niet in de bundel.Had nog liever één abonnement gehad, met nummer behoud.
senna2407

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb een klacht over de bereikbaarheid van de klantenservice en bestellingen die blijven hangen in het systeem . ben al 15 jaar klant van vodafone maar wat er nu aan de hand is . pppff. elke keer als je belt hang je meer dan 30 minuten in de wacht .krijg je eindelijk iemand aan de telefoon zegt de medewerkster dingen die een andere collega weer tegenspreekt . de levertijd van toestel is 5-10 werkdagen nou mooi niet zelf als h e t toestel op voorraad is wordt het niet verzonden . en wordt je weer afgescheept met een sorry we kunnen niets doen. als je dan echt boos wordt nadat je uren aan het bellen bent en voornamelijk in de wacht hebt gestaan zeggen medewerkers dat ze het snappen als er veel vodafone klanten opstappen nu het zo'n mega zooi is binnen vodafone . nou nou . dat kun je wel zeggen ja .opstappen doe ik zeker ja . na meer dan 15 jaar bij jullie klant te zijn geweets en overwoog om ook thuis glasvezel te nemen . ben ik nu wel genezen . dit jaar alvast 1 abonnement opzeggen en volgend jaar mijn 2e abonnement opzeggen lekker naar KPN . een hele boze ontevreden klant
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi @senna2407,

Jammer om te lezen dat dit je ervaring is met onze telefonische klantenservice. Het Forum is hier echter niet het juiste kanaal voor. Mocht je graag meer informatie willen raad ik je aan op een andere manier contact op te nemen. Hier zie je welke mogelijkheden er zijn. Ik zal het topic nu dan ook sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic