serial

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Snelheid simonly 300kbit ipv 3.6Mbit of meer

Sinds ongeveer begin april ondervind ik dat mijn 3G verbinding erg traag is op vrijwel elke plek ik nederland haal ik maximaal 0.3 mbit ipv 3 mbit

Dit is met een oudere bel-sms-web simonly, ongeveer tegelijk ontstaan met vodafone red abonnementen

Wie herkent dit ook ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry ik had nog even terug moeten reageren, maar als sneeuw voor de zon zijn de problemen verdwenen (na middernacht die dag) zonder de telefoons te herstarten.

Zowel van mij, als een vriend werken weer met 3.6 Mbit

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik ben ook benieuwd of anderen dit merken. Het zou namelijk niet het geval moeten zijn. Veel oudere abonnementen hebben inderdaad geen snelheid van 7,2 Mbps maar een snelheid van 3,6 maar dat is nog altijd ruim meer dan 300 Kbps

Zou je me iets meer info kunnen geven? Merk je dit altijd, ongeacht locatie en tijdstip? Of merk je het alleen op bepaalde plekken?

Een test in een ander toestel en het nalopen van je instellingen (heb je bv wel een 3G verbinding?) is ook altijd een goede stap, dan kunnen we je toestel als factor namelijk vast uitsluiten.
serial
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Sorry ik had nog even terug moeten reageren, maar als sneeuw voor de zon zijn de problemen verdwenen (na middernacht die dag) zonder de telefoons te herstarten.

Zowel van mij, als een vriend werken weer met 3.6 Mbit
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Super, bedankt dat je het even meldt 🙂 Klein hikje in de verbinding tussen toestel en netwerk kan altijd gebeuren, goed dat het al weer weg is!
timn

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb het ook gemerkt en een poosje geleden hierover een mail gestuurd. Dit is wat Vodafone erover zei: 
 
Beste Tim,

Hartelijk dank voor je e-mail. Je geeft aan regelmatig te ervaren dat jouw 3G snelheid wordt afgeknepen tot 0,30 Mbps. 

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat dit vervelend is. We kampen helaas momenteel met een technisch probleem bij de omschakeling van 2G naar 3G. Als het toestel eerst verbinding maakt met 2G lukt de omschakeling naar 3G niet, dat wil zeggen dat de snelheid niet hoger zal zijn dan 0,30 Mbps. De oplossing is om ervoor te zorgen dat het toestel direct verbind met 3G, dan is de verbinding wel goed. Alleen is dat helaas niet altijd mogelijk. Vaker komt het toch voor dat het toestel eerst even contact maakt met het 2G netwerk. Door even de vliegtuigmodus aan/uit te zetten maak je een nieuwe verbinding. Dat wil vaak het dan oplossen. 

Dit probleem is momenteel in onderzoek en heb een case aangemaakt voor je om daarmee aan onze technische specialisten aan te geven dat jij hier ook mee te maken heeft. Dit wordt dan meegenomen in het onderzoek. Het heeft in elk geval een hoge prioriteit om dit zo snel mogelijk te verhelpen, alleen op dit moment is helaas nog niet bekend wanneer dit opgelost zal zijn. Excuses voor dit ongemak.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi timn,

In principe zouden die problemen opgelost moeten zijn. Als je nog steeds dezelfde klachten ervaart, dan raad ik aan om contact op te nemen met onze klantenservice zodat we de normale troubleshoot kunnen doorlopen en een aantal zaken kunnen testen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic