Taede

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sloom internet

Krijg ik vandag een mailtje van Vodafone dat het ze opvalt dat ik weinig van mn internet gebruik maak. Ik zit zoveel als mogelijk op draadloos internet, omdat het mobiele internet zo verschrikkelijk langzaam is. Duurt gewoon twee minuten om een twitpic te open of soms lukt het niet eens. Dit is ook zo met een gewone internet pagina. Dat ik zo weining internet gebruik komt mede doordat het zo verschrikkelijk langzaam is.
 
Is hier wat aan te doen?
 
Ik heb een HTC Sensation.
 
 
7 Reacties 7
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi Taede,

Jou post is er bij ons helaas doorgeslipt...

Is jou probleem nog actueel?

zo ja, heb je het toestel op gsm/wcdma automatisch staan?

Anders kun je ook een contact op nemen met onze klantenservice.

groetjes,
Roy
mpkossen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet waar je woont, maar in bepaalde gebieden heeft Vodafone ook alleen nog maar GPRS. Ik woon zelf in de heuvelrug en Internet is hier zo waanzinnig traag.
 
Daarnaast zou het nog aan je instellingen kunnen liggen. Op sommige toestellen is er een optie om alleen 2G data te gebruiken (dit spaart batterij). Deze is bij mij te vinden bij de WiFi en netwerkingstellingen. Als deze aan staat gevinkt kan je deze uitvinden voor sneller Internet (waar beschikbaar).
stroobach

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb hier heel toevallig ook last van.
ik zelf heb ook een htc sensation (3 maanden oud) en mijn gemiddelde download snelheid is ongeveer 60kb/s..
ik woon in den helder wat 14.4mbits/sec aanbied en heb een abbo met supersnel internet
 
morgen stuur ik mijn sensation op. maar als hier nog iemand een oplossing heeft dan probeer ik dat eerst
aangezien ik anders 2-3 weken mijn sensation moet missen.
dus heeft er toevallig iemand een oplossing hiervoor?
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
@Stroobach,

Ten eerste natuurlijk welkom op het Vodafone Forum!
Als ik naar je post kijk waarin je aangeeft dat Den Helder 14.4 Mbit zou moeten halen moet ik je toch verbeteren.

Op vodafone.nl/dekking staat in Den Helder een dekking van maximaal 3.6 Mbit en minimaal GPRS.
De 14.4 MBit is helemaal niet haalbaar in de buurt.

Dat in dit geval je snelheid voor je gevoel langzaam is begrijp ik, echter 60 KB/s is een GPRS snelheid.
Heb je overal in Den Helder deze snelheid of ervaar je (ook al is het maar op weinig plekken) een hogere snelheid?

Als laatste wil ik je erop wijzen dat je een Topic kicked wat al sinds 13-09 open staat en de laatste reactie bijna 2 maanden geleden is.
Benjamin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een HTC Desire en ik heb ook super traag internet meestal heb ik er een G boven staan soms met 3G en in de stad kan ik alleen Hspeed ontvangen ik baal hier wel heel erg van want ik ben van KPN ovegegaan naar Vodafone om de service dat is verder ook super ik mis allen mijn internet snelheid
MVG.
Benjamin
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Benjamin,
 
niet voor het een of ander maar H in je display is HSDPA, de snelste verbinding die geleverd wordt.
Waaraan merk je dat het traag is? wat zie je gebeuren?
 
Heb je speedtest.net al eens geprobeerd?
 
Groetjes,
Lange
stroobach

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de zendmast is net een week geleden naar 14.4mbits geupgrade dus ik denk dat de dekkingsmap nog niet is geupdate.
ik heb mijn sensation al opgestuurd en ja ik had er buiten den helder ook last van (schagen alkmaar zaandam etca)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic