Michiel 12345

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartphone gaat vaker niet over.

Mijn smartphone gaat zeker sinds een halfjaar vaker niet over. Dit was zowel het geval toen ik nog prepaid had, als later met abonnement. De ene keer gaat de smartphone wel over, de andere keer bij hetzelfde nummer niet! Ik krijg dan wel altijd een melding in het scherm dat ik gebeld ben met evt. een voicemail bericht..

Nee, "niet storen" is dan niet ingeschakeld! En ik heb ook geen lijst ingesteld met geblokkeerde nummers. Ik heb gebeld naar de klantenservice van Vodafone maar dan krijg ik een ingesproken verwijzing naar de handleiding op internet. Zowel op die handleiding als op dit forum kan ik niks vinden wat helpt. Zoals gezegd gebeurt het willekeurig - ik heb ook al meegemaakt dat bellend met mijn huistelefoon naar de smartphone hij de ene keer wel over gaat, en de ander keer niet. Dus ik denk dat het probleem technisch bij Vodafone ligt. Hoewel ik het ook buiten heb meegemaakt, gebeurt het meestal thuis. Het gaat om gebied 6825 KC Arnhem.

Is er een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Michiel 12345

Ik kan me voorstellen dat dit niet handig is. Je geeft aan dat dit zowel buiten als thuis gebeurt.
Ik raad je aan om eens het volgende uit te proberen:
* Kijk eens of je bellen over wifi / 4g hebt aan staan. Staat deze optie aan, zet hem eens uit en controleer of je hier nog last van hebt of visa versa.
* Een andere optie is een kruistest. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
*Daarnaast raad ik je aan om de stappen te doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Bekijk in context

2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Michiel 12345

Ik kan me voorstellen dat dit niet handig is. Je geeft aan dat dit zowel buiten als thuis gebeurt.
Ik raad je aan om eens het volgende uit te proberen:
* Kijk eens of je bellen over wifi / 4g hebt aan staan. Staat deze optie aan, zet hem eens uit en controleer of je hier nog last van hebt of visa versa.
* Een andere optie is een kruistest. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
*Daarnaast raad ik je aan om de stappen te doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Michiel 12345
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven, ik heb nu geprobeerd om niet tegelijkertijd Wifi als Mobiele gegevens (4G) aan te hebben staan, als je dat bedoelt. Maar het helpt niet. Bellend vanaf mijn huistelefoon naar mijn smartphone ging die met deze instelling gister wel over maar vandaag niet.

De dekkingskaart heb ik ook gecheckt en ik woon net op de grens 4G+ en 4G Binnen, dus dat lijkt me in orde?

Die kruistest ga ik dan nog doen bij een Vodafone winkel.

Bedankt voor je reactie, groet
Michiel
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic