jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Smart pass simkaart

Ik heb een geschikte telefoon, en heb ern Vodafone red abonnement. Wat kost voor mij een nieuwe simkaart die geschikt is voor Smart pass?
26 Reacties 26
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Nieuwe SIM kaart kost niks en zal ook niks helpen tenzij je over een geschikte Vodafone-branded telefoon bezit.
Een losgekochte Samsung Galaxy S4 bijvoorbeeld zal mobiel betalen vooralsnog niet naar die telefoon brengen.
Als deze telefoon met de "Vodafone Updates" app komt, dan kan dat wel.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Over Vodafone-branded heb ik al onderzocht. Anders had ik mijn vraag niet geplaatst.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
In dat geval blijft mijn antwoord staan: een nieuwe SIM kaart (NFC of niet) kost niks.
Je loopt gewoon de dichtstbijzijnde Vodafone winkel binnen met je ID kaart in je hand en vraagt naar een NFC SIM kaart.
Heb je per accuut je nieuwe SIM kaart met NFC.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Even om Alle informatie te geven

Wat kost het?
Het eerste jaar is Vodafone SmartPass gratis. Daarna betaal je €12,95 per jaar
Opladen via Ideal onder de €20 euro kost €0,50

Kan het met elke telefoon?
Je krijgt een Smartpass Sticker en Pas. De sticker kan achterop iedere telefoon geplakt worden. Hierdoor kan iedereen gebruik maken van deze telefoon

Voor wie is het?
Voor iedereen! ook niet klanten kunnen gebruik maken van de sticker.

Maar wat is er dan met die NFC simkaart?
Met een vodafone branded toestel + nfc simkaart kan je gebruik maken van vodafone wallet icm met Smart Pass. Meer hierover vind je hier link



jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de informatie, wel grappig, ik ben van KPN naar Vodafone gegaan.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
En ik dacht dat ik een branded toestel had, omdat ik hem uit de Vodafone winkel heb gehaald. Maar bij *#1234# is het geen Vodafone.

Nu het volgende : ik kan wel contactloos betalen door een sticker te gebruiken.

Echter is dit toch ook in de toekomst mogelijk zonder sticker? En is het wel mogelijk om nu alvast zo'n speciale simkaart op te halen (ook al heeft het voor nu even geen zin)?

Hopelijk kan iemand deze vragen beantwoorden.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Als je Vodafone Updates tussen je applicaties kan vinden, dan heb je een branded toestel.
Is volgens mij makkelijker te verifieren (hoewel ik de app nu ook heb, maar ik kan alsnog niks eruit installeren).

Ja, je kunt met de sticker betalen. De sticker is namelijk app-onafhankelijk (bij CashCloud kon dit al een tijdje).
Hopelijk wordt het mogelijk om in de toekomst met een NFC telefoon te betalen zonder zo'n lelijke sticker.
Ja, je kunt de NFC SIM kaart alvast halen (zoals ik het al had aangegeven heb ik die al zelfs voordat Vodafone met SmartPass/Wallet in Nederland kwam).
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
David, bedankt voor deze informatie. Wel apart ik heb Vodafone update idd in mijn apps staan, echer als ik de code intoest *#1234# (wat ik in een andere topic las) dan moet er iets van VDF komen te staan. En dat kwam er niet. Dat is het punt waar ik aan begon te twijfelen. Ook dat ik de "Vodafone update" over het hoofd zag. En blijkt gewoon "update" te heten.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Kun je dan:
1. Kijken of je Wallet vanuit daar kan installeren?
2. Zo ja, de APK rippen en het hier ergens posten?

Duitse Vodafone gebruikers hebben dit al geprobeerd, maar het werkte niet bij mij.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb de app kunnen installeren, nu nog een nwe sim.. Anders start hij niet. Morgen maar even één halen.

Ik kan de apk zo niet op mijn telefoon vinden..
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik neem aan dat je geen root toegang hebt?
Probeer het dan met deze app: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.sylark.apkextractor

Indien je wel root toegang hebt, raad ik je deze app van harte aan: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.keramidas.TitaniumBackup
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Wat is de bedoeling van als ik die apk dan heb? Hij is nu al immers geïnstalleerd, en is het wel toegestaan om zo die apk zo hier te posten?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dat je die APK hebt, zet je deze hier op (zoals ik dat al 2 keer aangaf).
En ja, het is toegestaan om een gratis app te delen.
Betaalde apps delen is strafbaar, maar ik denk dat jij dit al wist.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik weet dat jij dat vroeg, dat ik het hier moest plaatsen, mijn vraag was alleen waarom? Aangezien dat de app al op mijn telefoon staat. (zoals dat ik eerder vroeg).
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Omdat 95% van de Vodafone klanten de app niet kunnen installeren.
En omdat jij dat wel kan, kan alleen jij op dit moment hiervan genieten.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Met dit soort producten is het niet verstandig om een versie te installeren die je niet via de officiele weg gekregen hebt. We kunnen dan niet garanderen dat je geld veilig is. Ik raad je aan om het even af te wachten.
Je kunt totdat de wallet voor jouw toestle beschikbaar is gebruik maken van de sticker en later de simkaart gaan gebruiken. Als je een hoesje hebt voor je toestel kun je hem daar achter stoppen zonder hem te plakken bijvoorbeeld. En als je een toestel hebt waar de achterkant vanaf kan kun je hem tussen batterij en hoesje plaatsen.
Ik snap namelijk ook dat zo'n sticker niet aantrekkelijk eruit ziet, zelf zal ik hem tussen mijn iPhone en hoesje stoppen zodra ik de smartpass heb.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dat zal idd wel veilig zijn, Het idee over het hoeje en de sticker ben ik zelf niet eens opgekomen, maar als dat ook werkt, is het helemaal geen probleem (lijkt mij)
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ja hoor dat werkt gewoon prima, gaat er gewoon doorheen. Tenzij je hoesje met lood bekleed is 😄
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Met lood, dat zal wel een goede training zijn, kan ik mijn fitness abonnement ook opzeggen. 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic